مصرف مشروب بعد از عمل بینی

مشروب بعد از عمل بینی

عوارض مصرف مشروب بعد از عمل بینی افزایش کبودی و خون مردگی عفونت باز شدن رگ های خونی افزایش خونریزی جلوگیری از بهبودی زخم ها دهیدراته شدن بدن مدت زمان منع مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل بینی  مصرف الکل پس از عمل جراحی، تاثیرات منفی بر روی فرایند بهبودی می گذارد. نوشیدن الکل می‌تواند […]

عوارض خوردن مشروب بعد از عمل بینی

عوارض مصرف مشروب بعد از عمل بینی

1. افزایش کبودی و خون مردگی
  2. عفونت
  3. باز شدن رگ های خونی
  4. افزایش خونریزی
  5. جلوگیری از بهبودی زخم ها
  6. دهیدراته شدن بدن

مدت زمان منع مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل بینی

مصرف الکل پس از عمل جراحی، تاثیرات منفی بر روی فرایند بهبودی می گذارد. نوشیدن الکل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و باعث کاهش قدرت مقابله بدن با عفونت‌ها و التهابات شود. این مسئله می‌تواند  باعث کند شدن فرایند بهبودی  زخم‌ها شود و همچنین در برخی موارد باعث افزایش خطر عفونت‌های جراحی گردد.

استفاده از الکل پس از عمل  بینی، ممکن است باعث باز شدن رگ‌های خونی و رقیق شدن آن شود و حتی ممکن است باعث ایجاد خونریزی پس از عمل شود. بنابراین، بهتر است پس از عمل جراحی، از مصرف الکل خودداری کنید تا فرایند بهبودی به خوبی پیش برود و خطر عوارض و عفونت‌های پس از جراحی کاهش یابد.

پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل بین ۱ تا ۳ ماه از مصرف مشروبات الکلی خود داری کرده تا دچار عوارضی مانند رقیق شدن خون، افزایش تورم بینی،خشک شدن پوست نشوید. بنابراین با توجه به عوارض الکل، تا حد امکان از مصرف این نوشیدنی پس از عمل بینی خودداری کرده تا بتوانید دوران نقاهت را سریعتر پشت سر بگذارید.

روش‌های مناسب شستشوی بینی بعد از عمل

مشروب بعد از عمل بینی چه تاثیری بر روند بهبودی دارد؟

تاثیر مشروبات الکل در افزایش بهبود زخم

اگر شما الکل مصرف کنید، دفعات بیشتری ادرار می‌کنید و در نتیجه آب زیادی از بدن شما خارج می‌شود که ممکن است باعث دهیدراته و کم آبی بدن شود. بنابراین، پس از عمل زیبایی بینی بسیار مهم است که آب بیشتری بنوشید تا زخم‌های شما سریع‌تر بهبود پیدا کنند. با نوشیدن الکل، ممکن است جوش خوردن زخم‌های اطراف بینی شما بیشتر طول بکشد.

کم آبی بدن  می‌تواند باعث افزایش احتمال اسکار پوستی و عفونت زخم‌ها می شود.بنابراین، بهتر است پس از عمل زیبایی بینی، از مصرف الکل خودداری کنید و بیشتر آب بنوشید تا زخم‌های شما بهبود پیدا کنند.

چنانچه تمایل دارید بینی تان توسط پزشکی مجرب و نام آشنا عمل شود حتما مقاله بهترین جراح بینی در تهران را مطالعه کنید.

نوشیدن مشروبات الکی موجب گشاد شدن رگ‌های خونی شده که همین امر باعث ورم بینی می شود.

عمل بینی برای افرادی که قادر به ترک الکل برای مدتی نیستند، توصیه نمی‌شود.

خیر، حداقل دو هفته قبل از عمل بینی باید از نوشیدن مشروب خودداری کنید.

۲/۵ - (۲ امتیاز)