جراحی بینی منگنه ای

جراحی بینی منگنه ای

به طور معمول جراحی بینی به منظور رفع ناهنجاری‌های ظاهری بینی و مشکلاتی نظیر اخلال در تنفس صورت می‌گیرد. بینی منگنه ای یا کلیپسی یکی از دلایل رجوع افراد برای عمل مجدد بینی بوده تا بد فرمی ناشی از این عارضه برطرف شود. در مدل بینی منگنه ای به دلیل کم بودن فضای داخلی بینی، […]

فهرست مطالب

به طور معمول جراحی بینی به منظور رفع ناهنجاری‌های ظاهری بینی و مشکلاتی نظیر اخلال در تنفس صورت می‌گیرد.

بینی منگنه ای یا کلیپسی یکی از دلایل رجوع افراد برای عمل مجدد بینی بوده تا بد فرمی ناشی از این عارضه برطرف شود. در مدل بینی منگنه ای به دلیل کم بودن فضای داخلی بینی، پره‌های بینی حالت فرورفته به خود گرفته و بینی بدشکل نشان داده خواهد شد.

این عارضه معمولا زمانی که جراح اقدام به برداشتن بیش از حد غضروف بینی می‌کند ایجاد خواهد شد. در این حالت فضای داخلی بینی که نمی‌تواند باز بماند به سمت داخل کشیده می‌شود. این نام گذاری به دلیل است که انگار به نوک بینی گیره ای زده شده است.

علت بینی منگنه ای

علت منگنه ای شدن بینی

بینی منگنه ای حالتی بدشکل بوده که یا به صورت مادرزادی وجود داشته یا با عمل جراحی توسط جراح ناوارد ایجاد خواهد شد.

بینی منگنه ای مادرزادی: عارضه ای نادر که در زمان نوزدای و از طریق وراثت به جنین منتقل می‌شود. جراحی بینی منگنه ای در این گونه افراد باید با دقت کافی به منظور کوچک کردن بینی و تناسب با سایر اجزای صورت انجام گیرد.

بینی منگنه ای جراحی ناموفق: درصد بالایی از این مشکل در عمل‌های زیبایی ناموفق رخ خواهد داد. زمانی که غضروف تحتانی یا جانبی بیش از حد لزوم برداشته شود سبب ایجاد اسکار در محل جراحی شده و پوست آن منطقه به سمت پایین کشیده خواهد شد. توصیه می‌شود در انتخاب جراح بینی دقت داشته باشید تا دچار عوارض این چنینی نشوید.

جراحی بینی منگنه ای برای اصلاح:

اصلاح فرورفتگی‌های بینی با پیوند غضروفی سبب تغییر ساختار بینی خواهد شد. عمل بینی منگنه ای با دو روش باز و بسته با توجه به تشخیص جراح صورت خواهد گرفت. 

این عمل بسیار پیچیده و سخت بوده، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از جراح با تجربه کمک بگیرید. در صورتی که جراحی بینی منگنه ای موفقیت آمیز باشد شکل و فرم بینی به حالت اول بازگشته و تنفس فرد راحت تر خواهد شد.

برای آشنایی با نحوه جراحی بینی گوشتی در تهران توسط بهترین جراح در تهران کلیک نمایید.

ضرورت عمل بینی منگنه ای

چرا باید حتما جراحی بینی منگنه ای انجام شود؟

اصلاح بینی منگنه ای در درجه اول بر زیبایی بینی فرد تاثیر گذاشته که این مسئله سبب افزایش اعتماد به نفس زیباجو نیز خواهد شد.

در وهله بعد افرادی که دارای بینی منگنه ای هستند به دلیل کم شدن تنگ شدن سوراخ‌های بینی، امکان نفس کشیدن صحیح را ندارند و زمان انجام دم عمیق به مشکل خواهند خورد. بنابراین عمل بینی منگنه ای سبب اصلاح سیستم تنفسی نیز خواهد شد.

 

عوارض بینی منگنه ای

عوارض جراحی بینی منگنه ای

این عمل نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی بینی عوارض خفیفی مانند تورم، کبودی و درد داشته که پس از گذشت چند روز با رعایت مراقبت‌های صحیح رفته رفته از بین خواهد رفت.

درد در محل گذاشتن گراف غضروفی کاملا طبیعی بوده و حتی ممکن است تا یکسال ادامه داشته باشد.

 

ترمیم بینی منگنه ای

روش ترمیم بینی منگنه ای چگونه است؟

تنها راه حل اساسی برای اصلاح فرورفتگی پره‌های بینی و ترمیم شکل آن برای افرادی که به صورت مادرزادی دچار این مشکل هستند عمل جراحی می‌باشد. جراحی ثانویه نیز برای افرادی که از عمل اول خود راضی نبوده اند چاره کار است.

اصلاح غضروف بینی هدف اصلی عمل بینی منگنه ای خواهد بود. در صورتی که غضروف بینی در حالت مطلوبی قرار گرفته باشد از همان برای ترمیم بینی منگنه ای استفاده خواهد شد. 

در غیر این صورت از غضروف گوش و دنده برای درمان بینی منگنه ای استفاده خواهد کرد. همچنین در مواقعی که امکان این کار نباشد می‌توان از گراف‌های غضروفی یا همان غضروف مصنوعی استفاده کرد.

لازم به ذکر است استفاده از غضروف بدن خود بیمار به دلیل سازگاری بیشتر با بدن در اولویت قرار دارد. این اقدام میزان سازگاری را بالا برده و احتمال ایجاد عوارض بعد از عمل را کاهش خواهد داد.

جمع بندی

برای اینکه شاهد عوارضی مانند بینی منگنه ای نشوید توصیه می‌شود به سراغ جراح حرفه ای و متبحر بروید.  برای آشنایی با دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران مقاله عمل بینی طبیعی را مطالعه نمایید.

تلفن تماس:

سوالات رایج

سوهان کشیدن بعد از عمل برای رفع عیوب جزئی مانند رفع قوز روی بینی و فرم دهی استخوان بینی انجام خواهد شد. برای اطلاع از روش‌های سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی بینی کلیک نمایید.

پیرسینگ به دو صورت دائمی و موقت وجود دارد. توصیه می‌شود تا زمان بهودی کامل از انجام آن خودداری نمایید. برای آشنایی با انواع پیرسینگ بینی بعد از عمل این مقاله را بخوانید.

بینی نوک گرد نوعی بینی گوشتی است که وجود آن سبب بزرگ نشان دادن بینی خواهد شد. برای آشنایی با انواع بینی نوک گرد و درمان آن کلیک نمایید.

امتیاز دهید

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.