دلایل مهم جابجایی غضروف بینی بعد از عمل

علل جابجایی غضروف بینی بعد از عمل

فهرست

درباره جابجایی غضروف بینی

جراح بینی با استفاده از تکنیک‌های مختلف تلاش می‌کند که با تغییر، تقویت، جابجایی و کاهش غضروف‌های بینی، به بهبود تنفس کمک کرده و همچنین فرم زیبایی به بینی بدهد. گاهی اوقات بعد از عمل به دلیل عواملی مانند اشتباه پزشکی، ماساژ غیر اصولی بینی، عدم رعایت نکات مراقبتی و … غضروف‌ها در جای خود ثابت نمی‌مانند و جابجا می‌شوند. بیرون زدگی غضروف بینی ممکن است، باعث بروز درد و عدم تنفس صحیح شود که برای حل آن باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

علل جابجایی غضروف بینی بعد از عمل

علل جابجایی غضروف بینی بعد از عمل

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما، دلایلی را که باعث صدا دادن غضروف بینی و جابجایی آن پس از جراحی می شوند را اشاره می کنیم.

  1. ایجاد صدمه و آسیب به بینی
  2. عدم مهارت پزشک
  3. رعایت نکردن توصیه‌های مراقبتی پس از جراحی
  4. ماساژ غیر اصولی بینی

اگر قصد دارید بینی خود را عمل کنید، به شما توصیه می‌کنیم که مقاله بهترین جراح بینی در تهران را مطالعه نمایید.

جابجایی غضروف بینی بعد از عمل چه علایمی ایجاد می کند

علائم جابجایی غضروف بینی

  1. کبودی چشم‌ها و دماغ
  2. خونریزی بینی
  3. ورم بیش از حد در یک قسمت بینی
  4. فرورفتگی یا بیرون زدگی دریک ناحیه از بینی
  5. درد شدید
  6. به سختی نفس کشیدن

درمان جابجا شدن غضروف دماغ بعد از عمل

پس از انجام رینوپلاستی، برای درمان ناهمواری‌ها و عوارض پس از عمل، باید تا زمان اتمام دوره نقاهت و خوابیدن ورم بینی صبر کرد و به توصیه‌های پزشک پایبند بود. در این دوران، بیمار برای جلوگیری از عوارض باید تا حد امکان هیچ فعالیت سنگینی انجام ندهد.

اگر پس از جراحی با لمس بینی احساس سفتی و گلوله شدن در نوک بینی داشتید، معمولا جای نگرانی نیست و  غضروف‌های بینی جابجا نشده اند. اما اگر متخصص گوش و حلق و بینی به این نتیجه برسد که غضروف‌ها دچار مشکل شده و یا در محل خود قرار ندارند، باید برای رفع نقص‌هایی که پیش آمده، جراحی ترمیمی را انجام دهید.

اگر می‌خواهید بینی گوشتی خودرا عمل کنید،مقاله جراحی بینی گوشتی در تهران برای شما بسیار سودمند است.

ماساژ صحیح بینی بعد از عمل چه تاثیری بر جابجایی غضروف بینی بعد از عمل دارد

ماساژ درست بینی بعد از عمل بینی

معمولاً در دو تا سه هفته پس از جراحی، پزشک با برداشتن بخیه‌های بیرونی و گچ بینی، شروع به ماساژ بینی می‌کند. ماساژ دماغ اگر به درستی انجام شود، می‌تواند بسیار مفید باشد و بهبود شکل و ظاهر بینی را تسریع کند. یکی از مواردی که باید به آن حتما توجه داشته باشید این است که ماساژ باید از دو طرف و با فشار یکسان و به آرامی انجام شود.

صحبت کردن زیاد پس از جراحی بینی، برای شما عوارض مختلفی را ایجاد کرده که ما درمقاله عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی این موضوع را بررسی کردیم.

فواید ماساژ بینی بعد از عمل

فواید ماساژ بینی بعد از عمل

فواید ماساژ بینی شامل بهبود شکل و ظاهر بینی، کاهش تورم بعد از جراحی، بهبود تنفس می شود. در واقع، ماساژ بینی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مؤثر و مفید برای برطرف کردن عوارض پس از عمل رینوپلاستی و بیرون زدگی غضروف بینی مورد استفاده قرار گیرد.

ویدیو ماساژ بینی

 

برای کسب اطلاعات مفید در زمینه بینی عروسکی دخترانه را از دست ندهید.

علائم خطر و زمان مراجعه به دکتر

جابجایی غضروف بینی بعد از رینوپلاستی، مشکلی است که ممکن است در اثر بی‌دقتی جراح، ضربه به بینی یا ماساژ نامناسب بینی رخ دهد و برای بازگرداندن غضروف به جای خود، اغلب راهی جز جراحی ترمیمی نیست.

اگر بعد از عمل رینوپلاستی، غضروف بینی شما  جابجا شده است و دچار عوارضی مانند خونریزی بینی، عفونت،  عدم تنفس صحیح هستید، باید بلافاصله به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه نمایید.

مشاوره با پزشک متخصص به شما کمک می کند که در زمینه درمان جابجایی غضروف بینی اطلاعات کسب کرده و به راحتی این  مسئله را حل کنید.

جمع بندی

علت اصلی جابجایی غضروف بینی پس از رینوپلاستی، انتخاب جراح کم تجربه و با مهارت کم برای انجام این جراحی است. در این مقاله، سعی کردیم که  دلایل دیگر بروز این عارضه و همینطور علائم و نشانه‌های آن را نیز بررسی کنیم.

برای جلوگیری از جابه‌جایی غضروف بینی پس از رینوپلاستی، توصیه می‌شود مواردی از قبیل انتخاب جراح با تجربه، رعایت نکات و مراقبت‌های بعد از عمل، خودداری از وارد شدن آسیب به بینی و… به درستی رعایت شود. این اقدامات می‌توانند به حفظ شکل و عملکرد بینی پس از رینوپلاستی بسیار کمک کنند.

سوالات رایج

۱.غضروف تیغه بینی

۲.غضروف جانبی

۳غضروف آلار کوچک‌تر

۴.غضروف آلار بزرگ‌تر

  1. ماساژ اصولی بینی
  2. رعایت توصیه های بهداشتی
  3. انتخاب جراح باتجربه
۲/۵ - (۴ امتیاز)
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*