سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی بینی

اصل مهم جراحی بینی، زیبا شدن ظاهر آن و تغییر فرم بینی با روش‌ها و تکنیک‌های متعدد می‌باشد. یکی از روش‌های کاربردی برای از بین بردن قوز روی بینی سوهان کشیدن بینی وسیله سوهان می‌باشد.‌ در صورتی که در حین عمل، برآمدگی روی بینی به درستی اصلاح نشده باشد می‌توان با سوهان فولادی دندانه دار […]

فهرست مطالب

اصل مهم جراحی بینی، زیبا شدن ظاهر آن و تغییر فرم بینی با روش‌ها و تکنیک‌های متعدد می‌باشد. یکی از روش‌های کاربردی برای از بین بردن قوز روی بینی سوهان کشیدن بینی وسیله سوهان می‌باشد.‌

در صورتی که در حین عمل، برآمدگی روی بینی به درستی اصلاح نشده باشد می‌توان با سوهان فولادی دندانه دار آن از بین خواهد رفت. این روش عموما بدون بیهوشی و به صورت سرپایی انجام خواده شد. در ادامه با روش‌های تراشیدن بینی بوسیله سوهان آشنا خواهید شد.

موارد استفاده از سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن بینی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

اغلب از روش رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی بعد از عمل برای رفع عیوب جزئی بینی مانند فرم دهی استخوان بینی، برطرف کردن قوز خفیف روی بینی و ایجاد تغییرات جزئی در بینی‌های ترمیمی استفاده خواهد شد.

توجه داشته باشید افرادی که قوز بینی زیادی دارند این کار برای آنها نتیجه ای نداشته و باید اول استخوان بینی شکسته شده، سپس تراشیدن بیین صورت گیرد.

برای آشنایی با بینی عروسکی کلیک نمایید.

آیا سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی کار درستی است؟

توصیه می‌شود تا ۶ ماه پس از عمل بینی صبر کرده تا نتیجه نهایی حاصل شود. در صورتی که قوز روی بینی به طور کامل رفع نشده بودید می‌توانید نسبت به رفع آن اقدام کنید. 

اگر در ابتدای کار از جراح با تجربه استفاده کنید در حین عمل این مشکل برطرف شده و دیگر احتیاجی به سوهان کشیدن بینی پیدا نخواهید کرد. برای آشنایی با بهترین جراح بینی استخوانی در تهران این مقاله را مطالعه نمایید.

انواع سوهان بینی(سوهان کشیدن بینی)

انواع سوهان بینی

سوهان بینی انواع مختلفی داشته که هر یک کاربردهای متفاوتی خواهد داشت. انتخاب سوهان با توجه به فرم بینی، جنس بینی و اقداماتی که قرار است صورت گیرد، بر عهده جراح می‌باشد.
  • سوهان با عاج درشت برای صاف کردن قوزهای متوسط
  • سوهان سوزنی برای صافه کردن قوزهای بزرگ
  • سوهان نرم برای صاف کردن نهایی استخوان بینی
 

روش‌های سوهان کشیدن بینی

  • سوهان کشیدن بینی روشی غیر تهاجمی بوده و عموما به صورت بسته انجام خواهد شد. در این روش از برش داخلی استفاده شده و نیازی به زدن بخیه نیست.
  1.  ابتدا بینی با بیحسی موضعی کاملا بیحس خواهد شد.
  2. جراحی نقاط مورد نظر را علامتگذاری خواهد کرد.
  3. ایجاد برش کوچک داخل یکی از سوراخ‌های بینی
  4. انتخاب سوهان مناسب با توجه به فرم بینی و هدف جراح از تراشیدن بینی
  5. در نهایت تا زمان صاف شدن قوز روی بینی، جراح سوهان کشیدن را ادامه خواهد داد.
  6. برخی اوقات پس از اتمام سوهان کشیدن بینی جراح از اسپلینت استفاده خواهد کرد.
  • در صورتی  جراح تشخیص دهد که سوهان کشیدن بینی بعد از عمل را با روش باز انجام دهد، بعد از بالا بردن پوست بینی می‌توان عمل تراشیدن بینی را انجام داد. در این روش برخلاف روش اول برای برطرف کردن قوز روی بینی نیاز به برش خارجی خواهد بود.
تفاوت استئوتومی و رسپینگ(سوهان کشیدن بینی)

تفاوت بین جراحی‌های استئوتومی و رسپینگ

به طور معمول جراح برای از بین بردن قوز روی بینی از دو روش استئوتومی و رسپینگ استفاده خواهد کرد. تفاوت اساسی این متدها به شرح زیر می‌باشد:
  •  سوهان کشیدن بینی بعد از عمل به روش رسپینگ برای قوزهای متوسط و خفیف بوده اما برای قوزهای شدید از روش استئوتومی استفاده خواهد شد.
  • برای رفع بینی‌های پیچ خورده راه حل اساسی استفاده استئوتومی می‌باشد.
  • کوچک کردن بینی‌های پهن با شکستن استخوان بینی و یا استئوتومی میسر خواهد بود. در صورتی که در روش رسپینگ شکستگی صورت نخواهد گرفت.
  • ابزار استفاده شده در استئوتومی تیز تر از رسپینگ بوده تا بتوان بر روی استخوان بینی به راحتی برش ایجاد کرد.
  • گرافت یکی از وسایلی است که در استئوتومی به منظور فرم دهی بهتر بینی استفاده خواهد شد. اما در برطرف کردن قوز روی بینی به وسیله سوهان چنین اقدامی صورت نخواهد گرفت.
 
 

برای اطلاع از تفاوت رینوپلاستی با عمل بینی اینجا کلیک نمایید.

مراقبتهای بعد از سوهان کشیدن بینی

مراقبت‌های بعد از سوهان کشیدن بینی

  1. استفاده صحیح از چسب بینی
  2. عدم انجام فعالیت‌های سنگین
  3. استفاده از کمپرس سرد 
  4. عدم استفاده از عینک آفتابی و طبی
  5. نوشیدن مایعات فراوان
  6. از حضور در محیط‌های گرم بپرهیزید.
  7. ممنوعیت استعمال دخانیات و مشروبات الکلی
  8. فین کردن ممنوع
  9. از نی برای نوشیدن مایعات استفاده نکنید.
  10. از دستکاری بینی خودداری نمایید.

ریکاوری بعد از سوهان کشیدن بینی

به دلیل عدم ایجاد برش خارجی در سوهان کشیدن بینی، دوران نقاهت کوتاهی داشته و معمولا بین ۵ تا ۷ روز بعد از عمل از تورم و التهابات ایجاد شده کاسته خواده شد. شما می‌توانید با رعایت مراقب‌تهای ذکر شده در این مقاله روند بهبودی را افزایش دهید.
 

از آنجایی که در این روش برش ها خارج بینی ایجاد نمی شود و همینطور تعداد برش ها نسبت به جراحی باز بسیار کم تر می باشد، بنابراین زمان دوران نقاهت بسیار کم تر می باشد چرا که این جراحی تورم و التهاب کم تری را نسبت به جراحی های دیگر بینی به همراه دارد.

آیا تراشیدن بینی(سوهان کشیدن بینی درد دارد؟

تراشیدن بینی درد دارد؟

خیر، به دلیل استفاده از بیحسی موضعی و یا بیهوشی کامل در صورت سوهان کشیدن بینی به روش باز، هیچگونه دردی را احساس نخواهید کرد. در صورت احساس درد می‌توان از مسکن‌های قوی استفاده کرد.

آیا سوهان بینی برای انواع قوز بینی کاربرد دارد؟

خیر، در مواقعی که قوز روی بینی به سمت بالا متمایل باشد نمی‌توان با تراشیدن بینی قوز را برطرف نمود و باید با استفاده از شکستن استخوان بینی و و در نهایت ترمیم استخوان(استئوتومی) این کار را انجام داد.

 

انواع اسکرابر بینی(سوهان کشیدن بینی)

انواع اسکرابر بینی چیست؟

ابزاری است کاربردی برای صاف کردن برآمدگی‌های کوچک که به مدل‌های زیر دسته بندی خواهد شد.

سوخاری با عاج بزرگ: برای صاف کردن قوزهای متوسط

سوخاری سوزنی شکل: برای صاف کردن قوزهای بزرگ

سوپ صاف: برای صاف کردن نهایی

هزینه رسپینگ بینی

هزینه سوهان کشیدن بینی بعد از عمل به نوع بینی، مشکلات بینی، روش انجام شده، وضعیت بافت بینی، میزان تغییرات اعمال شده روی بینی و دستمزد جراح متغیر خواهد بود.

برای اطلاع از هزینه تراشیدن بینی با شماره مطب دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران تماس حاصل نمایید.

نحوه خروج استخوان‌های تراشیده بعد از تراش بینی

پس از اتمام سوهان کشیدن بینی بوسیله سوهان، جراح برای خروج قسمت‌های تراشیده شده از محلول نمک استریل استفاده خواهد کرد. با استفاده از این روش کوچکترین قطعات استخوانی را خارج کرده و قابل ذکر است این عمل در نتیجه نهایی عمل بینی و روند بهبودی موثر خواهد بود.
 
نحوه خروج استخوانهای اضافه بعد از سوهان کشیدن بینی

عوارض سوهان بینی

عوارض سوهان کشیدن بینی جزئی بوده و تورم و کبودی شایع ترین عارضه تراشیدن بینی با استفاده از سوهان می‌باشد.

سوالات رایج

بله، سوهان کشیدن بینی، هیچ مشکلی در انجام جراحی ثانویه ایجاد نخواهد کرد.

سوهان بینی از نوعی فولاد ضد زنگ ساخته شده است که در مدل‌های مختلف وجود دارد.

اتفاقاتی نظیر تصادف سبب بزرگ شدن شاخک‌های بینی شده که ممکن است برای تنفس افراد مشکل ایجاد کند. روش‌های کوچک کردن این شاخک‌ها به طور کامل در مقاله اصلاح شاخک‌های بینی با جراحی توضیح داده شده است.

۲.۲/۵ - (۴ امتیاز)

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 پاسخ

  1. سلام ببخشید من بینیمو چند سال پیش عمل کردم الان یه قوز جزئی داره میخواستم بپرسم آقای دکتر سوهان کشی با بی حسی انجام میدن یا نه ؟

  2. سلام من سه ماهه سوهان کشیدم جای سوهان سفت و سیاه شده مثل جوش اومده بالا سفت هست دکتر دو ماه قرص سیپروفلوکساسین بهم داده خوردم تغییری نکرده گفت خون مردگیه بیا دربیارم رفتم به قول خودش دراورد بازم تغییری نکرده خیلی کلافه ام نمیدونم چکار کنم جای سوهان که مثل جوش سفت شده سیاه بره

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.