عوامل موثر در نتیجه عمل بینی

عوامل موثر در نتیجه عمل بینی

اگر تمایل دارید بهترین نتیجه را از جراحی بینی دریافت نمایید مطالعه این مطلب برای شما زیباجوی گرامی بسیار کمک کننده خواهد بود.
فهرست

امروزه جراحی زیبایی بینی در ایران رواج بسیاری یافته است و افراد با توجه به دلایل و توجیه‌های گوناگون تصمیم به انجام رینوپلاستی بینی می‌گیرند اغلب کسانی که قصد عمل بینی را دارند درباره اطلاعات قبل از جراحی و عوامل موثر در نتیجه عمل بینی آگاهی لازم را ندارند و تنها خواهان رسیدن به نتیجه مطلوب هستند در حالی که اگر پیش از عمل بطور کامل با عوامل موثر در عمل آشنا نشوید نتیجه دلخواه خود را کسب نخواهید کرد.

بنابراین تا پایان مقاله عوامل موثر در نتیجه عمل بینی با ما همراه باشید تا تمامی دانسته‌های مهم قبل از رینوپلاستی بینی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مطابق میل را بیاموزید.

شناخت انواع پوست بینی

ویژگی‌ها و نوع پوست بینی

مقدار ضخامت، منعطف و کشسانی بودن پوست بینی جهت عمل نقش و اهمیت زیادی در نتیجه دارد و نحوه کار جراح نیز متناسب با ویژگی‌های بالا برای بینی هر متقاضی متفاوت خواهد بود.

به‌طور کلی ساختار بینی از سه بخش اصلی پوست اولیه و لایه‌های زیرین آن از جمله استخوان و غضروف و مخاط تشکیل شده است که جراح ماهر هنگام عمل جهت دسترسی به ساختمان بینی پوست اولیه را برش زده و تغییرات اساسی را بر اسکلت استخوان و غضروف ایجاد می‌کند.

*نکته قابل توجه میزان الاستیسیته یا کشسانی بودن پوست بینی بیمار است که در حالت گرفتن و تعیین شکل و فرم بینی پس از عمل موثر می‌باشد.

بینی‌های گوشتی معمولا خاصیت کشسانی چندانی ندارند و در نتیجه کاهش حجم و میزان گوشت بینی پاسخگو نیستند به همین دلیل اگر افراد دارای بینی گوشتی هدف نهایی‌شان کوچک کردن بینی نباشد نتیجه دلخواه خود را بدست می‌آورند.

✅اگر دوست دارید درباره نوع پوست بینی بدانید پیشنهاد می‌کنم برای آگاهی بیشتر مقاله نوع پوست در عمل بینی چه تاثیری دارد؟  را مطالعه کنید.

گزینش بهترین نوع جراحی

انتخاب مدل بینی طبق اجزای صورت

دومین فاکتور از عوامل موثر در نتیجه عمل بینی زیباجو باید در انتخاب نوع بینی دقت کند که با دیگر اعضای صورت وی متناسب باشد زیرا در صورت زیبا بودن سایر اجزای چهره مانند چانه، لب، گونه و دیگر موارد حتی اگر پزشک جراحی معمولی انجام دهد و تغییرات خاصی اعمال نشود متقاضی از جراحی راضی خواهد بود چرا که بینی متناسب با سایر بخش‌های صورت او شکل می‌گیرد.

بینی پس از عمل برای متقاضیان دارای چانه کوچک، گونه‌های پهن و پشت لب بلند یا باریک به صورت برآمده و بزرگ به نظر می‌رسد.

پیدا کردن بهترین جراح بینی

گزینش بهترین جراح بینی

انتخاب پزشک زبردست و ماهر رینوپلاستی بینی از مهم‌ترین عوامل موثر در نتیجه عمل بینی می‌باشد و در صورت گزینش بهترین جراح متخصص متناسب با نوع بینی خود نیمی از راه برای رسیدن به نتیجه رضایت‌بخش را طی کرده‌اید.

جهت انتخاب جراح کاردان مطابق با ساختار بینی خودتان هیچگونه عجله‌ای نداشته باشید و با آرامش نمونه‌کارها و سوابق هر پزشک را مطالعه نموده و در آخر آنها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید با اطمینان خاطر بهترین جراح را برگزینید.

تاثیر تجربه جراح بینی

تجربه جراح حرفه‌ای در اولویت است

یک پزشک محبوب و متبحر بدلیل سابقه درخشان نزد مردم دارای شهرت زیادی است زیرا در دوران چندین ساله جراحی بینی انواع عمل‌ها را انجام داده و تجربه بسیاری را درباره آناتومی و ساختار بینی هر فرد کسب کرده است.

جراح باسابقه و معتمد کاملا به روند جراحی انواع مدل بینی مسلط است وی با ساختمان فیزیکی بینی آشنایی کامل دارد و توانایی این را دارد که با مشاهده بینی و دیگر اجزای صورت افراد بهترین مدل بینی را به متقاضی پیشنهاد نماید.

توجه به نکات قبل از جراحی

رعایت اقدامات پیش از عمل بینی

فردی که پوست و ظاهر معقول و مناسبی برای رینوپلاستی بینی داشته باشد و حرفه‌ای ترین پزشک را نیز جهت انجام عمل بینی انتخاب کند.

رعایت نکات پیش از جراحی بینی تاثیر شگرفی بر پدید آمدن نتیجه دلخواه دارد و بخشی از عوامل موثر در نتیجه عمل بینی می‌باشد.

✅اگر توصیه‌ها را جدی نگرفتید و پشت گوش می اندازید حتما مقاله توصیه‌های قبل از عمل بینی را بخوانید.

انتظار گرفتن نتیجه مناسب و منطقی

درباره بینی خود واقع بین باشید

این عامل نیز قسمت مهمی از عوامل موثر در نتیجه عمل بینی بشمار می‌رود زیرا بسیاری از افراد زیباجو مخصوصا بانوان انتظارات غیرمنطقی پس از عمل بینی دارند و با رویا پردازی‌های غیرممکن و نامطابق با صورت خود مرتکب نارضایتی و احساس گناه شدیدی می‌شوند.

دقت کنید که جراحی بینی شما را زیباترین انسان روی کره زمین نمی‌کند بلکه تنها عیب‌های بینی را برطرف کرده و فعالیت‌های اجتماعی در زندگی روزمره را برایتان آسان می‌سازد زیرا جراحی بینی مطابق با ویژگی‌های خاص و منحصر بفرد صورت هر متقاضی و نوع بینی وی انجام می‌شود بنابراین نباید پس از جراحی بینی خود را با دیگر افراد مقایسه کنید. 

چگونگی کنترل استرس و اضطراب پیش از جراحی

کنترل اضطراب پیش از جراحی

جراحی زیبایی بینی همانند دیگر عمل‌ها با عوارض مختلفی همراه است که بروز آن‌ها در افراد با توجه به موارد مختلف متفاوت می‌باشد یکی دیگر از عوامل موثر در نتیجه عمل بینی استرس و نگرانی شدید قبل از رینوپلاستی است که در نهایت بیماران را وادار به صرف‌نظر کردن از انجام جراحی می‌کند.

در طول سال چندین میلیون نفر زیر تیغ جراحی می‌روند و پس از آن نیز با خیال راحت از گرفتن نتیجه مطلب به زندگی خود ادامه می‌دهند. امروزه بدلیل وجود جراحان موفق و کاربلد و بیمارستان و تجهیزات پزشکی متناسب با تکنولوژی روز دنیا این ترس به حداقل رسیده و عمل بینی اکنون برای افراد مانند دیگر امور روزانه بشمار می‌رود.

✅اگه برای اولین بار عمل می کنید و نمی دانید چگونه استرس خودتان را کنترل کنید. پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله درمان موثر کاهش استرس قبل از عمل بینی را مطالعه کنید می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.

انجام توصیه های بعد از رینوپلاستی بینی

مراقبت‌های بعد از جراحی را رعایت کنید 

پس از رعایت تمامی اقدامات فوق توجه به نکات عمل بینی باعث می‌شود تا بقیه مسیر برای رسیدن به نتیجه موفق و سرشار از رضایت عمل بینی هموار گردد و انجام دقیق و منظم توصیه و اقدامات پس از جراحی بینی شاید کمی طولانی و کسل‌کننده باشد اما مدت زمان کوتاهی را به خود اختصاص می‌دهد و خیلی زود دوران نقاهت پایان می‌یابد.

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین نکات بایدها و نبایدهای پس از جراحی بینی را ذکر می‌کنیم:

۱- حداقل ۲۴ ساعت پس از عمل بینی از کمپرس یخ برای بهبود تورم و کبودی استفاده کنید.

۲- در ۴۸ ساعت اول از مصرف غذاهای سفت و جویدنی بپرهیزید.

۳- جهت کاهش ورم و بهبودی سریع زمان استراحت چند بالش زیر سر خود بگذارید.

۴- تا شش هفته از انجام تمرین‌های ورزشی سنگین و بلند کردن اجسام خودداری نمایید.

۵- احتیاط کنید تا زمان صلاحدید پزشک معالج اسپلینت و چسب بینی‌تان خیس نشود.

✅برای کسب اطلاعات بیشتر از باید نبایدهای عمل پیشنهاد می‌کنم مقاله جامع و کامل توصیه‌های مهم بعد از عمل بینی را مطالعه کنید.

یقین بدانید در صورت توجه به عوامل موثر در نتیجه عمل بینی می‌توانید بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود دریافت نمایید.

سپاسگزاریم که تا پایان این مطلب کاربردی همراه ما بودید در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی دارید می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید یا در قسمت کامنت‌ها نظر ارزشمند خود را برای ما ارسال نمایید کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*