درد در عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

عمل بینی یکی از پرطرفدار ترین عمل‌های زیبایی بوده که با درد خفیفی همراه خواهد بود. حال آنکه عمل بینی استخوانی درد بیشتری دارد یا بینی گوشتی در ادامه خواهیم گفت. برای آشنایی با نحوه جراحی بینی استخوانی در تهران توسط دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران این مقاله را مطالعه نمایید. دلایل درد […]

دلایل درد بینی

علت اصلی درد بینی بعد از عمل ضربه به بافت‌ها و آسیب ساختار بینی خواهد بود. همچنین در مواردی مانند کیپ شدن بینی و فشار آمدن به سینوس‌ها، بیمار احساس درد در ناحیه بینی خواهد کرد.

درد در عمل بینی استخوانی به مراتب بیشتر از بینی گوشتی می‌باشد

درد عمل بینی استخوانی

بینی‌های استخوانی نسبت به بینی‌های گوشتی عمل پیچیده تری داشته و به طبع به دلیل دستکاری بیشتر بینی، زیباجو درد بیشتری را حس خواهد کرد. در عمل بینی استخوانی معمولا برآمدگی روی بینی، انحراف بینی و کوتاه کردن بینی انجام خواهد شد.

همچنین غضروف محکم بینی‌های استخوانی نسبت به بینی‌های گوشتی، عمل بینی را سخت تر و به طبع درد در دوران نقاهت بیشتر خواهد شد.

میزان درد در عمل بینی گوشتی(درد در عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی)

درد عمل بینی گوشتی

هدف از عمل بینی گوشتی معمولا کوچک کردن نوک بینی‌های پهن بوده که به دلیل ضخیم بودن پوست اطراف بینی کمی دشوار خواهد بود. غضروف بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی ضعیف تر بوده و پس از عمل از پیوند غضروف استفاده خواهند کرد.

برای اطلاع از عوارض عمل بینی گوشتی و راه‌های درمان عوارض ایجاد شده، این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

درد عمل بینی چند روز طول می‌کشد؟

عمل جراحی بینی عموما بدون درد بوده ولی ممکن است بیماران درد کمی را در ۳ روز اول احساس کنند.  همانطور که گفته شد افراد دارای بینی‌های استخوانی ممکن است درد بیشتری را تجربه کنند.

این درد خفیف با مصرف مسکن‌های قوی فروکش خواهد کرد. در صورت ادامه دار شدن درد حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

میزان درد عمل بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

1. تبحر جراح
  2. ساختار بینی
  3. نوع عمل بینی
  4. رعایت مراقبت‌های پس از عمل رینوپلاستی
وظایف زیباجو قبل از عمل بینی استخوانی و گوشتی چیست؟(درد در عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی)

وظایف زیباجو قبل از عمل بینی

توجه به نکاتی مانند نکات زیر قبل از جراحی بینی سبب کاهش عوارض عمل، مدیریت استرس و رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد شد.

1. شب قبل از عمل دوش بگیرید و زود بخوابید.
  2. شام سبک بخورید.
  3. ۶ تا ۸ ساعت قبل از عمل چیزی میل نکنید.
  4. در روز عمل آب کافی بنوشید.
  5. زنان بدون آرایش، زیورآلات و لاک باشند.
  6. در صورت سرماخوردگی پزشک خود را در جریان بگذارید.
  7. لباس دکمه دار بپوشید.
  8. حتما یک همراه با خود داشته باشید.
  9. مدارک و آزمایشات را شب قبل آماده کنید.
  10. مسیر رفتن به کلینیک یا بیمارستان را از قبل بررسی کنید.
  11. دو هفته قبل از عمل از دخانیات، مشروبات الکلی و آسپرین استفاده نکنید.
نقش جراح در کاهش درد بعد از عمل بینی استخوانی و گوشتی(درد در عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی)

نقش جراح در کاهش درد بینی

در صورتی که از پزشک حاذق استفاده کرده باشید به دلیل تجربه کافی و شناخت دقیق آناتومی بینی، از جدیدترین روش‌ها با توجه به فرم بینی شما و نوع عمل استفاده کرده تا شما کمترین درد را احساس کنید.

همچنین با دادن روحیه و راهکارهای روان شناختی، استرس را از شما دور کرده و می‌توانید به راحتی بر عوارض احتمالی عمل بینی غلبه کنید. جراح حرفه ای با تجویز داروهای صحیح درد ناشی از جراحی بینی را نیز کاهش خواهد داد.

توصیه‌های مهم به منظور کاهش درد بعد از عمل بینی

• بالا نگه داشتن سر هنگام راه رفتن، نشستن و خوابیدن
  • طاق باز خوابیدن هنگام استراحت
  • استفاده از بالش اضافه برای بالا نگه داشتن سر
  • عدم کارهایی از قبیل آشپزی، مطالعه، خیاطی که سبب تشدید درد خواهد شد
  • از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید
  • استفاده از کمپرس سرد در ۴۸ ساعت اول بعد از عمل بینی
  • از عطسه کردن، سرفه کردن، خندیدن و حرف زدن با صدای بلند خودداری کنید
  • خواب کافی داشته باشید
  • از فین کردن اجتناب کنید
  • ورزش‌های سنگین را به بعد از دوران نقاهت موکول کنید

برای آشنایی با ورزش‌های مجاز بعد از عمل بینی پیشنهاد می‌کنم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

تغذیه مناسب به منظور کاهش درد بعد از عمل بینی استخوانی و گوشتی(درد در عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی)

تغذیه مناسب به منظور کاهش درد بعد از عمل بینی

استفاده از رژیم غذایی مناسب در بهبود درد ناشی از عمل بینی موثر خواهد بود. به طور مثال وعده‌های غذایی بدون نمک بوده و خوردن غذاهای چرب خودداری کنید. همچنین از خوردن غذاهای سفت که باعث باز و بسته شدن دهان و تکان خوردن فک و بینی می‌شود پرهیز کنید.

غذاهای خیلی سرد یا خیلی داغ نیز با تحریک مخاط بینی سبب ایجاد درد خواهد شد. سعی کنید از مایعات فراوان، غذاهای نرم و فیبر دار بیشتر استفاده کنید. عدم استفاده از فیبر در این دوران سبب یبوست خواهد شد.

جمع بندی

درد عمل بینی استخوانی از بینی گوشتی به دلیل دستکاری بیشتر کمی شدید تر بوده که معمولا پس از ۳ روز از بین خواهد رفت. در صورت ادامه دار شدن درد بینی حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.

در صورتی که برای جراحی به دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران مراجعه کنید دچار عوارض بعد از عمل نخواهید شد.

عمل بینی معمولا با درد کمی همراه بوده که بعد از گذشت ۲ یا ۳ روز از بین خواهد رفت.

در صورتی که درد بینی پس از گذشت چند روز با خوردن مسکن از بین نرفت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

شدت درد و زمان اتمام آن در هر فردی متفاوت بوده اما معمولا بین ۱ الی ۳ روز فروکش خواهد کرد.

امتیاز دهید