چه عواملی موجب قرمز شدن بینی می شود؟

دلایل مهم قرمز شدن بینی

زمانی که پوست ملتهب یا تحریک شود،رگ های بینی به طور موقت متورم می شوند و ظاهر آن قرمز می شود.عوامل مختلفی بر روی قرمزی پوست بینی تاثیر گذار هستند که شامل خشکی پوست، آلرژی و … می شوند. چنانچه می خواهید با مهترین دلایل قرمزشدن بینی و درمان این مشکل آشنا شوید، تا انتهای […]

فهرست مطالب

زمانی که پوست ملتهب یا تحریک شود،رگ های بینی به طور موقت متورم می شوند و ظاهر آن قرمز می شود.عوامل مختلفی بر روی قرمزی پوست بینی تاثیر گذار هستند که شامل خشکی پوست، آلرژی و … می شوند. چنانچه می خواهید با مهترین دلایل قرمزشدن بینی و درمان این مشکل آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دلایل اصلی قرمزی بینی

مهمترین عوامل قرمز شدن بینی شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

لوپوس

لوپوس از بیماری های خود ایمن می باشد که به سلولهای سالم بدن حمله می کند. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، معمولا روی بینی و گونه‌های آن ها به شکل پروانه‌ای قرمز می باشد.برای کاهش مشکلات پوستی مربوط به لوپوس، از جمله قرمزی پوست بینی حتما بیماران باید داروهای لوپوس مصرف کنند.

 

خشکی پوست

پوست خشک باعث قرمزی نوک بینی و تحریک آن می شود. در هوای سرد افرادی که دارای پوست خیلی خشک هستند، نسبت به اشخصاصی که پوست چرب دارند، سریع تر بینی آن ها قرمز می شود.بنابر این تا حد امکان سعی کنید که پوست خود را مرطوب نگه دارید تا کمتر دچار قرمزی بینی شوید.افرادی که دارای پوست خشک هستند، معمولا در زمستان لکه قرمز روی بینی خود مشاهده می کنند که  این عارضه به علت قرمزی بینی در سرمارخ می دهد.تا حد امکان چنین افراد باید سعی کنند که از کرم های مرطوب کننده در زمستان بیشتر استفاده نمایند.

 

آلرژی‌

برخی افراد به گرد و غبار، محصولات آرایشی، گل ها و گیاهان و … حساسیت دارند.علائم آلرژی‌ اغلب به صورت عطسه و قرمزی بینی در افراد است. حساسیت به مواد مختلف موجب تورم رگهای خونی داخل و اطراف بینی در زیر پوست می شود که همین امر باعث قرمز شدن بینی می گردد.

 

آسیب پوستی

زخمهای بینی، رگ های خونی زیر پوست را تخریب کرده و موجب قرمز شدن بینی می شود. ضربه به بینی، جراحی بینی، آکنه کیستی هم می تواند باعث تغییر رنگ پوست بینی و قرمزی آن گردد.

 

 رفع دفورمیتی بینی بعد از عمل با بهترین روش درمان

چکار کنیم که دچار قرمزی بینی نشویم

  • از مصرف غذاهای تند و الکل که می توانند موجب قرمز شدن بینی شوند، خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی پوست و قرمزی نوک بینی از دستمال مرطوب استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از قرمز شدن بینی، بینی خود را با محلول‌های نمکی شستشو دهید.
  • مصرف تغذیه سالم مانند میوه وسبزی موجب بهبود علائم آلرژی می شود.
  • از قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.
بعد از جراحی بینی احتمال قرمز شدن بینی است؟

آیا بعد از جراحی بینی ممکن است دچار قرمزی بینی شوم؟

پس از عمل معمولا پوست بینی افراد تا مدت کوتاهی متورم و قرمز است.اگرقرمز شدن بینی شما تا چندین ماه بعد از جراحی از بین نرفت، حتما برای قرمزی پوست بینی خود به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه کنید. این مسئله ممکن است به دلایلی مانند مشکلات غضروف و عفونت ایجاد شده باشد.پزشک متخصص، علتی که موجب تغییر رنگ بینی شما شده است، بررسی کرده و سپس بهترین درمان را به شما پیشنهاد می کند.

مهم-ترین-تغییرات-پوستی-بعد-از-عمل-بینی

مهم ترین تغییرات پوستی بعد از عمل بینی

قرمز شدن بینی معمولا به علت تورم و التهاب پس از عمل ایجاد می گردد،البته فشار زیاد به پوست بینی و چسب زدن اشتباه هم می تواند باعث پوست بینی قرمز شود.بنابراین در انتخاب چسب بینی مناسب بسیار دقت کرده و تعویض آن را حتما برطبق اصول پزشک انجام دهید. درصورتیکه پس از جراحی بینی دچار پوست بینی قرمز و خشکی زیاد شده اید، با مشورت پزشک ازکرم رفع قرمزی بینی استفاده کنید.کرم های مرطوب کننده به حفظ رطوبت و ترمیم پوست کمک می کنند.

بهترین پزشک عمل بینی عروسکی 

درمان خانگی قرمز شدن بینی

  • استفاده از بخور آب گرم در هوای سرد زمستان
  • مصرف میوه و سبزیجات زیاد، جهت کاهش علائم آلرژی
  • شستشوی سینوس‌ها با محلول نمکی
  • استفاده از کرم ضدآفتاب
  • نوشیدن مایعات به مقدار زیاد

سوالات رایج

  1. تورم
  2. عفونت
  3. چسب زدن اشتباه به بینی
  4. مشکلات غضروف
  • آکنه روزاسه
  • رینوفیما
  • لوپوس
۲.۷/۵ - (۴ امتیاز)

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.