علل افتادگی نوک بینی

چرا بعد از عمل دچار افتادگی نوک بینی می‌شویم؟

تعریف دقیق افتادگی نوک بینی بی شک یکی از عوارضی که زیباجویان بعد از عمل بینی از آن شکایت می‌کنند افتادگی نوک بینی است. نارضایتی افراد از این مشکل به دلیل تغییر فرم بینی می‌باشد. این عارضه معمولا به دلیل سپردن بینی خود به جراحان ناوارد، بکار بردن تکنیک نامناسب و یا عدم رعایت مراقبت‌های […]

فهرست مطالب

تعریف دقیق افتادگی نوک بینی

بی شک یکی از عوارضی که زیباجویان بعد از عمل بینی از آن شکایت می‌کنند افتادگی نوک بینی است. نارضایتی افراد از این مشکل به دلیل تغییر فرم بینی می‌باشد. این عارضه معمولا به دلیل سپردن بینی خود به جراحان ناوارد، بکار بردن تکنیک نامناسب و یا عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل توسط بیمار می‌باشد.
 
زمانی که جراح تجربه کافی در این خصوص را ندارد با شیوه ای اشتباه تنها به برداشتن حجم کمی از غضروف بسنده کرده که با این کار استحکام نوک بینی کاهش پیدا کرده و به مرور افتادگی نوک بینی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است افزایش سن بیمار و حوادثی از جمله تصادف و پرت شدن روی صورت نیز از عوامل اصلی ایجاد افتادگی نوک بینی محسوب می‌شود. در ادامه با علائم دیگر افتادگی نوک بینی آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شد تغییر شکل ظاهر بینی که دفورمیتی نامیده می‌شود یکی از علت‌های شایع جراحی بینی است. برای آشنایی با این عارضه و راه‌های درمان آن مقاله رفع دفورمیتی بعد از عمل را مطالعه نمایید.

علائم افتادگی نوک بینی

علائم افتادگی نوک بینی

گاهی اوقات تشخیص افتادگی نوک بینی کار دشواری نبوده و با مشاهده آویزان بودن سوراخ‌های بینی می‌توان به این مسئله دست یافت. این افتادگی سبب کشیده نشان داده شدن بینی می‌شود. اما در برخی مواقع شاید زیباجو از افتادگی نوک بینی خود اطلاعی نداشته باشد و تنها از داشتن بینی با ارتفاع زیاد یا قلابی شکل گله دارد. ریشه اصلی این مشکل پتوز بینی است. در واقع زیباجو قدرت تشخیص عیب بینی خود را ندارد ولی از ظاهر بینی احساس رضایت نمی‌کند. 

از دیگر علائم افتادگی نوک بینی می‌توان به اخلال در سیستم تنفسی اشاره کرد. نوک بینی بیمار وقتی به سمت پایین متمایل می‌شود با مسدود کردن راه تنفسی، کیفیت عملیات دم و بازدم را کاهش می‌دهد.

همچنین پایین انداختن سر هنگام مطالعه، راه رفتن، کار کردن و سایر موارد مشابه سبب افتادگی نوک بینی می‌شود. در صورتی که زیباجو تا زمان مشخص شده از چسب بینی استفاده نکند نیز شاهد افتادگی نوک بینی خواهد بود. مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات هم باعث تشدید این عارضه ناراحت کننده می‌شود.

از دیگر عوارض آزار دهنده عمل بینی نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی است که در مقاله آلارپلاستی پره های بینی پیرامون این مشکل صحبت کرده ایم.

عکس افتادگی نوک بینی بعد از عمل

افتادگی نوک بینی
افتادگی نوک بینی
افتادگی نوک بینی
روش‌های افتادگی نوک بینی

روش‌های رفع افتادگی نوک بینی

امروزه جراحان برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی از پیوند غضروف به منظور افزایش استحکام نوک بینی استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید جراحی اولیه عموما با برداشتن بخشی از غضروف بینی انجام می‌شود. چرا که سپتوم یا همان تیغه میانی یکی از هدف‌های اصلی جراح برای برداشتن غضروف است.
 

در این زمان بهترین راه حل ممکن اضافه کردن غضروف مصنوعی به بینی بیمار و یا برداشت غضروف از بدن خود بیمار و پیوند به نوک بینی زیباجو می‌باشد. با توجه به اینکه غضروف مصنوعی ممکن است سبب آسیب جدی به پوست بیمار شود بهتر است جراح از بدن خود بیمار غضروف بردارد.

غضروفی که برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی استفاده می‌شود می‌تواند از اندام‌های زیر برداشته شود:

  • لاله گوش: برای این منظور می‌توان از بخش بیرونی گوش استفاده کرد.
  •  دنده‌ها: این روش که کمی مشکل تر است با ایجاد برش کوچک در دنده می‌توان غضروف لازم را استخراج کرد. عیب آن ماندن جای بخیه‌ها روی پوست است.

این دو روش معمول ترین روش جلوگیری از افتادگی نوک بینی بعد از عمل است. اما روش‌های دیگری نظیر  پیوند امتداد پایه چهارچوب بینی، تکنیک زبانه در شیار، جراحی چرخش نوک بینی و پیوند کشش تیغه جلویی نیز بدین منظور قابل انجام است.

در صورتی که پس از جراحی اولیه افتادگی نوک بینی در اثر افزایش سن و یا عدم رعایت مراقبت‌های ذکر شده ایجاد شد می‌توان از عمل ثانویه برای رفع این مشکل استفاده کرد.

مقاله ملاک های عمل زیبایی موفق شما را به سمت انتخاب بهترین جراح و بهترین روش سوق می‌دهد.

کارهایی که منجر به افتادگی نوک بینی می‌شود

چه کارهایی باعث افتادگی نوک بینی می‌شود؟

موارد زیر سبب افتادگی نوک بینی بعد از جراحی می‌شود:

  1. چسب زدن غیر اصولی
  2. بالا نگه نداشتن سر هنگام استراحت
  3. کار با لپ تاپ و کامپیوتر
  4. آشپزی کردن
  5. مطالعه کردن 
  6. خیاطی کردن
  7. عدم بالا نگه داشتن سر هنگام راه رفتن
  8. دخانیات و مشروبات الکی
  9. خندیدن و حرف زدن با صدای بلند در دو هفته بعد از عمل
  10. عطسه کردن و سرفه به شیوه غیر اصولی 
  11. فین کردن
  12. ضربه به بینی
  13. عدم تکنیک صحیح هنگام جراحی
 
ترمیم افتادگی نوک بینی

ترمیم افتادگی نوک بینی

به طور کلی ترمیم افتادگی نوک بینی به دو روش امکان پذیر است:
  1. رفع افتادگی نوک بینی با عمل زیبایی: این روش در صورت رعایت توصیه‌های ذکر شده در این مقاله دائمی می‌باشد.
  2. رفع افتادگی نوک بینی با روش‌های دیگر: لیفت بینی با استفاده از نخ و یا فیلر بینی با استفاده از ژل سبب رفع افتادگی نوک بینی می‌شود. لازم به ذکر است این روش موقتی بوده و بعد از گذشت ۶ ماه تا یکسال نیاز به ترمیم مجدد دارد.

برای آشنایی بیشتر با متدهای لیفت بینی به منظور رفع افتادگی نوک بینی این مقاله را مطالعه نمایید.

جراحی افتادگی نوک بینی چقدر هزینه دارد؟

هزینه رفع افتادگی بینی با توجه به نوع بینی، اقدامات صورت گرفته، سابقه جراح، دستمزد بیمارستان و شهر محل جراحی متفاوت می‌باشد. جهت اطلاع از هزینه عمل افتادگی نوک بینی با شماره زیر تماس حاصل نمایید.
 
تلفن دکتر حبیب سهرابی:
نحوه جراحی رفع افتادگی نوک بینی

جراحی رفع افتادگی بینی چگونه است؟

رفع افتادگی بینی با تقویت غضروف نوک بینی و تغییر موقعیت و شکل بینی صورت می‌گیرد. این جراحی با تقسیم سپتوم و کاهش آن آغاز و با تحکیم غضروف بینی با استفاده از پیوند غضروف به پایان می‌رسد. به‌طور‌کلی تیغه بینی یکی از اصلی ترین نقاط هدف جراح به منظور رفع افتادگی نوک بینی می‌باشد.
 
زمانی که سپتوم بینی صاف باشد بهترین گزینه برای سوار کردن نوک بینی روی آن است. جراح در این تکنیک با زدن چند بخیه، انتهای تیغه بینی را به غضروف نوک بینی متصل می‌کند. در مواقعی که صاف بودن تیغه بینی بیش از حد نیاز است باید از متدهایی مانند پیوند اکستنشن سپتوم دمی و پیوند پخش کننده هر دو جزو پیوندهای اضافی هستند کمک گرفت.

رفع افتادگی نوک بینی توسط دکتر سهرابی

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق لقب بهترین جراح بینی در تهران را از آن خود کرده است. این پزشک حاذق با استفاده از آخرین تکنیک‌های روز دنیا و معاینه دقیق پس از بررسی‌های لازم نسبت به رفع افتادگی نوک بینی اقدام می‌کند.

تلفن تماس جهت تعیین وقت مشاوره:

سوالات رایج

۱.آدرس مطب دکتر حبیب سهرابی؟

تهران، ج نگین آفریقا، طبقه هفتم واحد ۷۰۴

۲.خصوصیات دکتر حبیب سهرابی؟

  1. دارای برد تخصصی در ایران
  2. عضو انجمن راینولوژی ایران
  3. بیش از بیست هزار جراحی موفق
  4. صبر و حوصله زیاد
  5. داشتن نمونه کارهای قوی
  6. عضو انجمن بهترین جراحان گوش، حلق و بینی در ایران

۳.عوارض عمل بینی توسط جراح غیر متخصص چیست؟

  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • کج شدن بینی
  • از دست دادن حس بویایی
  • مشکلات تنفسی
  • کوچک شدن بیش از حد بینی
امتیاز دهید

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.