اطلاعات کامل درباره اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی

اهمیت شستشوی بینی بعد از عمل

یکی از مهمترین مسائلی که افراد بعد از جراحی بینی باید به آن بسیار توجه کنند، نحوه شستشوی بینی است. چنانچه شستشوی بینی بعد از جراحی به درستی انجام نشود، باعث می‌شود که با مشکلات و عوارض خاصی مواجه شوید. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مطلب  نحوه شستشوی بینی بعد از […]

فهرست مطالب

یکی از مهمترین مسائلی که افراد بعد از جراحی بینی باید به آن بسیار توجه کنند، نحوه شستشوی بینی است. چنانچه شستشوی بینی بعد از جراحی به درستی انجام نشود، باعث می‌شود که با مشکلات و عوارض خاصی مواجه شوید. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مطلب  نحوه شستشوی بینی بعد از عمل را به صورت کامل توضیح داده ایم. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله  همراه ما باشید.

بهترین روش شستشوی بینی بعد از عمل

در روزهای ابتدایی بعد از عمل به دلیل تورم بافت‌های بینی، احتمال دارد که خونابه‌ها درون بینی تجمع پیدا کنند. بنابراین توصیه می‌شود که برای شستشوی بینی بعد از جراحی، از یک دستمال تمیز و آب گرم استفاده کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای شستشوی بینی این است که از طریق سرنگ بدون سوزن سرم شستشو را بدون فشار و به آرامی وارد بینی کنید. در زمان استفاده از محلول سالین، حتما سرتان را کمی به جلو خم نمایید و شستشوی بینی را برای هر دو حفره  با دقت بالا انجام دهید .

شستشوی بینی با آب نمک چه مزایا و معایبی دارد و : اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی

مزایا و معایب شستشوی بینی با آب نمک

اگر از آب نمک برای  شستشوی بینی بعد از جراحی استفاده کنید، این کار  باعث جلوگیری از رشد ویروس‌ها و افزایش عملکرد ایمنی سلول‌های مخاط بینی می‌شود.

ترشحات بینی، علاوه بر اینکه ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده باشند، کارکرد مفید هم دارند و به بدن در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی کمک می‌کنند.

ترشحات دارای عناصر ایمنی ضد میکروبی هستند که نقش مهمی در دفاع از بدن در برابر عفونت‌های تنفسی دارند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده مداوم از آب نمک یا سرم نمکی می‌تواند ترشحات مفید بینی را کاهش داده  و عوارضی را برای شما ایجاد نماید.

بنابراین توصیه می‌شود که برای شست و شوی بینی از سرم نمکی بیش از ۱ تا ۳ هفته پشت سر هم استفاده نشود.

اگر می خواهید سبک بینی عروسکی را برای جراحی انتخاب کنید، مقاله بینی عروسکی دخترانه به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ  خواهد داد.

نحوه شستشوی بینی بعد از جراحی با سرم

پس از عمل بینی، برای شستشوی بینی لازم است که در حالت ایستاده قرار بگیرید تا سرم وارد حلق نشود. همچنین وسایلی که برای شستشو استفاده می‌شود مانند سرنگ، باید قبل از استفاده ضد عفونی و تمیز شوند.

طریقه صحیح شستشوی بینی بعد از جراحی، به این صورت است که ابتدا سرم شستشو با سرنگ داخل حفره‌ی بینی ریخته شود. سپس هر یک از حفره‌های بینی را به نوبت شستشو دهید و برای هر حفره، سرم را به آرامی و با فشار کمتری وارد کنید. بعد از پایان کار با یک دستمال تمیز بینی را خشک کنید.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی

  1. از مصرف غذاهای سفت که به جویدن زیاد نیاز دارند، خودداری کنید.
  2. به مدت دو ماه از شنا کردن و سونا رفتن اجتناب نمایید.
  3. از فعالیت‌های ورزشی سنگین پس از عمل خودداری کنید.
  4. از مواد غذایی مانند پرتقال ، هویج، ماهی و … برای بهبود زخم‌های بینی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید که در زمینه عمل بینی اطلاعات جامعی بدست بیاورید، به شما پیشنهاد می ‌نیم که مقاله بهترین جراح بینی در تهران را مطالعه نمایید.

مدت زمان شستشوی بینی بعد از عمل

برای شستشوی بینی بعد از عمل بینی، دقیقاً مدت زمانی تعریف نشده است، اما برای حفظ تمیزی بینی و باز کردن مسیر تنفس، باید چند بار در روز حفره‌های بینی را تمیز کنید. معمولاً تا چند هفته بعد از جراحی بینی، لازم است که روزانه کار شستشوی بینی را تکرار کنید. با این حال، بهتر است نظر پزشک خود را در این مورد بپرسید.

برای کاهش تورم بینی بعد از جراحی،مطالعه مقاله ورم صورت بعد از عمل بینی  را از دست ندهید.

نوع سرم شستشوی بینی اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی

نوع سرم شستشوی بینی

یکی از بهترین انواع سرم‌هایی که برای شستشوی بینی بعد از عمل استفاده می‌شوند، سرم نرمال سالین یا سرم سدیم کلراید است. هر دو نوع سرم نمکی می‌توانند به خوبی به عنوان شوینده برای پاکسازی بینی استفاده شوند و به حذف ترشحات بینی و پاکسازی فضای بینی کمک می‌کنند.

جمع بندی

شستشوی بینی بعد از جراحی با سرم‌های مخصوص، نه تنها موجب تقویت نتایج حاصل از عمل زیبایی بینی می شود، بلکه این کار باعث تسریع روند بهبود زخم‌های حفره بینی می گردد. ما در این مقاله سعی کرده ایم که اطلاعات جامعی را در زمینه شستشوی بینی به شما ارائه دهیم. چنانچه در مورد نحوه شستن بینی بعد از عمل سوالی دارید، کافیست در سایت مطرح کرده تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوالات رایج

بله. این کار موجب کاهش عفونت و بهبود سریعتر زخم ها می شود.

  1. درد
  2. تورم
  3. بوی بد در بینی

اگر می خواهید مشاوره تخصصی در زمینه عمل بینی دریافت کنید، با شماره   ۰۲۱۸۶۰۸۲۱۲۵  تماس بگیرید.

امتیاز دهید

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.