خصوصیات بینی‌های زیبا و خوش فرم

معیارهای زیبایی بینی

بسیاری از افراد تمایل دارند از میزان زیبایی اجزای صورت به ویژه بینی خود مطلع شوند در این مطلب فاکتور و استانداردهای زیبایی بینی بطور کامل ذکر شده است.
فهرست

ویژگی‌های بسیاری برای تشخیص زیبایی طبیعی بینی و تناسب آن با سایر اعضای چهره وجود دارد در دنیای کنونی علم زیباشناسی پس از تجزیه و تحلیل‌های فراوان معیارهای زیبایی بینی را کشف کردند.

و در اختیار مردم قرار داده و همگان نیز آن‌را قبول دارند و معتبر می‌دانند در این مطلب با توضیحات مهم مربوط به معیارهای زیبایی بینی آشنا خواهید شد.

معیارهای بینی زیبا در زنان

مشخصات بینی زیبا زنانه

به‌طور کلی فاکتور جنسیت در بین افراد جهت تعریف زیبایی بینی آنان متفاوت است و جزو معیارهای زیبایی بینی بشمار می‌رود. می‌توان گفت که بانوان دارای ویژگی‌های ظریف، نرم و باریک در بینی ظاهری زیبا و زنانه‌تر دارند.

اغلب بانوان تمایل دارند از انواع مدل جراحی بینی مطلع شوند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند و رینوپلاستی بینی با سایر بخش‌های صورت آنان هماهنگ باشد. 

بینی نباید بیش از حد بلند یا کوتاه باشد زیرا موجبات نامتقارن بودن آن را فراهم می‌آورد شکل بینی باید از پایین شبیه مثلث متساوی الاضلاع نمایان شود.

زاویه ایده‌آل نوک بینی تا لب برای بانوان ۹۵ تا ۱۰۰ درجه می‌باشد همچنین بینی زیبا هیچگونه قوز و انحرافی ندارد و دارای قوس ملایم و ظریف است.

برخی از مدل‌های بینی طبیعی بانوان مانند بینی کوتاه با منحنی قوس دار صاف و متقارن، خاصیت اصیل و مقبولی دارند.

✅اگر شما هم علاقه دارید مدل‌های متنوع را ببینید و بعد تصمیم بگیرید می‌توانید انواع جراحی بینی را مشاهده کنید.

ویژگی‌های بینی زیبا در آقایان

خصوصیات بینی مردانه زیبا

بینی آقایان در کنار ظاهر بی‌نقص و طبیعی باید محکم و باصلابت باشد و به وی اعتماد بنفس ببخشد.

همچنین به‌جای قوس در بینی آقایان یکی از معیارهای زیبایی بینی داشتن استخوان مستقیم و باابهت است.

به‌صورت طبیعی بینی مردان باید جزئیات و ایردات کوچکی داشته باشد یعنی نه آن‌قدر ظریف و باریک و نه خیلی بزرگ و دارای قوز و انحراف چنین بینی برای مردان زیبا و خوشایند به نظر می‌رسد.

آقایان به‌طور معمول هیچ نیازی به داشتن قوس و انحنا در بینی ندارند و بهتر است که غضروف‌های نوک بینی داشته باشند.

بینی که به مردان جسارت و قدرت دهد و با چانه، لب و دیگر اجزای صورت متناسب باشد ایده‌آل است.

نمای نیم رخ بینی زیبا
بررسی نیم رخ بینی طبیعی و ایده آل
بررسی نیم رخ بینی طبیعی و ایده آل

نمای نیم رخ بینی 

برای مشاهده حالت و مقدار زیبایی بینی از نیم رخ باید یک خط فرضی به طرف نوک بینی کشیده شود و خط بعدی را این بار از نوک بینی به آن وصل کنید زاویه و حالتی که در این وضع بدست آید اگر بین ۳۰ تا ۴۵ درجه باشد بینی حالت ایده‌آل و زیبایی دارد همچنین زاویه ساخته‌شده بین صورت و بینی نیز باید بین دو درجه ۳۰ تا ۴۰ باشد.

حالت تمام رخ بینی متناسب با چهره
ارزیابی بینی زیبا از روبرو
نمای مستقیم بینی ایده‌آل

نمای تمام رخ بینی زیبا

به‌دلیل اهمیت فراوان بینی و قرارگیری آن در بخش وسط و یک سوم صورت باید طبق معیارهای زیبایی بینی هماهنگ با چشم‌ها و سایر اجزای چهره، طبیعی باشد و جلب توجه نکند.

برای ارزیابی بینی زیبا از تمام رخ صورت فرد به ۵ قسمت مساوی تقسیم می‌شود در این حالت پهنای بینی باید یک پنجم صورت را در بر بگیرد اگر چنین باشد پهنای مطلوبی دارد همچنین برای تقسیم صورت به ۵ قسمت می‌توان از چشم‌ها به عنوان ابزار اندازه‌گیری کمک گرفت زیرا عرض یک چهره زیبا به اندازه ۵ چشم است.

بررسی بینی طبیعی و زیبا از پایین

ارزیابی بینی زیبا از پایین

همان‌طور که قبلا اشاره شد برای تجزیه و تحلیل بینی از پایین باید بینی را در یک مثلث متساوی الاضلاع فرضی تصور کنیم در چنین شرایطی دیواره‌های دو طرف بینی و سوراخ‌های آن باید دو برابر نوک بینی باشد.

اگر سوراخ‌های بینی به شکل قطره اشک یا باران باشد و محور و خطوط آن‌ها از دو سمت بالا و پایین نزدیک هم شوند از معیارهای زیبایی بینی در چنین حالتی است.

مسابقه بررسی میزان زیبایی بینی

تست زیبایی بینی

یکی از روش‌های رایج برای تشخیص زیبایی بینی که تمسخرآمیز به نظر می‌رسد و به تست تله انگشتی معروف می‌باشد این است که فرد متقاضی انگشت اشاره خود را روی چانه و بینی خود قرار می‌دهد مانند زمانی که می‌خواهید با زبان بدن به فردی بگویید سکوت کند در این حالت اگر با انگشت اشاره توانستید لب خود را لمس کنید یعنی از بینی زیبایی برخوردارید.

✅البته بهتر است که از مقاله عوامل موثر در نتیجه عمل بینی  غافل نشوید و در صورتی که تصمیم به عمل بینی گرفتید این مقاله را مطالعه کنید و درصورت نیاز می‌توانید با پزشک خود مشورت و تمامی نیازها و مشکلات خود را به وی بگویید.

فاصله مطلوب بینی زیبا تا لب

فاصله نرمال بین لب و بینی

طبق اصول و معیارهای زیبایی بینی فاصله مناسب و منطقی بین بینی تا لب ۱۲ تا ۱۵ میلی متر می‌باشد همچنین خط فرضی که سوراخ‌های بالا و پایین بینی را به هم متصل می‌کند و خطی که بر لب بالایی عمود می‌باشد را زاویه بین بینی و لب می‌نامند زاویه مذکور باید در بانوان بین ۹۵ تا ۱۰۰ درجه و در آقایان ۹۰ تا ۹۵ درجه محاسبه شود.

چه کسانی برای جراحی بینی گزینه مطلوبی هستند؟

از کجا بفهمیم بینی نیاز به عمل دارد؟

انسان‌ها در سنین مختلف می‌توانند پس از تجزیه و تحلیل معیارهای زیبایی بینی اقدام به عمل بینی خود کنند البته دلایل جراحی بینی در همه افراد یکسان نیست و هر فرد باتوجه به مشکلات و نیازهای شخصی خود سراغ رینوپلاستی بینی می‌رود در ادامه بهترین کاندیدای عمل بینی معرفی می‌شود.

  • افرادی که توسط دیگران مورد تمسخر واقع می‌شوند.
  • بینی‌های دارای پل و قوز
  • بینی با پهنای شدید یا بسیار باریک
  • بینی دچار انحراف و مشکل در تیغه سپتوم
  • بینی کج و نامتقارن

✅در صورتی که از چگونگی درمان و جراحی بینی دچار انحراف اطلاع ندارید مقاله عمل انحراف بینی در تهران را حتما مطالعه کنید.

خوش فرم کردن بینی بدون عمل

تمرین هایی برای داشتن بینی زیبا در سن بزرگسالی

بدون شک بینی شما اهمیت زیادی در نظر دیگران دارد و تمامی بخش‌های صورتتان را تحت الشعاع قرار می‌دهد از این جهت در ادامه قصد داریم تمرینات مفیدی جهت خوش‌فرم و زیباتر شدن بینی به شما عزیزانی که به هر دلیلی از انجام عمل بینی صرف نظر کرده‌اید ارائه کنیم تا بتوانید هر چه بیشتر خود را به معیارهای زیبایی بینی نزدیک کنید دقت داشته باشید فعالیت‌ها فوق‌العاده آسان و بدون خرج است اما باید صوبر باشید زیرا در طولانی مدت ثمرات چشم‌گیری پدید می‌آورد.

تمرین اول تنفس مطلوب

با دو انگشت پره‌های بینی را بگیرید و با قدرت و فشار نفس بکشید برای دریافت نتیجه دلخواه روی قسمت‌های پایینی بینی فشار بیشتری وارد شود انجام روزانه ۱۰ تنفس کافی و مناسب است.

تمرین آغازین مربوط به تنفس

تمرین دوم حرکت دادن نوک بینی

این تمرین برای جلوگیری از افتادگی پوست در اثر افزایش سن اثرگذار است بنابراین روزی چند مرتبه با دو انگشت شست و اشاره نوک بینی خود را به آرامی بالا و پایین ببرید.

تمرین سوم لبخند بزنید

افراد خنده‌رو و بشاش به بهترین وجه از عهده‌ این تمرین بر می‌آیند تنها کافیست بیشتر لبخند بزنید و در حین آن روزی ۲۰ تا ۳۰ مرتبه نوک بینی خود را با انگشت اشاره به طرف بالا بکشید تا عضلات کناره بینی حالت بگیرند.

لبخند زدن یک تمرین بسیار ساده و موثر

تمرین چهارم بهره‌گیری از یوگا

از انجام تمرینات با آرامش غافل نشوید باید راحت گوشه‌ دنجی بنشینید و با انگشت راه یکی از سوراخ‌های بینی را مسدود کنید در چنین حالتی ۵ مرتبه با سوراخ باز نفس بکشید و پس از چند بار تکرار در طرف دیگر بینی نیز همین تمرین را انجام دهید.

تمرین پنجم ماساژ بینی

در این بخش از قوز بینی شروع کنید و بخش‌های مختلف بینی را به آهستگی ماساژ دهید برای دریافت ثمره رضایت‌بخش حدود ۵ دقیقه روزانه ماساژ را به‌طور مداوم تکرار کنید.

✅برای اطلاعات بیشتر می‌توانید در این مقاله مطالعه کنید که سن مناسب جراحی بینی برای شما چه سنی است.

روزی 5 دقیقه یوگا و ماساژ بینی

در این مقاله سایت رسمی و معتبر دکتر حبیب سهرابی نکات و اصول زیباشناسی بعلاوه معیارهای زیبایی بینی آورده شد امیدواریم باتوجه به نیازهای خود از مطالب فوق بهره کافی را برده باشید ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

در صورتی که سوال یا ابهامی در زمینه مطالب فوق دارید در قسمت نظرات بپرسید کارشناسان ما به زودی پاسخگو خواهند بود همچنین اگر در زمینه معیارهای زیبایی بینی تجربه یا سخنی دارید باعث افتخار است که آن‌را با ما و کاربران ارجمند به اشتراک بگذارید.

☎جهت رزرو وقت و مشاوره با دکتر حبیب سهرابی با شماره‌ زیر تماس بگیرید.

برای آشنایی با دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران اینجا کلیک نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد
در اسرع وقت با شما تماس میگیریم

ویزیت رایگان

جهت دریافت ویزیت اطلاعات خود را وارد نمایید