احتمال مرگ بر اثر جراحی بینی

مرگ بر اثر جراحی بینی؟!

به گفته پزشکان عمل بینی در رده پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی قرار دارد. زیباجویان در هر سنی و با هر جنسیتی به دنبال زیبایی هر چه بیشتر چهره خود می‌باشند. به‌طور‌کلی بیشتر افراد به دلیل عدم تناسب بینی با سایر اجزای صورت، رفع قوز روی بینی، برطرف کردن انحراف بینی و تنفس راحت تر روی به […]

فهرست مطالب

به گفته پزشکان عمل بینی در رده پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی قرار دارد. زیباجویان در هر سنی و با هر جنسیتی به دنبال زیبایی هر چه بیشتر چهره خود می‌باشند. به‌طور‌کلی بیشتر افراد به دلیل عدم تناسب بینی با سایر اجزای صورت، رفع قوز روی بینی، برطرف کردن انحراف بینی و تنفس راحت تر روی به جراحی بینی می‌آورند. یکی از پرطرفدار ترین عمل‌های زیبایی بینی عمل بینی طبیعی است که هارمونی بیشتری بین اجزای صورت ایجاد کرده و عوارض کمتری دارد.

برخی نیز به دلیل ترس از بیهوشی و یا به هوش نیامدن بعد از عمل از انجام جراحی بینی امتناع می‌کنند. این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد علل مختلف مرگ بر اثر جراحی بینی و درصد آن به شما می‌دهد. با ما همراه باشید.

آیا جراحی بینی می‌تواند منجر به مرگ شود؟

جراحی بینی هم مانند سایر عمل‌ها می‌تواند در برخی مواقع به مرگ منتهی شود. بنابراین شناخت عواملی که این مسئله را تشدید می‌کند می‌تواند بسیار کارساز بوده و از بروز مرگ در جراحی بینی جلوگیری کند. توصیه می‌شود با آگاهی کامل به اتاق عمل بروید چرا که عمل بینی نیز ریسک مرگ را همانند سایر عمل‌های زیبایی به همراه دارد. 

مشاوره قبل از عمل جراحی از مواردی است که احتمال مرگ بر اثر جراحی بینی را کاهش می‌دهد.

دلایل مرگ بر اثر جراحی بینی

چه زمانی جراحی بینی می‌تواند منجر به مرگ شود؟

حال که دانستید درصد کمی از افراد پس از عمل بینی به هوش نمی‌آیند دلایلی که سبب این حادثه دردناک می‌شود را بر می‌شماریم
  1. استفاده از داروی بیهوشی بیش از حد مجاز که ممکن است بیمار به کما رفته و یا کلا به هوش نیاید. اعمال کمتر از حد معمول داروی بیهوشی نیز عواقب خود را داشته و منجر به بیهوشی ناقص می‌شود که در هر دو صورت مسئولیت این کار بر عهده دکتر بیهوشی می‌باشد. دوز مصرفی داروی بیهوشی برای هر فرد با توجه به سن، شرایط جسمی و بیمار‌ی‌های زمینه ای متفاوت می‌باشد. مثلا بیماران قلبی، افراد دیابتی و کسانی که مشکل تنفسی دارند پیش از عمل باید حتما جراح را در جریان بگذارند.
  2.  از کار افتادن دستگاه‌های اتاق عمل و تجهیزات مربوطه دومین علت مرگ بر اثر جراحی بینی گزارش شده است. دستگاه تنفس یکی از حیاتی ترین دستگاه‌هایی است که هنگام به هوش آمدن بیمار ممکن است به آن احتیاج شود. بنابراین تیم پزشکی موظف است پیش از عمل نسبت به سالم بودن تمامی تجهیزات اتاق عمل اطمینان حاصل نماید.
  3. از دیگر عوامل مردن با عمل بینی، تداخل عمل زیبایی و درمانی در اتاق عمل است. عده ای بر این باورند که انجام چند عمل با یک بیهوشی بهتر بوده غافل از اینکه به دلیل طولانی شدن زمان بیهوشی و تضعیف سیستم ایمنی بیمار ممکن است بدن بیمار این مسئله را تاب نیاورده و منجر به فوت او شود.
چند درصد احتمال مرگ بر اثر جراحی بینی وجود دارد؟

احتمال مرگ بر اثر جراحی بینی

درصد مرگ با عمل بینی بسیار ناچیز بوده و ممکن است در هر دو سال دو نفر بر اثر جراحی بینی به کام مرگ کشانده شوند. لازم به ذکر است پیشرفت تکنولوژی در زمینه طب پزشکی این رقم را به صفر رسانده است. جراحی بینی یکی از کم ریسک ترین عمل‌های زیبایی می‌باشد به طوری که در هر سال چیزی حدود ۲۵ هزار جراحی بینی در ایران صورت می‌گیرد. با این حال عوامل زیادی از جمله انتخاب بهترین جراح بینی، بیماری‌های زمینه ای، وزن، سن و استعمال دخانیات در این مسئله نیز دخیل است.
مرگ بر اثر جراحی بینی

چرا گاهی بیماران بعد از جراحی به هوش نمی‌آیند؟

برخی بیماران که دارای مشکلات قلبی، تنفسی، دیابت، بیماران کلیوی و دستگاه گوارش هستند باید حتما در جلسات مشاوره این موضوع را مطرح کرده تا با مشاوره صحیح و انتخاب دوز مناسب داروی بیهوشی از به هوش نیامدن آن‌ها در حین جراحی بینی جلوگیری شود.
 
بعضی اوقات هم پزشک به ناچار به دلیل مشکلات حاد بیمار از عمل بینی امتناع کرده و زیباجو را با دلایل منطقی متقاعد می‌کند. افرادی که در اثر تصادف، پرت شدن و یا ضربه به سر منجر به آسیب مغزی شده اند نیز در زمره افرادی قرار دارند که نباید جراحی بینی را انجام دهند و یا در زمان بیهوشی باید دکتر بیهوشی و دستیاران بیشترین احتیاط را داشته باشند.

در خصوص بیهوشی قبل از عمل جراحی دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران در این مقاله به طور کامل توضیح داده است حتما مطالعه نمایید.

آیا عمل بینی گوشتی و استخوانی می‌تواند مرگ آفرین باشد؟

همانطور که گفته شد مرگ بر اثر جراحی بینی در افراد سالم درصد کمتری دارد. به طور مثال فردی که دارای عفونت در بدن می‌باشد نسبت به فرد سالم بیشتر در معرض مرگ در حین عمل زیبایی بینی می‌باشد. همچنین مرگ بر اثر جراحی بینی در افراد سیگاری شیوع بیشتری دارد. داشتن اضافه وزن و کم تحرکی عامل دیگر مرگ بر اثر جراحی بینی استخوانی و یا گوشتی می‌باشد.
 

از سوی دیگر افرادی که به داروی بیهوشی حساسیت دارند نیز ممکن است هنگام جراحی بینی گوشتی و استخوانی دچار مشکل شوند. عارضه ای به نام هایپرترمی بدخیم یکی انواع بیماری‌هایی است که افراد دارای حساسیت به داروی بیهوشی با آن مواجه شده که درجه حرارت بدن بیمار در این حالت بسیار بالا می‌رود که این تب بسیار بالا منجر به فوت بیمار می‌شود.

مرگ بر اثر جراحی بینی توسط جراح غیر حرفه ای

لزوم انجام اعمال جراحی با بهترین جراح بینی

در صورتی که جراحی بینی توسط جراح غیر حرفه ای انجام شود ممکن است یک یا چند عارضه زیر اتفاق بیفتد:

  • مرگ بر اثر جراحی بینی
  • اغمای طولانی مدت
  • از دست دادن حس بویایی
  • ایجاد مشکلات تنفسی شدید
  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • حساسیت شدید به داروی بیهوشی
  • عدم تناسب بینی با اجزای صورت
  • نامتقارن شدن پره‌های بینی
  • کج شدن بینی
  • نیاز به عمل مجدد
  • کوچک شدن بیش از حد بینی
  • چسبندگی بینی
  • عفونت
  • درد و خونریزی از بینی
  • تورم و کبودی شدید
به منظور آشنایی با بهترین جراح بینی در تهران این مقاله را مطالعه نمایید تا شاهد عوارض ذکر شده نباشید.

برای آشنایی با سایر عوارض عمل بینی اینجا کلیک نمایید.

سوالات رایج

۱.آدرس و شماره تماس دکتر حبیب سهرابی؟

آدرس: ج نگین آفریقا، طبقه هفتم واحد ۷۰۴

شماره تماس: ۰۲۱۸۶۰۸۲۱۲۵

۲. ویژگی‌های دکتر سهرابی؟

  • دارای برد تخصصی در ایران
  • عضو انجمن راینولوژی و بهترین جراحان گوش، حلق و بینی در ایران
  • دارای نمونه کارهای قوی
  • صبر و حوصله زیاد
  • گذاشتن وقت کافی برای هر بیمار
  • دارای مدارج علمی معتبر
۵/۵ - (۱ امتیاز)

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.