انواع بینی نوک گرد

بینی افراد به دو مدل بینی گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می‌شود. بینی گوشتی خود به انواع مختلف وجود دسته بندی می‌شود. بینی نوک گرد یکی از انواع فر‌م‌های بینی گوشتی است که سبب بزرگ دیده شدن بینی شما می‌شود. که در ادامه با مد‌‌ل‌های مختلف بینی نوک گرد آشنا می‌شوید. معرفی انواع بینی نوک […]

معرفی انواع بینی نوک گرد

بینی نوک گرد غضروفی: معمولا بینی‌های غضروفی دارای غضروف‌های شل و پیوند ضعیف هستند.

اما بینی نوک گرد غضروفی دارای غضروف پایینی پهن و قوی بوده بطوری که پوست بینی به سمت خارج فشار داده می‌شود.

بینی نوک گرد غضروفی

بینی نوک گرد ترمیمی: در صورتی که بینی توسط پزشک ناوارد عمل شود و یا مراقبت‌های زیباجو نادرست باشد، بینی نوک گرد به عمل ترمیمی احتیاج پیدا می‌کند.

برای عمل ثانویه بینی نوک گرد، پس از باز کردن نوک بینی، اسکار ایجاد شده خارج شده و برای تقویت غضروف بینی از غضروف دنده، گوش و یا سپتوم غضروفی خود بیمار استفاده می‌کنند.

در برخی موارد نیز می‌توان از پیوند مصنوعی برای پشتیبانی بهتر غضروف استفاده کرد.

بینی نوک گرد ترمیمی

بینی نوک گرد نژادی: در صورتی که غضروف نوک بینی شل و ضعیف باشد می‌توان با اصلاح چربی اضافی نوک بینی و تقویت غضروفش با کمک غضروف مصنوعی و یا عضروف سپتوم و گوش، بوسیله جراحی باز این مشکل را رفع کرد.

بینی نوک گرد نژادی
مزایای عمل بینی نوک گرد

مزایای جراحی بینی نوک گرد

از مزیت‌های عمل بینی نوک گرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بهبود تنفس بیمار: عمل بینی نوک گرد می‌تواند تاثیر زیادی در عملکرد تنفسی زیباجو با کاهش انسداد مجرای هوایی داشته باشد.

• شکل ظاهری مناسب: تغییر شکل بینی با جراحی بینی نوک گرد سبب تناسب بیشتر بینی با سایر اجزای صورت می‌شود.

• افزایش اعتماد به نفس: اعتماد به نفس بیمار با جراحی بینی‌های نوک گرد به این شکل افزایش پیدا کرده و موجبات رضایت او را فراهم می‌کند.

• فروکش کردن عفونت و التهاب: اصلاح فرم بینی نوک گرد رابطه مستقیمی با کاهش علائم التهاب و عفونت دارد.

• بهبود کیفیت خواب: افرادی که دارای بینی نوک گرد هستند معمولا از خروپف و آپنه در خواب شکایت دارند. با جراحی بینی نوک گرد، تنفس بهبود یافته و مشکلاتی نظیر آپنه و خروپف‌های آزاردهنده را شاهد نخواهید بود.

• استفاده راحت تر از عینک: پس از عمل بینی نوک گرد، فرد در استفاده از عینک آبی و طبی راحتر است.

• امکان فعالیت‌های ورزشی سنگین: با تغییر شکل بینی گرد، فرد می‌تواند به انجام ورزش‌های هوازی مانند دویدن، شنا و بسکتبال روی آورده و بدون ایجاد مشکلات تنفسی این فعالیت‌ها را با خیال راحت انجام دهد.

برای آشنایی با جراحی بینی گوشتی در تهران توسط بهترین جراح بینی دکتر سهرابی این مقاله را مطالعه نمایید.

عوارض جراحی بینی نوک گرد

عوارض کلی عمل بینی نوک گرد به شرح زیر است:

• تورم بینی و درد: درد و تورم در ناحیه بینی در چند روز اول کاملا طبیعی بوده و این علائم با استفاده از مصرف داروهای مسکن و کمپرس یخ از بین می‌رود.

• خونریزی: توجه داشته باشید که خونریزی خفیف در روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی نوک گرد رخ می‌دهد. اما در صورت بند نیامدن خونریزی حتما به پزشک مراجعه نمایید.

• عفونت: عفونت بعد از جراحی بینی گرد عارضه ای است که به ندرت اتفاق می‌افتد. در صورت مشاهده علائمی نظیر خروج مایعات صاف و زرد غیر طبیعی، تورم شدید، التهاب و درد غیر قابل تحمل حتما نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

• کاهش حس بویایی و بینایی: پس از جراحی ممکن است حس بینایی و بویایی بیمار تغییر کند. این تغییرات موقت بوده و با گذشت زمان بهبود می‌یابند.

• تغییر حالت بینی: چنانچه بینی نوک گرد توسط پزشک غیر حرفه ای جراحی شود ممکن است بینی ظاهر مطلوبی پیدا نکند. بنابراین در انتخاب جراح دقت کنید.

• خشک و سفت شدن پوست: یکی دیگر از عوارض عمل بینی نوک گرد از دست دادن آب پوست و خشک شدن آن است. استفاده مداوم از کرم‌های مرطوب کننده غیر عطری برای درمان این عارضه مفید است.

• بروز علائم آلرژی: ایجاد حساسیت در پوست، گوش، چشم و گلو بعد از جراحی بینی نوک گرد طبیعی بوده و ممکن است شاهد خارش، قرمزی و تورم در هر یک از عضوهای گفته شده باشید.

برای حصول بهبودی سریع بعد از جراحی بینی نوک گرد چه باید کرد؟

بهبودی نسبی بعد از جراحی بینی نوک گرد حدود ۸ روز بوده که کم یا زیاد شدن آن به شرایط بیمار و رعایت نکات مراقبتی دارد.

همچنین لازم به ذکر است تورم بینی بعد از عمل بینی نوک گرد تا سه ماه به طول می‌انجامد.

بطور معمول تورم در سه هفته اول ۲۰ تا ۳۰ درصد، در هفنه ششم ۵۰ تا ۶۰ درصد و در پایان ماه سوم ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه شما را با زمان برخی از فعالیت‌ها پس از جراحی بینی نوک گرد آشنا می‌شوید:

• رانندگی: ۵ تا ۷ روز بعد از جراحی
  • ورزش سبک: دویدن و پیاده روی یکماه بعد از عمل
  • ورزش سنگین: ورزش‌هایی نظیر فوتبال، بسکتبال، اسکی و تنیس ۶ هفته بعد از جراحی
  • شنا: بین ۸ تا ۱۲ هفته بعد از عمل جراحی

برای مشاهده عکس قبل و بعد عمل بینی کلیک نمایید.

هزینه‌های جراحی بینی نوک گرد

این عمل به دلیل جزئی بودن به طبع هزینه کمتری نسبت به عمل بینی داشته ولی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

همچنین هزینه عمل بینی نوک گرد به نوع بینی، اصلاحات انجام شده و نوع عمل بستگی دارد.

عمل بینی نوک گرد زمانی شامل حق بیمه می‌شود که بیمار به دلیل انحراف بینی، عفونت سینوس‌ها و آلرژی مشکل تنفسی داشته باشد.

برای اطلاع دقیق از هزینه عمل بینی نوک گرد با شماره زیر تماس بگیرید.

برای مطلع شدن از هزینه عمل بینی استخوانی ۱۴۰۳  اینجا کلیک نمایید.

تصاویر بینی نوک گرد قبل و بعد از عمل

تصاویر بینی نوک گرد(قبل و بعد از عمل)

توصیه‌های نهایی درباره جراحی بینی نوک گرد

• در انتخاب پزشک خود دقت نمایید.
  • جراحی بینی باید به روش باز انجام شود.
  • مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل با پزشک خود تماس بگیرید.
دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران(بینی نوک گرد)

دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

1. عضو انجمن راینولوژی ایران
  2. عضو انجمن جراحان گوش، حلق، بینی و سر و گردن در ایران
  3. دارای برد تخصصی
  4. دارای نمونه کارهای قوی
  5. رضایت حداکثری زیباجویان
  6. ۲۰ هزار جراحی موفق
  7. تجربه و تخصص کافی در زمینه انواع عمل‌های زیبایی
  8. دارای مدارک پزشکی معتبر

جمع بندی

طبق تحقیقات عمل بینی نوک گرد بیشتر به دلیل خطای جراح ایجاد می‌شود. اگر نمی‌خواهید دچار این مشکل شوید برای عمل بینی خود از جراحان حرفه ای و شناخته شده استفاده کنید.

دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق یکی از بهترین جراحان بینی در ایران است.

اصلاح شاخک‌های بینی با جراحی نیز از جمله مواردی است که توسط دکتر سهرابی به بهترین شکل انجام می‌شود.

بینی به سه صورت فانتزی یا عروسکی، نیمه فانتزی و طبیعی عمل می‌شود.

گاهی اوقات تیغه بینی به یک سمت متمایل می‌شود که در بیشتر موارد مشکل تنفسی ایجاد می‌شود. صاف کردن تیغه بینی انحراف بینی نامیده می‌شود.

1. کج شدن بینی
  2. نامتقارن شدن پره‌های بینی
  3. سوراخ شدن تیغه بینی
  4. درد شدید