توصیه های مهم بعد از عمل بینی

توصیه‌های مهم بعد از عمل بینی

اگر قصد بهبودی سریع بعد از انجام عمل جراحی را دارید توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا نکات طلایی بهبودی را ذکر کنیم.
فهرست

عمل زیبایی بینی به متقاضیان کمک می‌کند تا بهتر و راحت‌تر نفس بکشند، بویایی آن‌ها بهبود یابد و همچنین به مقبولیت رسیده و از چهره جدید خود لذت ببرند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با مراقبت‌های بعد از جراحی بینی به‌طور کامل آشنا شوید.

روش بهبودی سریع بعد از جراحی بینی

۱۵ توصیه مفید برای بهبودی سریع بعد از عمل بینی

تاثیر انتخاب پزشک در نتیجه عمل بسیار زیاد است و شما با انتخاب یک جراح باتجربه و دارای کارنامه کاری درخشان بخش زیادی از مسیر را طی کرده‌اید و با انجام دادن بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی پس از مدت کوتاهی آن‌چه را که دوست دارید دریافت می‌کنید.

  1. استفاده از کمپرس یخ بر روی بینی و زیر چشم‌ها در ۴۸ ساعت پس از عمل برای کنترل تورم و کبودی‌ها ضروری و جزو نکات مهم پس از عمل می‌باشد.
  2. در یک هفته اول از خندیدن و صحبت زیاد کاملا خودداری کنید.
  3. برای بهبود تنفس در روزهای آغازین از مصرف غذاهای جویدنی خودداری کنید.
  4. هنگام خواب نیز به جهت کاهش تورم در قسمت سر چند بالش زیر سر خود قرار داده و تا حد ممکن سرتان را بالا نگه دارید.
  5. به جهت کاهش فشار به بینی با دهان باز عطسه و سرفه کرده همچنین از فین  کردن تا دو هفته پس از عمل خودداری نمایید.
  6. حداقل تا یک ماه از عینک آفتابی و طبی استفاده نشود و در صورت نیاز از لنز‌های طبی استفاده کنید.
  7. در چند روز اول اغلب لباس‌های دکمه‌دار بپوشید.
  8. تا چند ماه که بینی شما به‌طور کامل شکل نگرفته از حضور در اجتماعات و مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس و مترو بپرهیزید چرا که احتمال برخورد با افراد دیگر و آسیب رسیدن به بینی وجود دارد.
  9. مصرف نمک و فلفل بیش از حد را کاهش دهید و به حداقل برسانید.
  10. بدلیل آسیب به بافت‌های بینی تا ۴ هفته بعد از عمل در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  11. چسب روی بینی برای کاهش میزان تورم و متصل شدن پوست و بافت بینی به استخوان است پس از خیس کردن ان اجتناب نمایید.
  12. انجام ورزش‌های شدید یا حمل و بلند کردن هرگونه وسیله سنگین را به پس از بهبودی موکول کنید.
  13. در صورت بی حس بودن و احساس بزرگی بینی نگران نباشید پس از مدت کوتاهی این مشکل رفع می‌شود.
  14. بدلیل از دست رفتن آب بدن به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید تا حرارت بدن شما متعادل گردد.
  15. در چند هفته اول هنوز فرم و شکل بینی شما مشخص نیست پس به هیچ عنوان قضاوت نکنید و نگران بروز اتفاق نباشید.
روش تمیز کردن بینی

تمیز کردن بینی چگونه انجام می‌شود؟

به‌دلیل اینکه پس از عمل رینوپلاستی بینی و نواحی اطراف دچار کبودی و تورم می‌شود تمیز کردن آن یکی از مسئله‌های مهم برای بیماران است و باید نکات و بایدها و نباید های بعد از عمل بینی هنگام تمیز کردن بینی رعایت شود.

در روزهای اول پس از عمل در داخل سوراخ‌های بینی شما تامپون و بر روی بینی نیز اسپلینت وجود دارد بدین ترتیب امکان تمیز کردن بینی برایتان وجود ندارد تا هفته بعد که آن‌ها برداشته شوند.

راه تنفسی شما ممکن است توسط لخته‌های خونی مسدود شده باشد نفس کشیدن مداوم با دهان نیز کار سختی است به همین منظور برای ایجاد رطوبت و باز کردن راه هوایی بینی باید از سرم آب و نمک یا سالین استفاده نمایید دقت کنید که نباید پس از تمیز کردن محتویات درون بینی را تخلیه یا فین کنید.

یک روش دیگر برای تمیزکردن درون بینی استفاده از محلول هیدروژن پراکسید است باید پنبه را به محلول مذکور آغشته و به آرامی مخاط و خون خشک‌شده بینی را با پنبه تمیز کنید.

البته تمامی موارد بالا باید تحت نظارت پزشک معالج صورت گیرد و می‌توانید درباره نحوه و روش‌های تمیز کردن بینی از وی کمک بخواهید.

نبایدهای پس از جراحی بینی

  1. در هفته اول از مصرف الکل خودداری کنید زیرا ممکن است با داروهای تجویز شده توسط پزشک تداخل پیدا کرده و به کلیه‌ها آسیب وارد کند.
  2. روز قبل از مراجعه به مطب برای برداشتن گچ بینی دوش بگیرید ولی به هیچ عنوان گچ بینی را برندارید و در صورت برداشته شدن سریعا به پزشک مراجعه نمایید.
  3. از رانندگی تا یک الی دو هفته پس از عمل بپرهیزید.
  4. تا سه هفته از سیگارکشیدن خودداری نمایید چرا که نیکوتین موجود در سیگار دوران بهبودی را طولانی می‌کند.
  5. از مسواک نرم استفاده کنید و به آرامی دهان خود را شستشو دهید.
  6. از مصرف غذاهای جامد و آب‌ پرتقال که اسیدی است و باعث صدمه زدن به معده می‌شود خودداری نمایید.
  7. از استعمال داروهای گیاهی بدلیل بروز خونریزی پرهیز کنید و در صورت تمایل با پزشک مشورت کنید.
  8. داروهای آسپرین، بروفن و ایندومتاسین را بدلیل رقیق شدن خون مصرف نکنید.
  9. برای دو هفته از مکالمات تلفنی و ارتباطات حضوری خودداری شود.
  10. در صورت احساس بی‌حسی در ناحیه دندان‌های جلویی نگران نباشید زیرا تا دو ماه بعد از جراحی بهبود می‌یابد.
دوره بهبودی جراحی بینی استخوانی(توصیه مهم بعد از عمل بینی)

دوره بهبودی جراحی بینی استخوانی

در بیشتر موارد با انجام جراحی توسط یک پزشک حرفه‌ای موفقیت آمیز بودن عمل تضمین می‌شود اما درصورتی که متقاضی به توصیه‌ها توجه نکند دوران نقاهت و روند بهبودی توسط وی طولانی شده و موجب پشیمانی بیمار می‌گردد.

درد و ناراحتی پس از عمل طبیعی است همچنین بروز جوش‌های پوستی، حالت تهوع و سرگیجه نیز از عوارض عمل بینی استخوانی است که در صورت توجه به بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی خیلی زود خوب می‌شود.

فرد دو روز بعد از جراحی بینی استخوانی با عوارضی چون کبودی، تورم، بی‌حسی و خونریزی مواجه می‌شود که در صورت انجام دادن نکات فوق دوره بهبودی سریع را تجربه خواهد کرد.

تا دو ماه باید بینی به‌طور کامل چسب زده شود تا فرم و ساختار آن شکل گیرد بهتر است طرز چسب زدن استاندارد را از پزشک خود فرا بگیرید.

✅یا برای مطالعه بیشتر چسب زدن می‌توانید مقاله نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل را مطالعه کنید.

بیشتر عوارض عمل بینی استخوانی تا دو هفته بهبود می‌یابد ولی برای مشاهده نتیجه دلخواه باید حداقل یکسال صبر کنید.

دوره نقاهت عمل بینی گوشتی(توصیه مهم بعد از عمل بینی)

دوران نقاهت عمل بینی گوشتی

همانند دیگر جراحی‌ها در عمل رینوپلاستی بینی گوشتی زیباجو نیاز به طی کردن زمان لازم برای بهبودی و رسیدن به نتیجه دلخواه و همچنین برگشتن به محل کار و زندگی روزمره دارد.

گفتیم که جراحی زیبایی بینی معمولا ۲ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد و پس از عمل است که دوران نقاهت و استراحت بیمار شروع می‌شود و این دوره برای هر فرد با توجه به ساختار و نوع بینی وی متفاوت است.

مدت زمان نقاهت پس از عمل بینی گوشتی اغلب بین ۴ تا  روز است و پانسمان بینی نیز تا ۱۰ روز یا بیشتر (طبق تشخیص و نظر پزشک معالج) باید بر روی بینی بماند و پس از رسیدن موعد توسط پزشک در کلینیک یا بیمارستان برداشته می‌شود.

البته که توصیه شد برای مشاهده نتیجه بهتر باید چند ماه صبر کرده برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله توصیه های مهم بعد از عمل بینی را بخوانید.

دوره نقاهت عمل بینی عروسکی(توصیه مهم بعد از عمل بینی)

مدت زمان بهبودی عمل بینی عروسکی

جراحی بینی فانتزی که مدتی است در کشور ما شایع شده و اغلب بانوانی که قصد رینوپلاستی دارند این عمل را انتخاب می‌کنند امروزه نیز بدلیل متداول شدن بین مردم و غیر طبیعی بودن این عمل زیبایی برخی از طرفداران خود را از دست داده است اما این نوع از جراحی زیبایی با هر فرم و ساختار چهره‌ای متناسب نیست و معیارهایی دارد جهت اطلاع از جزییات مقاله جراحی بینی عروسکی در تهران در سایت ما به شما کمک می‌کند.

در گام اول انتخاب یک جراح ماهر بینی از اولویت‌های رینوپلاستی بشمار می‌رود ولی پس از عمل این خود شما هستید که با رعایت اقدامات و پیشگیری‌های ضروری نتیجه عمل را رضایت‌بخش می‌کنید.

سپری کردن دوران نقاهت پس از جراحی بینی عروسکی معمولا تا یک هفته طول می‌کشد و پس از آن نیز شکل‌گیری ساختار بینی صبوری و خوش‌بینی زیباجو را می‌طلبد.

به‌طور کلی دوران بهبودی برای عده‌ای از افراد بسیار سریع و بدون عوارض خاص طی می‌شود اما برخی از متقاضیان نیز دچار عوارضی چون: سردرد، گرفتگی بینی و ناتوانی در تنفس و کوفتگی صورت مواجه می‌شوند که پس از استراحت و مصرف داروهای توصیه شده بهبود می‌یابند.

چنانچه موارد و عوارض جانبی غیرطبیعی در خود احساس کردید در اسرع وقت با پزشک‌تان تماس بگیرید.

دوره نقاهت جراحی بینی ترمیمی(توصیه مهم بعد از عمل بینی)

دوره نقاهت جراحی بینی ترمیمی

در عمل بینی ثانویه بدلیل پیچیدگی و سختی عمل جراح و دستیاران وی به زمان بیشتری برای فرم دادن و برطرف کردن نقص‌های بینی احتیاج دارند به همین منظور جراحی ترمیم و اصلاح بینی ۳ الی ۵ ساعت زمان می‌برد و در حین عمل بیمار به‌طور کامل بیهوش است.

بعد از عمل باید حداقل ۶ هفته فعالیت‌های فیزیکی و بدنی شدید کم یا کنار گذاشته شود همچنین جهت ضربه و آسیب نخوردن به بینی یک اسپلینت روی بینی گذاشته می‌شود که باید تا هشت روز روی بینی باقی بماند و برداشته نشود.

چگونگی روند عمل بینی ثانویه را می‌توانید در مطلب جراحی بینی ترمیمی تهران بخوانید.

جدول زمانی بهبودی پس از عمل بینی

جدول زمانی بهبودی بعد از جراحی بینی
بعد از عمل بینی چی بخوریم(توصیه مهم بعد از عمل بینی)

نکات تغذیه‌ای پس از عمل بینی

یکی دیگر از مراقبت‌های مهم پس از عمل رعایت در رژیم غذایی و مصرف برخی خوراکی‌ها است که در ادامه مقاله بایدها و نبایدهای بعد از جراحی بینی به آن می‌پردازیم.

  • مواد غذایی مانند سبزیجات، سیب، آناناس و پیاز قرمز و مرکبات بدلیل خاصیت ضد التهابی که دارند باعث کاهش تورم و کبودی و همچنین تسریع در روند بهبودی می‌شوند.
  • پس از عمل بینی هرگز آب را فراموش نکنید و حداقل روزانه در کنار خوردن داروهای تجویزشده توسط پزشک ۸ لیوان آب بنوشید تا آب بدن مورد نیاز شما تامین شود زیرا با کم‌ آبی بدن دوران نقاهت و استراحت نیز افزایش می‌باید.
  • مصرف بستنی برای کاهش گرفتگی و جلوگیری و رفع خونریزی مانعی ندارد. در صورت داشتن محدودیت در مصرف بستنی و مواد قندی می‌توانید از بستنی‌های خانگی استفاده کنید.
  • پس از عمل زیبایی بینی از مصرف غذاهای پر ادویه و نمک خودداری کنید چرا که نمک حاوی سدیم است و استفاده بیش از حد آن موجب افزایش التهاب و تورم در ناحیه صورت و بینی بیمار می‌شود.
  • استعمال آبمیوه‌های طبیعی و آب آناناس که دارای ماده بروملین است دوره نقاهت را خیلی زود کاهش می‌دهد همچنین حالت تهوع را کاهش داده و به بهبود گوارش کمک می‌کند.

هدف از تاکید بر تغذیه مناسب و مفید تشریع در دوران بهبودی و تقویت سلامت و کاهش درد بدن می‌شود.

در مقاله‌ای که قبلا برای شما آماده کرده‌ایم کامل درباره غذاهای قبل عمل صحبت کرده‌ایم.که می‌تواند برای شما جذاب باشد مقاله قبل از عمل بینی چی بخوریم ؟ را می‌توانید مطالعه کنید.

انجام ورزش بعد از عمل بینی(توصیه مهم بعد از عمل بینی)

توصیه‌های ورزشی بعد از عمل بینی

رینوپلاستی بینی موجبات حساس شدن رگ‌های خونی شده طوری که انجام هر عملی که باعث افزایش ضربان قلب شود ممکن است بر نتیجه جراحی نیز اثر منفی بگذارد پس ورزش اصولی از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از جراحی بینی می‌باشد.

جهت دریافت جزییات بیشتر و مفیدتر شما را به مطالعه مقاله نکات مهم ورزشی بعد از عمل بینی دعوت می‌کنیم.

تا دو هفته اول باید از فعالیت‌های شدید پرهیز کنید و ۲ تا ۵ روز بعد از جراحی پیاده‌روی روزانه به مدت کوتاه انجام دهید چون باعث از بین رفتن کبودی و تورم‌ها می‌شود. پس از گذراندن دو هفته با رعایت بایدها و نبایدهای بعد از جراحی بینی می‌توانید نرمش‌های سبک را شروع نمایید.

ورزشکاران عزیز در هفته سوم می‌توانید باشگاه رفتن را از سر گرفته و مکمل‌های ورزشی خود را نیز مصرف کنید. انجام تمرینات سنگین مانند وزنه‌برداری، شنا و شیرجه و بسکتبال تا ۴ الی ۶ هفته بعد عمل ممنوع است.

از ابتدای ماه هفتم بیمار به راحتی می‌تواند ورزش در تمامی رشته‌ها را انجام دهد فقط باید در ورزش‌های تماسی و خطرناک برای بینی مثل بوکس و کاراته حتما از بینی و صورت خود حافظت کند.

ورزش و فعالیت بدنی شدید و نیازمند انرژی بالا پس از جراحی روند بهبودی را دچار مشکل می‌کند زیرا مواد غذایی مصرف شده دارای پروتئین و ویتامین که برای بهبود و تقویت دوران نقاهت لازم است توسط ماهیچه‌ها گرفته می‌شود و در نتیجه دوران بهبودی سریع، مفید و آرام صورت شما در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عوارض عمل بینی و راه حل آن(توصیه مهم بعد از عمل بینی)

برخی از عوارض بعد از عمل بینی و روش درمان

اغلب در نتیجه عمل بینی استخوانی، گوشتی یا فانتزی و ترمیمی اثرات جانبی کبودی و تورم و درد بوجود می‌آید که بسیار متداول است و پس از طی مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابد و شما نباید این تاثیرات جانبی را با عوارض پس از عمل مقایسه نمایید در ادامه به مهم‌ترین عوارض بعد از عمل به همراه توضیح درباره آن‌ها می‌پردازیم.

حالت تهوع و سرگیجه، گلودرد، لرز و هذیان گویی پس از جراحی معمولا بدلیل تاثیرات داروی بیهوشی عمومی و سایر داروهایی است که قبل عمل به بیمار تزریق شده است این مشکل یک الی دو روز بعد از عمل کامل برطرف می‌شود.

ملتهب شدن سینوس‌های بیمار باعث بروز مشکلاتی مثل از دست دادن کوتاه مدت بویایی، تغییر در صدا و تولید بیش از حد مخاط درون بینی می‌باشد که با مصرف آنتی بیوتیک‌ها قابل درمان است.

موقعیت تمامی غضروف‌های موجود در بینی، نحوه اتصال بینی به لب بالا و نوع کار و میزان تخصص پزشک در نامتقارن شدن پره‌های بینی نقش دارند.

ممکن است درحین عمل پوست بینی توسط جراح آسیب ببیند و در این صورت پوست بینی سیاه شده و ترمیم آن دشوار باشد.

اگر طاق بینی بیمار بیشتر از حد معمول تراشیده شود ناحیه بین غضروفی و بخش استخوانی بینی دو تکه به‌نظر می‌رسد و در تنفس بیمار نیز اختلال ایجاد می‌کند در علم پزشکی این مشکل را هفت معکوس می‌نامند.

حضور یک پزشک حرفه‌ای و با سابقه درخشان در رسیدن به نتیجه مطلوب عمل زیبایی بینی نقش مهم و حیاتی را ایفا می‌کند پس یکی از راه‌حل های مفید برای کاهش عوارض انتخاب جراح معتبر و متعهد می‌باشد.

دکتر حبیب سهرابی دارای مدرک گوش و حلق و بینی در تهران است که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه ارائه بهترین خدمات در زمینه جراحی بینی طبیعی، فانتزی و ترمیمی به زیباجویان آغاز کرده و تاکنون ۲۰۰۰۰ عمل رینوپلاستی را با موفقیت و رضایت متقاضیان انجام داده است.

وی بدلیل اهمیت جراحی بینی و دقت و ظرافت در کار مذکور بجز عمل زیبایی بینی هیچ جراحی دیگری انجام‌ نمی‌دهد و تمامی وقت و انرژی خود را در این کار صرف می‌کند.

☎زیبایی و سلامت بیماران تخصص و خط قرمز ماست جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس حاصل نمایید و یا مقاله بهترین جراح بینی در تهران را مطالعه کنید.

از همراهی گرم شما عزیزان ارجمند سپاسگزاریم

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده و با بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی بطور کامل آشنا شده باشید و با رعایت نکات توصیه‌ شده بینی ایده‌آل متناسب با خواسته‌های خود را نتیجه بگیرید.

✅در صورتی که سوال یا مشکلی در زمینه عمل بینی دارید به مقاله عمل بینی در تهران مراجعه کنید.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*