متدهای لیفت بینی

متدهای لیفت بینی

گاهی اوقات زیباجویان به دلایل مختلف از جمله ترس از عمل، کمبود بودجه و دارا بودن بیماری‌های خاص به جای عمل زیبایی، از لیفت بینی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید این روش‌ها تنها نواقص جزئی از جمله قوز روی بینی را برطرف کرده و ماندگاری بسیار کمی دارند. لیفت بینی با متدهای مختلف صورت می‌گیرد […]

فهرست مطالب

گاهی اوقات زیباجویان به دلایل مختلف از جمله ترس از عمل، کمبود بودجه و دارا بودن بیماری‌های خاص به جای عمل زیبایی، از لیفت بینی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید این روش‌ها تنها نواقص جزئی از جمله قوز روی بینی را برطرف کرده و ماندگاری بسیار کمی دارند. لیفت بینی با متدهای مختلف صورت می‌گیرد که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا می‌شوید.

لیفت بینی چیست؟؟

لیفت بینی چیست؟

یک روش غیر تهاجمی برای اصلاح ایرادات بینی که طرفداران زیادی در سال‌های اخیر پیدا کرده است. رفع عیوب ظاهری بینی با استفاده از متد لیفت بینی با هزینه کم بدون بیهوشی و با استفاده از بی حسی موضعی در مطب انجام شده و عوارض چندانی ندارد.
 
کمی درد و کبودی و ورم که در عرض یک یا دو روز از بین می‌رود. از این روش بیشتر برای رفع برآمدگی روی بینی‌های استخوانی، بالا بردن نوک بینی‌های گوشتی و متقارن سازی سوراخ‌های بینی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است انجام لیفت بینی بعد از ۶ ماه نیز به ترمیم پیدا کرده و نمی‌تواند تمامی انتظارات بیمار را برآورده کند. در حالی که این روش دوره نقاهت نداشته و نتیجه درمان بلافاصله قابل مشاهده است.

برای رفع افتادگی نوک بینی بعد از عمل این مقاله را مطالعه کرده تا با روش‌های موثر آن آشنا شوید.

انواع روش‌های لیفت بینی

همانطور که گفته شد لیف بینی در مدت زمان کم و بدون بیهوشی انجام می‌شود. با شناخت انواع روش‌های لیف بینی می‌توانید با توجه به نوع بینی بهترین انتخاب را داشته باشید.
لیفت بینی با ژل

لیفت بینی با ژل یا فیلر

نوعی ماده مخصوص ژل مانند که برای پر کردن مناطق خالی به منظور رفع ایرادات بینی تزریق می‌شود. فیلر بینی با استفاده از بیحسی انجام شده و موجب می‌شود سطوح ناهموار بینی صاف شود. تزریق ژل به بینی گاهی اوقات سبب بزرگتر نشان دادن بینی می‌شود. بنابراین این روش به افرادی که دارای بینی بزرگ هستند توصیه نمی‌شود. ماندگاری لیفت بینی با فیلر کمتر از لیفت بینی با نخ بوده و تقریبا حدود ۶ ماه می‌باشد.

انواع ژل لیفت بینی

به طور کلی برای لیفت بینی از ژل‌های متعددی می‌توان استفاده کرد که معروف ترین آن‌ها دو مورد زیر است: 

ژل لیفت با اسید هیالورونیک: این ماده طبیعی که در استخوان‌های هر انسانی نیز وجود دارد بهترین گزینه برای لیفت بینی می‌باشد. اسید هیالورونیک وظیفه حفظ رطوبت در بدن را دارد. این ژل‌ها ماهیت نرمی داشته و با تحریک کلاژن سازی، سبب جوانتر شدن پوست می‌گردد.

ژل لیفت با اسید پلی لاکتیک:

استفاده از این ژل نیمه دائمی بوده و به دلیل مصنوعی بودن ماندگاری کمتری نسبت به اسید هیالورونیک دارد. اسید پلی لاکتیک نوعی محرک کلاژن سازی است که برای از بین بردن خطوط عمیق پوست و حجیم کردن مناطقی از آن به کار می‌رود. این ماده سازگار با محیط زیست چند روز بعد از تزریق در بدن حل شده ولی پوست را به تولید کلاژن وادار می‌سازد.

ماندگاری و قیمت لیفت بینی با ژل

همانطور که در بالا اشاره شد ماندگاری ژل استفاده شده در لیفت بینی با توجه به نوع ژل استفاده شده بین ۶ ماه تا یکسال می‌باشد. هزینه لیفت بینی با ژل نیز بر اساس نوع ژل و واحد استفاده شده بین ۳ تا ۶ میلیون تومان متغیر است.

برای آشنایی با بهترین جراح بینی گوشتی و بینی استخوانی در تهران و نحوه عمل، مقالات جراحی بینی گوشتی در تهران  و جراحی بینی استخوانی در تهران را مطالعه نمایید.

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ

تکنیکی جدید که با استفاده از نخ‌های مخصوص برای تغییر ظاهر بینی زیباجویان انجام می‌شود. شیوه کار به این شکل است که جراح با قرار دادن نخ‌ها در محل مناسب و در قسمت فوقانی بینی و کشیدن نخ به بیرون و خارج کردن از نوک بینی، ایرادات جزئی بینی از جمله برجستگی روی بینی و افتادگی نوک بینی را برطرف می‌کند.
 
این نخ‌ها قابل جذب بوده و نیاز به زدن بخیه و ایجاد برش ندارند.  لیفت بینی با نخ از جمله روش‌های موقتی اصلاحی بینی می‌باشد که بعد از حدود ۲ سال نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

انواع نخ لیفت بینی

بهترین نخ‌هایی که برای لیفت بینی افراد به کار می‌رود دو مدل زیر است:

  • نخ پلی دیوکسانون (PDO): این نخ از طول بیشتری برخوردار بوده و از نوعی پلیمر قابل تجزیه ساخته شده است. جذب این نخ حدود ۶ ماه می‌باشد.
  • نخ Poly L Lactic Acid (PLA): جذب تا ۱۲ ماه
  • نخ پلی کاپرولاکتون (PCA): جذب تا ۲۴ ماه 
  •  نخ عیر خاردار: این نخ‌ها کاملا صاف بوده و بیشتر برای افراد با پوست بینی نازک به کار می‌رود. نخ خاردار به دو صورت تک رشته ای و مارپیچی در بازار موجود می‌باشد.
  • بافت این نوع نخ‌ها صاف بوده و بیشتر برای نواحی با پوست نازک استفاده می‌شود. این نخ‌‌ها در دو نوع تک رشته‌ای و مارپیچی هستند.
  • نخ خاردار یک جهته: یک جهت خار در این نخ‌ها وجود دارد.
  • نخ خاردار دو جهته: از مزایای نخ دو جهت خاردار می‌توان به قفل شدن سر نخ در دو طرف اشاره کرد که این مسئله سبب ثبات بیشتر نخ درون بافت پوست می‌شود. در واقع خارهای موجود در نخ از حرکت آن درون بافت جلوگیری می‌کند.

نکته: این نخ‌ها با توجه به زمان جذب و طول نخ با یکدیگر متفاوت بوده و با استفاده از دو روش زیر سبب ایجاد لیفت بینی می‌شوند.

  • Hurricane: در این روش نخ‌ها درون بینی به صورت مارپیچ قرار می‌گیرند.
  • دوبل: از این روش بیشتر برای بالا بردن نوک بینی استفاده می‌شود.

معایب لیفت بینی با نخ

در برخی موارد پس از لیفت بینی با نخ بیمار شاهد عوارض زیر می‌شود که می‌توان به عنوان عیوب این روش برشمرد.

  • خونریزی از محل ورود سوزن
  • ایجاد عفونت در صورت آلوده بودن سوزن
  • حساسیت پوست بیمار به نخ لیفت
  • ایجاد مشکلات تنفسی موقت
  • متورم شدن بینی
  • تغییر رنگ پوست بینی
  • برای همه افراد مناسب نیست
  • عدم باز شدن دهان به صورت موقت
  • حساسیت به نور

ماندگاری و قیمت لیفت بینی با نخ

اصلاح ایرادات بینی با استفاده از نخ موقتی بوده و طی یک الی دو سال با توجه به نوع پوست و فرم بینی از بین رفته و نیاز به ترمیم مجدد دارد. هزینه لیفت بینی با استفاده از نخ به جنس نخ استفاده شده و میزان آن بستگی دارد. اما باید بدانید قیمت لیفت بینی با نخ کمی بیشتر از لیف بینی با ژل(از ۵ میلیون تومان به بالا) می‌باشد.

آیا استفاده از چسب برای لیفت بینی موثر است؟

بله، چسب بینی سبب شکل پذیری نوک بینی و کشیده شدن آن به سمت بالا می‌شود. از این رو استفاده از چسب بینی حداقل تا دو هفته بعد از لیفت بینی با نخ برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است.

لیفت نوک بینی با رینوپلاستی

لیفت نوک بینی با جراحی زیبایی یا رینوپلاستی

رینوپلاستی نوعی عمل بینی است که بر خلاف دو روش فوق با بیهوشی کامل صورت می‌گیرد. این عمل که حدود یک ساعت به طول می انجامد عوارضی مانند درد، تورم و کبودی داشته که پس از چند روز استراحت رفته رفته کمتر می‌شود. اگر به دنبال تغییرا اساسی در بینی خود هستید پیشنهاد می‌کنیم این روش را امتحان کنید. لیفت نوک بینی با استفاده از رینوپلاستی ماندگاری بیشتری نیز دارد. برای این منظور به دکتر سهرابی بهترین جراح بینی از نظر کاربران مراجعه نمایید.

تلفن تماس:

بهترین روش برای لیفت نوک بینی در دراز مدت

لیفت بینی با روش تزریق ژل و استفاده از نخ تنها در رفع موارد جزئی مسمر ثمر بوده و برای اقدامات جدی تر در خصوص تغییر ظاهر بینی نیاز به رینوپلاستی دارید. دو روش غیر تهاجمی مذکور موقتی بوده و بعد از گذشت مدت کوتاهی از بین می‌رود.
 
ضمن اینکه افرادی که دارای بینی بزرگی هستند گزینه مناسبی برای انجام فیلر و یا نخ نیستند. گاهی اوقات جراحان برای تاثیر بیشتر از هر دو روش استفاده کرده که این کار باز هم ماندگاری کمی دارد. بنابراین برای لیفت نوک بینی با ماندگاری بالا رینوپلاستی را انتخاب نمایید.

 

رفع دفورمیتی بینی بعد از عمل از مواردی است که توجه به آن در زیبایی بینی و نتیجه مطلوب موثر است.

دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

بهترین جراح بینی در تهران

بی شک دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران انتخاب اول زیباجویان برای عمل زیبایی بینی می‌باشد. دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق، دارای برد تخصصی و داشتن نمونه کارهای قوی توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را فراهم کند. همچنین این جراح متبحر عضو انجمن راینولوژی و انجمن جراحان گوش، حلق و بینی در ایران است. شما می‌توانید جهت تعیین وقت و مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید.

نمونه کارهای دکتر حبیب سهرابی و رضایت از درمان

عمل-بینی-عروسکی-دخترانه
نمونه کار دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران(لیفت بینی)
عمل بینی عروسکی دخترانه

سوالات رایج

  • کج شدن بینی
  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی

عمل بینی استخوانی به دلیل دستکار بیشتر از بینی گوشتی متقابلا درد بیشتری دارد.

خیر، لیرز هیچ تاثیری روی تغییر شکل بینی ندارد و فقط برای برش‌های بینی استفاده می‌شود.

امتیاز دهید

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.