جراحی ترمیمی بینی در تهران

جراحی ترمیمی بینی در تهران

هر آنچه را که باید درباره جراحی ترمیمی بینی بدانید در این مقاله به صورت کامل توضیح داده‌ایم. سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید و پاسخ تان را توسط یکی از بهترین جراحان بینی در تهران، دریافت کنید.
فهرست

 

در جراحی ترمیمی بینی ایراداتی که با جراحی قبلی رفع نشده است اصلاح میشود. به بیان دیگر اصلاح ساختار بینی و ایرادات باقی مانده از آسیب‌های بافتی ناشی از جراحی نادرست، جراحی ترمیمی بینی نامیده می‌شود. در مواقعی نیز شاهد هستیم بینی مشکل خاصی نداشته اما زیباجو برای اینکه از ظاهر بینی خود راضی نیست به جراحی ترمیمی بینی اقدام خواهد کرد.

 

جراحی بینی ترمیمی چیست؟

در جراحی‌های زیبایی بینی، مانند دیگر جراحی‌ها، گاهی مواردی اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود در مرحله اول، نتیجه مطلوب و دلخواه بدست نیاید و یا ممکن است بعدا مشکلی ناخواسته رخ دهد که احتیاج به عمل ترمیمی و مجدد بینی داشته باشیم.

هدف اصلی از جراحی ترمیمی بینی، کمک به زیباجویانی است که نتیجه رضایت بخشی از عمل بینی خود نگرفته اند و خواهان جراحی دوباره و رسیدن به فرم و ظاهر بهتر هستند.

به ندرت پیش می آید فردی که یک بار بینی خود را عمل کرده، پس از مدتی نیاز به جراحی ترمیمی پیدا کند.(حدود ۵ تا ۱۰ درصد). مگر اینکه اصول و مراقبت‌های پس از عمل را به خوبی رعایت نکرده باشد یا توسط پزشک باتجربه و حرفه ای، عمل نشده باشد. 

عمل ترمیمی بینی در بین دیگر عمل‌های زیبایی، مشکل‌تر و پیچیده‌تر است. چرا که بینی، ساختار خاصی پیدا کرده و تغییر و اصلاح مجدد آن کار هر پزشکی نیست.

چگونگی انجام جراحی ترمیمی بینی

جراحی بینی ترمیمی چگونه انجام می‌شود؟

اصول جراحی ترمیمی بینی و جراحی اولیه همانند هم بوده با این تفاوت که جراحی ثانویه به مراتب سخت تر و حساس تر از جراحی اولیه خواهد بود.
جراحی بینی ترمیمی به دو روش باز و بسته با توجه به نوع بینی و نوع اصلاحات و تشخیص جراح انجام خواهد شد. 
 
این عمل با بیهوشی کامل انجام شده و جراح با ایجاد برش‌های داخلی سعی در رفع ایرادات خواهد کرد. در صورتی که اصلاح بینی با برش داخلی صورت نگرفت جراح از برش‌های کوچک خارجی استفاده خواهد کرد. با استفاده از برش خارجی، دسترسی به غضروف بینی و استخوان به منظور بهبود عملکرد تنفسی و تغییر فرم راحت تر خواهد بود.

یک راه مطمئن برای اینکه به جراحی ترمیمی نیاز پیدا نکنید، انتخاب پزشکی باتجربه و ماهر است. در این مقاله بهترین جراح بینی در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد. 

جراحی بینی ترمیمی چه مدت بعد از جراحی اولیه امکانپذیر است؟

دقت داشته باشید برای انجام جراحی ترمیمی بینی باید حداقل یکسال از جراحی اولیه بینی شما گذشته باشد.

برای فروکش کردن تورم بینی و تغییر نهایی شکل بینی باید صبر کرد سپس در صورت نارضایتی اقدام به جراحی بینی ترمیمی کرد. بنابراین صبور باشید.

اهمیت پوست در جراحی ترمیمی بینی

اهمیت پوست در جراحی ترمیمی بینی

افرادی که در اطراف بینی خود پوست نازکی دارند پس از گذشت ۶ ماه تا یکسال نتیجه جراحی ترمیمی بینی را شاهد خواهند بود. اما افرادی که دارای پوست ضخیمی دارند باید حداقل تا ۲ سال برای این منظور صبر کنند.
 

دانستن این نکته ضروری است زمانی که در جراحی اولیه آسیب وارد شده به بینی زیاد باشد جراحی ترمیمی سخت تر و پیچیده تر خواهد شد. برای این منظور حتما از پزشک حاذق و متبحر کمک بگیرید. توصیه‌های مراقبتی بعد از جراحی ترمیمی بینی همانند جراحی اولیه بوده و گاهی ممکن است دوره ریکاوری طولانی تر شود.

افراد ایده آل جراحی ترمیمی بینی

از کجا بفهمم کاندید جراحی ترمیمی بینی هستم؟

در ادامه مقاله، به مواردی که بعد از عمل اولیه بینی رخ می‌دهند و در نتیجه، احتیاج به عمل ثانویه یا ترمیمی به وجود می‌آید، اشاره می کنیم.

مسدود شدن راه هوایی و تنگی نفس، انحراف بینی، کجی یا افتادگی استخوان و غضروف، نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی، عدم اعمال تغییرات مورد نظر زیباجو، باریک یا بزرگ شدن غیر استاندارد نوک بینی، از مشکلات رایجی هستند که نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارند و با انجام عمل ثانویه، می‌توان تا حد زیادی آن ها را برطرف نمود.

زمان عمل بینی ترمیمی

چه زمانی احتیاج به جراحی ترمیمی بینی دارم؟

زمان مناسب جراحی ترمیمی، برای هر فرد متفاوت است و بستگی به نوع عارضه دارد.

 بعضی از جراحان معتقد هستند برای دریافت نتیجه بهتر، باید حداقل یک سال از جراحی ناموفق بینی بگذرد تا جراحی ترمیمی بینی انجام شود اما عده‌ای دیگر معتقدند که قبل از یک سال، نقص‌های کوچک و ساده را می‌توان برطرف کرد.

بهترین راه این است که با پزشک حاذقی مشورت کنید تا وی، پس از معاینه کامل ساختار بینی و بررسی مشکلات آن، تصمیم بگیرد که جراحی ثانویه انجام شود یا به فرصت مناسب تری موکول گردد. 

جراحی بینی ترمیمی(دکتر سهرابی)

ویژگی‌های جراح مناسب عمل ترمیمی بینی

انتخاب یک پزشک متبحر، از مهم ترین توصیه‌های قبل از عمل بینی است که باید آن را جدی گرفت. این نکته، خصوصا برای کسانی که قصد انجام جراحی ترمیمی دارند، بسیار مهم است. چرا که در صورت انتخاب اشتباه، فرد زیباجو، دچار مشکل و نقص مجدد در بینی می‌شود و احتمال دائمی شدن مشکلات و برطرف نشدن عیوب، بالاتر می رود. 

بنابراین بهترین کار این است که قبل از هرگونه تصمیم گیری، معیار و ویژگی های بهترین پزشکان جراحی ترمیمی بینی را بشناسید.

  • برخورداری از دانش و تخصص بالا در این زمینه
  •  داشتن سابقه و تجربیات موفق زیاد در انجام جراحی ترمیمی بینی
  • برخورداری از وجدان کاری و تعهد نسبت به بیماران
  • داشتن صداقت در کار و توجه به نیازها و منافع بیمار
  • اعلام رضایت و خرسندی زیباجویان
  • دستمزد منصفانه و مناسب
  • داشتن خلاقیت و ظرافت در کار
  • توانایی انجام جراحی اولیه و ثانویه با بهترین کیفیت
  • ارائه مشاوره تخصصی و مفید قبل از انجام عمل ترمیمی 
  • توجه به خواسته ها و مشکلات زیباجو

برای انتخاب بهترین پزشک جهت انجام جراحی ترمیمی بینی، به مقاله نحوه انتخاب یک جراح بینی حرفه ای مراجعه کنید.

رسیک جراحی بینی ترمیمی

انجام عمل ترمیمی بینی توسط پزشک کم تجربه خطرناک است؟

بسیاری از زیباجویان به خاطر دلسرد شدن از عمل اولیه و همچنین شرایط اقتصادی، حاضر نیستند برای جراحی ثانویه، هزینه زیادی بپردازند. 

به همین دلیل، به پزشکان کم تجربه تر و با دستمزد کمتر راضی می‌شوند.

توجه کنید که این تصمیم، ریسک بزرگی است. چرا که داشتن سابقه جراحی‌های موفق، از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک پزشک مجرب است و کسانی که یک بار از عمل بینی خود، نتیجه رضایت بخش و مطلوبی دریافت نکرده‌اند، لازم است خیلی بیشتر از سایرین، به این نکته توجه کنند.

کم تجربه بودن پزشک عمل ترمیمی موجب می‌شود بار دیگر نتیجه دلخواه خود را به دست نیاورید و چه بسا، مشکلات جدیدی نیز به مشکلات قبلی بینی تان اضافه شود. 

 

دکتر سهرابی(جراحی ترمیمی بینی)

آشنایی با بهترین پزشک جراحی بینی ترمیمی تهران

دکتر حبیب سهرابی دارای مدرک تخصصی جراحی گوش، حلق و بینی می‌باشد.

وی از سال ۱۳۸۸ فعالیت حرفه ای خود را در این زمینه شروع کرده و تا امروز، خدمات بسیاری را به هموطنان عزیز ارائه کرده است و سابقه انجام بیش از ۲۰۰۰۰ جراحی موفق بینی همراه با بالاترین رضایت زیباجویان را در رزومه حرفه ای خود ثبت کرده است. 

 

جهت کسب اطمینان و آشنایی بیشتر با دکتر حبیب سهرابی، به صفحه نظرات درباره دکتر حبیب سهرابی مراجعه کنید. 

مراحل جراحی ترمیمی بینی

روند انجام جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی، به منظور از بین بردن مشکلات فعلی بینی و پدید آوردن ظاهری مناسب و قابل قبول برای متقاضی صورت می‌گیرد.

جراح مجرب پس از مشاهده مشکلات بینی، پیوند یا تخلیه غضروف را برای زیباجو در نظر گرفته و برای پیوند، از غضروف‌های موجود در گوش یا دنده فرد کمک می‌گیرد.

عمل ترمیمی نیز مانند دیگر جراحی‌های زیبایی بینی، به دو روش باز یا بسته قابل انجام است که در ادامه، به طور کامل درباره آن توضیح داده می‌شود.

جراحی ترمیمی بینی به روش باز

اصلاح بینی با تکنیک جراحی باز

در این روش، بیمار در وضعیت بیهوشی عمومی قرار گرفته و جراح با برش سطح پوست بینی، آن را بالا می‌زند تا به ساختمان بینی تسلط کامل پیدا کند و محدودیتی در اعمال تغییرات نداشته باشد.

پس از برش، طبق خواسته بیمار و تشخیص پزشک، تغییرات مورد نیاز اعمال و مشکلات بینی برطرف می‌شود.

بعد از اصلاح فرم بینی، بخیه‌های داخلی و بخیه ناحیه زیرین نوک بینی که به آن کلوملا گفته می شود، زده شده و گچ روی بینی زیباجو قرار داده می‌شود.

اگر مایل هستید درباره جراحی بینی با روش باز، اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله جراحی بینی به روش باز را مطالعه فرمایید.

جراحی ترمیمی بینی به روش بسته

اصلاح بینی با تکنیک جراحی بسته

در این تکنیک، که در گذشته پر کاربردتر بوده و اکنون طرفداران زیادی ندارد، پزشک، بدون ایجاد برش بیرونی و از طریق سوراخ‌های بینی، تغییرات را اعمال می کند.

همانطور که اشاره کردیم جراحی ترمیمی بینی، عملی پیچیده و دشوار است و انجام آن، کار هر جراحی نیست.

مخصوصا زمانی که قرار است جراحی با روش بسته انجام شود. چرا که فضای محدودی از ساختار بینی در دسترس پزشک است و موفقیت در این عمل، هوشمندی و ظرافت و تجربه بالای وی را می‌طلبد.

مدت زمان جراحی به روش بسته، کوتاه‌تر از روش باز است و همچنین به دلیل اعمال برش‌های داخلی، دوران نقاهت کمتری نیز دارد.

جراحی بینی با تکنیک بسته را تنها می‌توان به یک پزشک کاربلد و با سابقه درخشان سپرد. 

دکتر حبیب سهرابی، جزو بهترین متخصصان جراحی بینی در تهران، مطمئن ترین انتخاب برای انجام جراحی ترمیمی بینی می باشد.

اگر علاقمند هستید در مورد جراحی بینی با روش بسته بیشتر بدانید، مقاله جراحی بینی به روش بسته را از دست ندهید.

نتیجه مطلوب پس از جراحی ترمیمی بینی

چگونه از جراحی ترمیمی بینی، بهترین نتیجه را دریافت کنیم؟

زیباجویان عزیزی که به دلیل اشتباهات فردی و سهل‌انگاری در انجام مراقبت‌های بعد از عمل و یا بی‌توجهی در انتخاب پزشک باسابقه، عمل بینی ناموفقی را تجربه کرده اند، برای اینکه بتوانند نتیجه مطلوب و دلخواه خود را بدست آورند، در قدم اول باید پزشکی را انتخاب کنند که تجربه انجام عمل‌های ترمیمی موفقیت آمیزی را در رزرومه خود داشته باشد. 

یک جراح باتجربه، هرگز سلامت و رضایت بیماران و اعتبار حرفه ای خود را فدای منافعی مانند پول و دستمزد زیاد نمی کند. 

درد جراحی ترمیمی بینی

آیا عمل ترمیمی بینی درد دارد؟

اولین سوالی که ممکن است برای متقاضیان پیش بیاید این است که آیا انجام جراحی ترمیمی درد دارد یا خیر؟ 

قاعدتا به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی استاندارد و قوی، عمل ترمیمی بینی دردناک نیست و زمانی که بیمار بیهوش است هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از داروهای مذکور، افراد دچار بیماری‌های خاص مانند بیماری قلبی و… نمی‌توانند این جراحی را انجام دهند. زیرا عمل ترمیمی بینی، بدون بیهوشی امکان پذیر نمی‌باشد.

پس از عمل، عوارضی مانند درد و کبودی به وجود می‌آید که دلیل اصلی آن‌ها، جابجا کردن غضروف، استخوان و پوست بینی است.

این عوارض، طی چند روز، با رعایت اقدامات لازم رفع خواهند شد.

توصیه می‌شود در صورت احساس درد شدید، با مشورت پزشک، از آمپول کورتون برای کاهش ناراحتی خود استفاده کنید. 

زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی

بهترین زمان برای جراحی ترمیمی بینی

یکی دیگر از سوالات متداول در بین متقاضیان عمل ترمیمی بینی، زمان مناسب برای انجام جراحی است که در زیر به آن اشاره شده است.

  • جراحی ترمیمی، باید حداقل ۱۲ ماه بعد از عمل بینی صورت بگیرد. این مدت زمان پیشنهادی ماست. درصورتی که مشکلات بینی شما کوچک و جزئی باشد (مانند نامتقارن بودن سوراخ های بینی)، بنا به نظر پزشک خود، می توانید قبل از گذشت ۱۲ ماه برای انجام جراحی اقدام کنید. 
  • در صورتی که پزشک هنگام معاینه، متوجه وجود التهاب، تورم و کبودی روی ساختار بینی شود، تا زمان بهبودی کامل، باید از انجام عمل صرف کند.
نکات مهم قبل از جراحی ترمیمی بینی

۱۰ توصیه طلایی قبل از جراحی بینی

  1.  انتخاب جراح باتجربه و حرفه ای 
  2.  به دلیل رقیق شدن خون، از دو هفته قبل عمل، از مصرف آسپرین و پروفن بپرهیزید. مصرف الکل و استعمال دخانیات نیز باعث تنگ شدن عروق و در نتیجه، تاخیر در بهبود زخم‌ها می‌شود و بهتر است از آن ها اجتناب شود. 
  3.  از مواد غذایی حاوی پروتئین‌ مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و آجیل حتما استفاده کنید.
  4.  در صورت داشتن بیماری و مشکلات خاص، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید. 
  5.  تمام آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را پیش از عمل انجام داده و نتیجه آن را به جراح خود تحویل دهید. 
  6.  مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید.
  7.  یخچال خود را از مایعات ساده مانند سوپ و آبمیوه‌های طبیعی پر کنید. همچنین برای بهبود سریع تر کبودی ها، از نوشیدن آب کرفس غافل نشوید. 
  8.  در صورت سرماخوردگی یا بروز علائم ابتدایی آن، جراحی را به بعد از بهبودی کامل موکول نمایید. 
  9.  سعی کنید داروهای تجویز شده توسط پزشک را به همراه داشته باشید تا پس از عمل مصرف کنید.
  10.  طول مسیر و نحوه رفتن به بیمارستان را چند بار بررسی کنید و همه جوانب را بسنجید تا روز عمل تاخیر نداشته باشید. 

برای دانستن بیشتر درباره مراقبت‌ها و کارهای ضروری پیش از عمل، پیشنهاد می‌شود مقاله توصیه‌های قبل از عمل بینی را مطالعه کنید.

راهکارهایی جهت طی کردن سریع دوران نقاهت پس از جراحی ترمیمی بینی

راهکارهای بهبود سریع پس از عمل بینی

  1.  فقط از داروهای توصیه شده توسط پزشک معالج استفاده نمایید و در صورتی که قصد مصرف داروی دیگری را داشتید، حتما با جراح خود هماهنگ کنید.
  2.  هفته اول بعد عمل، از تنش و استرس دوری نمایید. رژیم غذایی را کنار بگذارید و همچنین از انجام ورزش های سخت که باعث فشار آمدن به صورت می شوند، به طور جدی اجتناب کنید. 
  3.  قدم زدن و پیاده روی آهسته و کوتاه روزانه را در برنامه بعد از عمل خود بگنجانید. 
  4.  روزی دو تا سه بار به مدت ۳۰ دقیقه از کمپرس سرد برای کنترل تورم و کبودی استفاده نمایید.
  5.  هر هفته به مطب پزشک خود مراجعه کنید تا از روند طبیعی بهبودی و عدم وجود مشکل، اطمینان حاصل شود. 

برای خواندن مراقبت‌های ضروری پس از عمل بینی، روی توصیه‌های مهم بعد از عمل بینی کلیک کنید.

تغذیه قبل و بعد از جراحی ترمیمی بینی

رژیم غذایی مناسب در دوران جراحی بینی

  1. دوره قبل از عمل، بهترین زمان برای شروع سبک زندگی سالم و مصرف غذاهای مغذی است. برای این کار، نیاز نیست مواد غذایی زیادی مصرف کنید. فقط کافی است از مصرف بعضی چیزها اجتناب کنید.
  2. استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی چند هفته قبل از عمل، در بهبود زخم‌ها تاثیر زیادی دارد.
  3. حداقل ده روز قبل عمل، از استعمال چای سبز، به دلیل تاثیر منفی در بیهوشی، بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب خودداری نمایید.
  4. مصرف میوه و سبزیجات به دلیل دیر هضم بودن، ۲۴ ساعت قبل از عمل، توصیه نمی‌شود.
  5. پس از برگشت به منزل، از خوراکی های نرم، سبک و غیر جویدنی استفاده کنید. 
  6. مصرف مواد غذایی دارای پروتئین و چربی سالم از قبیل گوشت، حبوبات، محصولات لبنی، آجیل و روغن زیتون را فراموش نکنید.
  7. مصرف آب آناناس قبل و بعد از عمل، در بهبود سریع زخم ها و ترمیم بافت پوست نقش زیادی دارد.  

پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله قبل از عمل بینی چی بخوریم؟ را مطالعه فرمایید.

ورزش قبل و بعد از جراحی ترمیمی بینی

ورزش قبل و بعد از عمل بینی

  1. بعد از انجام جراحی بینی، معمولا ۶ تا ۱۰ هفته طول می‌کشد تا بینی به حالت اولیه خود برگردد و بطور کامل بهبود یابد. شما می‌توانید بعد از گذشت این دوره، انجام تمرینات ساده ورزشی را شروع کنید. 
  2. پس از ۸ هفته، انجام ورزش‌های سبک مانند شنا و دوچرخه سواری، مانعی ندارد.
  3. تا ۶ ماه پس از عمل، از ورزش‌هایی که با توپ سروکار دارند مانند فوتبال، بیس بال، هندبال، والیبال و… اجتناب کنید. همچنین در این مدت، بهتر است از دویدن و پریدن پرهیز شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورزش پس از عمل بینی، مقاله نکات مهم ورزش بعد از عمل بینی را مطالعه نمایید.

نمونه عمل ترمیم بینی توسط دکتر حبیب سهرابی

نمونه جراحی ترمیمی بینی توسط دکتر سهرابی

قیمت جراحی ترمیمی بینی تهران در سال ۱۴۰۲

به دلیل پیچیده تر شدن ساختار بینی جراحی شده، انجام عمل ترمیمی، نسبت به عمل اول، سخت تر و حساس تر بوده و مهارت و زمان بیشتری را می طلبد. بنابراین، دستمزد جراح نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. 

بجز دستمزد پزشک، هزینه‌های جانبی دیگری مانند آزمایشات، عکاسی، هزینه بیمارستان و دستمزد پرسنل، داروها و پمادها و… نیز باید برآورد شود. این هزینه ها باتوجه به شهر محل جراحی، انجام جراحی در مطب یا بیمارستان، نوع بینی و میزان مشکلات آن و…متفاوت خواهد بود. 

دستمزد پزشک، در جلسه مشاوره حضوری و پس از معاینه کامل بینی، تعیین می شود. 

اگر قصد جدی برای انجام جراحی بینی دارید، خواندن مقاله هزینه عمل زیبایی بینی در تهران را به هیچ وجه از دست ندهید.

مشاوره برای جراحی ترمیمی بینی

نحوه مشاوره با دکتر حبیب سهرابی

شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی با دکتر حبیب سهرابی به آدرس:

تهران، برج نگین آفریقا، طبقه هفتم، واحد ۷۰۴ مراجعه فرمایید.

برای رزرو نوبت با شماره زیر تماس بگیرید.

 

سوالات رایج

خیر، پس از عمل بینی فانتزی، به دلیل کوچک شدن بیش از حد بینی امکان تغییر حالت بینی با استفاده از جراحی مجدد وجود نخواهد داشت.

  • کج شدن بینی
  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • عدم تقارن پره‌های بینی
  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • عفونت
  • تورم و کبودی شدید
  • درد و خونریزی


همچنین برای عزیزانی که شرایط مراجعه حضوری را ندارند، امکان ارسال عکس بینی و دریافت مشاوره تخصصی رایگان از طریق اینستاگرام فراهم شده است. 


ارسال عکس بینی با استفاده از اینستاگرام و فرم زیر

ارسال از طریق اینستاگرام
در انتظار انتخاب فایل ...
در انتظار انتخاب فایل ...
امتیاز دهید

2 پاسخ

  1. سلام
    عمل بینی کردم قبل از بنج سال وبعد از عمل مشکله تنفسی شدید حاصل شده هر شب سه بار بیدار مى شوم جون اکسیژن کم میشه
    باتشکر

    1. سلام سلما عزیز
      شما باید عمل بینی ترمیمی انجام دهید تا در کنار زیبایی، تنفس راحتی را داشته باشید.
      برای گرفتن وقت و معاینه اولیه با مطب تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد
در اسرع وقت با شما تماس میگیریم

ویزیت رایگان

جهت دریافت ویزیت اطلاعات خود را وارد نمایید