مهمترین مطالب حل دفورمیتی بینی پس از عمل

رفع دفورمیتی بینی بعد از عمل

عمل بینی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در ایران به شمار می رود که معمولا افراد به دلیل تغییر فرم بینی و افزایش اعتماد به نفس، اقدام به  جراحی می کنند. گاهی اوقات ممکن است که دفورمه شدن بینی پس از جراحی، باعث شود که افراد از انجام عمل بینی دوری کنند.باتوجه به اینکه یکی […]

فهرست مطالب

عمل بینی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در ایران به شمار می رود که معمولا افراد به دلیل تغییر فرم بینی و افزایش اعتماد به نفس، اقدام به  جراحی می کنند. گاهی اوقات ممکن است که دفورمه شدن بینی پس از جراحی، باعث شود که افراد از انجام عمل بینی دوری کنند.باتوجه به اینکه یکی از دغدغه های مهم زیبا جویان، بدشکلی بینی است، ما در این مقاله به طور مفصل در زمینه دفورمه شدن بینی اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار می دهیم.

دلایل بدشکلی بینی بعد از عمل و دفورمیتی بینی

علت بدشکلی بینی بعد از عمل

بدشکلی بینی پس از عمل، یکی از مهمترین مشکلات بیماران است.دلایل مختلفی باعث دفورمیتی بینی پس از جراحی می شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

عدم رعایت توصیه های بهداشتی بعد از عمل

همانطور که می دانید، جراحی بینی نهایت سه تا چهار ساعت طول می کشد.اما چنانچه بعد از عمل مراقبت های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنید، ممکن است با مشکلات زیادی مانند دفورمیتی بینی مواجه شوید. اگر می خواهید از نتیجه عمل رضایت کامل داشته باشید و به نتیجه مطلوب برسید، حتما از انجام فعالیت های سنگین، قرار گرفتن در معرض آفتاب، جویدن مواد غذایی سفت و … خودداری کنید.

 

مهارت جراح و دفورمیتی بینی بعد از عمل

 پزشک جراح، نقش بسیار مهمی در دفورمیتی بینی ناشی از عمل بینی گوشتی و استخوانی دارد.با توجه به اینکه، امروزه  تکنیک‌های بسیاری برای جراحی بینی وجود دارد،چنانچه پزشک روش مناسبی را برای عمل بینی انتخاب نکند،مسلما باعث بدفرم شدن بینی فرد می شود

عوامل خارج از کنترل

بدشکلی بینی بعد از عمل، ممکن است به علت افزایش سن، ناهنجاری‌های مادرزادی، وجود توده‌های خارجی یا داخلی بینی و …ایجاد شود.

 

 

.

 

نقش-پزشک-متخصص-در-انجام-عمل-بینی-طبیعی

نقش پزشک متخصص در انجام عمل بینی طبیعی

یکی از محبوب‌ترین عمل های زیبایی در بین افراد، عمل بینی طبیعی است. این نوع جراحی معمولا با هدف تغییر شکل و اندازه بینی، رفع مشکلات تنفسی، بهبود تناسب چهره و بینی انجام می شود.مهارت پزشک متخصص در انجام چنین عمل زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است،زیرا جراح برای حفظ تعادل و هماهنگی بینی با قسمت های دیگر صورت، باید دقت بالایی داشته باشد. بنابراین درصورتیکه می خواهید فرم بینی شما طبیعی شود، توصیه می کنیم که حتما به تخصص و مهارت پزشک توجه کنید تا بینی زیبا داشته باشید.

ویژگی های بهترین پزشک عمل بینی طبیعی در تهران چیست؟

آیا نوع بینی در دفرمه شدن بعد از عمل دخیل است؟

بعضی افراد فکر می کنند که  فرم بینی گوشتی بعد از عمل به حالت اولیه برمی گردد.در حالیکه امروزه پزشک با استفاده از تکنیک های پیشرفته به راحتی می تواند،اندازه و فرم بینی شما را تغییر دهد،بدون اینکه بینی شما حالت دفرمه شدن پیدا کند.چنانچه پزشک ماهری را انتخاب کنید،از نتیجه عمل بینی گوشتی خود می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید.البته در بینی گوشتی به دلیل ضخامت پوست،ممکن است که نتیجه نهایی جراحی بینی نسبت به بینی استخوانی کمی دیرتر مشخص شود.

مهمترین نکات جراحی بینی گوشتی در تهران که باید بدانید

مراقبت ها بعد از عمل بینی

شما با رعایت مراقبت های بهداشتی بعد از جراحی بینی، می توانید از بدشکلی بینی بعد از عمل و دفورمیتی بینی جلوگیری کنید. در ادامه به مهم‌ترین نکات مراقبتی پس از عمل بینی اشاره می کنیم.

  1. انجام ندادن فعالیت ورزشی شدید
  2. بلند نکردن اجسام سنگین
  3. فین نکردن
  4. از خندیدن و صحبت کردن زیاد خودداری کنید
  5. به مدت حداقل ۲ ماه از عینک آفتابی استفاده کنید.
  6. از مصرف خوراکی‌های سفت و جویدنی دوری نمایید.

نشانه های بدشکلی بینی بعداز عمل

  1. خونریزی‌های زیاد
  2. اختلال در تنفس
  3. مشکل در صحبت کردن
  4. خرناس کشیدن
  5. انسداد بینی
انواع مختلف دفورمیتی بینی

انواع دفورمه شدن بینی بعد از عمل

بدشکلی بینی بعد از عمل به دو دسته تقسیم می شود که در این قسمت آن ها را بررسی می کنیم.

 

دفرمه شدن و اختلال تنفسی

گاهی اوقات پس از عمل بینی، فرد دچار اختلال در تنفس می شود.البته این عارضه پس از جراحی، در افراد کمتر ایجاد شده و معمولا ۷۰ درصد منجر به جراحی ترمیمی می گردد.

 

دفرمیتی ناشی از شکل بد بینی

 در این حالت، دفورمیتی بینی در سه قسمت غضروف، نوک بینی، تیغه استخوان انجام می شود. بدشکلی بینی بعد از عمل باعث می شود که بینی شکل زشت و ناجوری به خود بگیرد که مهم ترین دفورمیتی بینی  به صورت زیر می باشد.

فرم زین اسبی

چنانچه از قسمت سپتوم، بیش از اندازه برداشته شود، بافت غضروفی آن دچار فرورفتگی می‌شود.در این مدل از دفورمیتی بینی،نمای کناری بینی به شکل زین اسب به نظر می‌رسد و به همین علت به آن فرم زین اسبی گفته می شود.

فرم منقار طوطی

 در دفورمه شدن بینی منقار طوطی، قسمت پل بینی بیرون زده و همچنین نوک بینی افتاده و رو به پایین می باشد. به دلیل شباهتی که فرم بینی با نوک طوطی دارد، به آن فرم منقار طوطی می گویند.

چگونه دفرمیتی بینی را درمان کنیم

درصورتیکه بعد از گذشت یک سال از عمل، به نتیجه مطلوب دست نیافتید یا یکی از انواع دفورمیتی بینی  ایجاد شد، با مراجعه به پزشک متخصص و پس از تأیید ایشان می توانید از رینوپلاستی ثانویه برای رفع بدشکلی بینی  استفاده کنید.برخی افرادی که عمل بینی عروسکی  را انتخاب می کنند، ممکن است فرم بینی آن ها بیش از حد کوچک و دفورمه شود و همین مسئله  باعث نگرانی آن ها شود.مطالعه مقاله ای که در زمینه فوت و فن های عمل بینی عروسکی در تهران است به شما کمک می کند که راحت تر این مشکل را رفع نمایید.

چه زمان برای حل مشکل بدشکلی بینی نیاز به رینوپلاستی است

عدم متقارن بودن بینی

افتادگی نوک بینی

اختلال در تنفس

عدم رضایت از عمل

قوز بینی

ظاهر غیرطبیعی بینی

کجی بینی

ایجاد گوشت اضافه

جراحی ترمیمی بینی برای رفع دفورمه شدن بینی شامل چه مواردی است

 عمل ترمیمی برای  رفع دفورمه شدن بینی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. تکنیک بسته یک عمل سرپایی می باشد که اغلب به صورت موضعی و  در مطب پزشک انجام می شود.در جراحی ترمیمی باز،دکتر برای دسترسی به ساختار داخلی بینی، برش ایجاد می کند.برای اینکه دفورمیتی بینی از بین برود، از تکنیک های زیر استفاده می شود. 

پیوند غضروف

اگر غضروف بینی بیش از حد تخلیه شود، موجب ظاهر بد فرم بینی می شود. در این شرایط، پزشک از پیوند غضروف برای پر کردن جاهای خالی استفاده  می کند. این جراحی باعث بهبود حالت و فرم بینی می گردد.

سوهان کشیدن

در این تکنیک برای برای از بین بردن قوز و برآمدگی‌های استخوان تیغه بینی، از ابزاری به نام سوهان استفاده می شود. این روش موجب می شود که استخوان بینی صاف شود که به دو صورت بی‌حسی موضعی و بیهوشی کامل انجام می شود.

نکات درباره انتخاب پزشک متخصص مناسب

نکات نهایی درباره انتخاب پزشک متخصص مناسب

دکتر سهرابی،یکی از بهترین پزشک های جراحی بینی در تهران می باشند که  در زمینه عمل بینی استخوانی و گوشتی سابقه زیادی دارند.ایشان تعداد چندین هزار عمل بینی را با بهترین کیفیت انجام داده است و  همین مسئله موجب می شود که زیباجویان با خیال راحت به مهارت ایشان اعتماد کنند.دکتر سهرابی، علاوه بر تخصصی که در عمل بینی دارند، همواره سعی کرده که به بیماران صادقانه مشاوره دهند. توانایی علمی و خصوصیات اخلاقی ایشان موجب شده است که به عنوان، یکی از بهترین جراح بینی در تهران شناخته شوند و حداکثر بیماران از ایشان رضایت داشته باشند.

امتیاز دهید

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.