عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

این مقاله سعی کرده است لیستی از افرادی که انجام عمل بینی برای آن‌ها ممنوع است را عنوان کند. با ما همراه باشید.
فهرست مطالب

اگر به دنبال تغییر در ظاهر بینی خود هستید پیشنهاد می‌کنم این مقاله را به دقت مطالعه کرده تا اگر جزو افرادی هستید که جراحی بینی با ریسک بالایی همراه است از عمل کردن منصرف شوید. چرا که عمل بینی برای بیماران خاص مانند افرادی که مشکل قلبی دارند بسیار خطرناک خواهد بود.

عمل بینی برای چه افرادی ممنوع است؟

جراحی بینی یکی از کم خطرترین عمل‌های زیبایی در دنیا بوده به طوری که سالانه ۲۵ هزار عمل بینی در ایران به ثبت خواهد رسید. با این حال عمل بینی برای افراد زیر با ریسک بالایی همراه خواهد بود.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(بیماران دارای مشکلات تنفسی)

۱.افراد دارای مشکلات تنفسی

بیمارانی با اختلال تنفسی مانند پولیپ و آلرژی شدید به دلیل بروز حادثه در زمان بیهوشی و مشکلات شدید ریوی از زمره افرادی هستند که نباید به هیج عنوان عمل بینی را انجام دهند.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(بیماران قلبی و عروقی)

۲.بیماران قلبی و عروقی

این افراد نیز به دلیل احتمال واکنش‌های منفی بدن به مواد بیهوشی، مسدود شدن جریان هوا و مختل شدن ریتم ضربان قلب نیز عمل بینی برای آن‌ها توصیه نمی‌شود.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(بیماران دیابتی)

۳.بیماران دیابتی

این دسته از افراد نیز به دلیل مشکلات ریوی و قلبی کاندید مناسبی برای جراحی بینی نخواهند بود. همچنین زخم‌های بینی بیماران دیابتی نیز به دلیل بالا بودن سطح قند خون دیرتر التیام پیدا خواهد کرد. 

نوع و سطح دیابت اگر از سمت پزشک بررسی و تایید شود مشکلی برای انجام عمل بینی پیش نخواهد آورد. همچنین احتمال مبتلا شدن به عفونت‌های مختلف نیز در این دسته از افراد بیشتر خواهد شد.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(بیماران دارای سابقه کم خونی)

مقاله عمل بینی برای دیابتی‌ها به طور مفصل به شرح عمل بینی برای بیماران دیابتی خواهد پراخت. در صورت داشتن دیابت و علاقه به عمل بینی این مقاله را از دست ندهید.

۴.بیماران دارای مشکل کم خونی

جراحی بینی مانند سایر جراحی‌ها با خونریزی همراه بوده که افرادی با سابقه کم خونی(آنمی)بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت کنند. در صورت تصمیم به عمل بینی ابتدا با مراجعه به پزشک متخصص کم خونی خود را درمان کنید.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(افراد دارای اضطراب مزمن)

۵.افراد دارای اضطراب شدید

تشویش و استرس زیاد می‌تواند در حین عمل و بعد از آن منجر به مشکل جدی برای بیمار شود. در صورت داشتن اضطراب شدید با مراجعه به متخصصین روانشناس میزان استرس خود را کاهش داده سپس برای عمل بینی اقدام کنید. یوگا، مدیتشین و پیاده روی از راه‌های موثر تمدد اعصاب خواهد بود.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(افراد دارای مشکلات روحی و روانی)

۶.کسانی که مشکلات شدید روحی و روانی دارند

به طور حتم کسی که تصمیم به عمل بینی می‌گیرد باید از سلامت عقلی کامل برخوردار بوده و پزشک مطمئن شود هنگام تصمیم گیری شرایط روحی پایداری دارد.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(افراد دارای حساسیت به داروهای بیهوشی)

۷.افراد حساس به داروهای بیهوشی

اشخاصی که از سابقه حساسیت خود به داروهای بیهوشی مطلع هستند نمی‌توانند عمل بینی را انجام دهند. اگر نمی‌دانید به این مواد حساسیت دارید یا نه می‌توانید با دادن آزمایشات مخصوص و گرفتن تاییده از جراح نسبت به عمل بینی اقدام کنید.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(افراد دارای وسواس افراطی)

۸.افراد دارای وسواس شدید

افرادی دارای اخلال وسواس گونه روی اندام‌های بدن و صورت، مقایسه خود با دیگران و چک کردن تقارن صورت گزینه مناسبی برای عمل بینی نخواهند بود. اینگونه افراد نیز پس از عمل از نتیجه عمل راضی نبوده و ممکن است دچار افسردگی و حتی تنفر از چهره خود شوند.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(کودکان و نوجوانان کم سن)

۹.کودکان و نوجوانان کم سن

بهترین سن مناسب عمل بینی ۱۸ سالگی به بعد بوده که چرخه رشد کامل شده باشد. عمل بینی پیش از این سن به دلیل عوارض شدید به هیچ وجه توصیه نخواهد شد.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است(افراد معتاد به مصرف مشروب و مواد مخدر)

۱۰.افراد دارای اعتیاد شدید به مشروب و مواد مخدر

مشروب و دخانیات به دلیل رقیق شدن بیش از حد خون و گشاد شدن رگ‌های خونی سبب افزایش خونریزی از بینی بعد از عمل خواهد شد. همچنین مشروب ممکن است با داروهای تجویز شده بعد از عمل تداخل داشته و سبب صدمات جبران ناپذیری شود. 

چنانچه قصد انجام عمل بینی را دارید توصیه می‌شود ابتدا نسبت به ترک مشروب و یا مواد مخدر اقدام کنید. لازم به ذکر است ورم و کبودی بعد از عمل نیز با مصرف مشروب و مواد مخدر دوبرابر خواهد شد.

توصیه‌های مهم برای عمل بینی موفق

  1. یافتن جراح متبحر و حرفه ای
  2. مشورت با پزشک در مورد انتخاب بهترین نوع بینی متناسب با آناتومی صورت شما
  3. رعایت توصیه‌های مهم قبل از عمل بینی
  4. انجام آزمایشات مربوطه به طور دقیق قبل از عمل
  5. مطلع کردن جراح از بیماری‌های زمینه ای
  6. رعایت توصیه‌های مراقبتی بعد از عمل 
  7. استراحت کافی بعد از عمل جراحی بینی
  8. اطمینان به پزشک در خصوص نتیجه عمل
  9. رژیم غذایی مناسب
  10. توجه به توصیه‌های جراح
  11. خوردن داروهای تجویزی سر وقت
  12. چسب زدن اصولی بینی

نحوه جستن یک جراح حرفه ای بینی

با پرس و جو از آشنایان و اطلاع از سابقه جراحی‌های موفق پزشک مورد نظر می‌توانید تا حدودی نسبت به انتخاب جراح مطمئن شوید. 

پس از مشاوره حضوری با پزشک و دیدن آلبوم نمونه کارهای جراح نیز می‌توانید به راحتی به پزشک متخصص اطمینان کنید. خواندن نظرات زیباجویان در فضای مجازی شما را در خصوص انتخاب بهترین پزشک جراحی بینی کمک خواهد کرد.

این مقالات شما را با نحوه انتخاب یک جراح بینی حرفه ای و  دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران به طور دقیق تر آشنا خواهد کرد.

عوارض احتمالی عمل بینی(عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است)

عوارض احتمالی جراحی بینی

چنانچه عمل بینی توسط پزشک متخصص و کاربلد انجام نشود شاهد عوارض احتمالی زیر خواهید بود:

  1. درد شدید در ناحیه بینی
  2. خونریزی 
  3. تورم بینی
  4. کبودی صورت و بینی
  5. مشکلات تنفسی
  6. سوراخ شدن تیغه بینی
  7. کج شدن بینی
  8. نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی
  9. کاهش حس بویایی
  10. کوچک شدن بیش از حد پره‌های بینی

جمع بندی

حال که دانستید عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ با اطمینان از سلامت روحی و جسمی خود می‌توانید برای جراحی رینوپلاستی اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنم برای جلوگیی از عوارض عمل بینی پیش متخصص جراحی بینی بروید. تلفن زیر شماره مطب دکتر حبیب سهرابی یکی از حاذق ترین جراحان گوش، حلق و بینی در تهران می‌باشد.

شماره تماس جهت مراجعه حضوری:

سوالات رایج

اگر عمل توسط پزشک متخصص و حرفه ای انجام شود دوز مواد بیهوشی به اندازه استفاده شده و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در صورت استفاده از دوزهای زیاد و یا کم ماده بیهوشی ممکن است کمای طولانی مدت و یا حتی مرگ بیمار را شاهد باشیم.

مرگ در حین جراحی بینی تقریبا صفر و نادر خواهد بود. با این وجود واکنش منفی به داروهای بیهوشی، عفونت و استفاده غیر اصولی از داروهای بیهوشی ممکن است سبب مرگ بیمار شود.

در حین عمل به دلیل بیهوشی دردی را حس نخواهید کرد و بعد از عمل درد خفیفی را حس خواهید کرد. میزان درد به توان بدنی شما بستگی خواهد داشت. مقاله آیا عمل بینی درد دارد؟ به بررسی علت درد بعد از عمل بینی به طور کامل خواهد پرداخت.

جهت مشاوره با پزشک متخصص دکتر حبیب سهرابی می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۶۰۸۲۱۲۵ تماس حاصل نمایید. دکتر سهرابی یکی از بهترین جراحان گوش، حلق و بینی در تهران بوده که دارای بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق می‌باشد.

امتیاز دهید

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.