تاثیر گریه بعد از عمل بینی چگونه است؟

گریه بعد از عمل بینی

بسیاری از زیبا جویان بعد از عمل بینی نگران این مسئله هستند که در اثر گریه کردن فرم صورت و بینی آن‌ها خراب شود و این نگرانی کاملا به جایی است. به همین دلیل ما در این مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات مفید و جامعی را در زمینه نحوه کنترل گریه، حد مجاز گریه در اختیار شما […]

فهرست مطالب

بسیاری از زیبا جویان بعد از عمل بینی نگران این مسئله هستند که در اثر گریه کردن فرم صورت و بینی آن‌ها خراب شود و این نگرانی کاملا به جایی است. به همین دلیل ما در این مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات مفید و جامعی را در زمینه نحوه کنترل گریه، حد مجاز گریه در اختیار شما قرار بدهیم. لطفا تا انتهای نوشتار همراه ما باشید.

آیا گریه فرم بینی را خراب می‌کند؟

در ناحیه نوک بینی، ماهیچه‌های کوچکی قرار دارند که به قسمت لب بالایی وصل هستند. وقتی که شخصی گریه می‌کند، حدودا هفده تا هجده عضله تحریک می‌شوند، بنابراین تاثیر گریه بر روی چهره بسیار زیاد می‌باشد.  

در زمان گریستن، علاوه بر باز شدن پره‌های بینی، نوک بینی شما هم تحریک شده و چون استخوان‌ها ثابت نشده اند، ممکن است با باز شدن بخیه‌ها مواجه شوید. در این شرایط احتمال عفونت وجود دارد. هم چنین ممکن است که بینی شما فرم زیبا و دلخواهتان را به خود نگیرد. با توجه به این موضوع تا حد امکان سعی کنید که از گریه کردن تا چند هفته بعد از عمل جدا پرهیز نمایید.

گریستن پس از عمل چه عوارضی دارد؟

عوارض گریه بعد از عمل بینی

  1. تغییر در فرم بینی
  2. عفونت
  3. خونریزی
  4. انسداد بینی
  5. تورم
  6. کبودی

تا چه زمانی بعد از عمل نباید گریه کنم؟

بعد از عمل تا چند هفته توصیه می‌شود که از گریستن خودداری کنید، زیرا ممکن است عوارض خطرناکی برای شما ایجاد نماید. پس از جراحی بهتر است تا زمان بهبودی بخیه‌ها، از گریه کردن دوری نمایید تا سریعتر دوران نقاهت را سپری نمایید.

نحوه کنترل گریه

۱.کلمات را به درستی استفاده نمایید

اگر توانایی این را  داشته باشید تا با افراد به صورت ماهرانه گفت و گو نمایید، این کار مانع بروز احساسات منفی و عصبانیت می‌شود. چنانچه یاد بگیریم که احساساتمان را شفاف بیان کنیم و از کلمات به درستی بهره بگیریم، این روش باعث حفظ آرامش و کنترل گریه  شما می‌شود.

۲. به دست گرفتن اشیا و پرت کردن حواس

زمانی که کنترل اشک‌هایتان را از دست می‌دهید، در این شرایط از اشیای اطراف استفاده نمایید؛ کاغذ را خط‌خطی کنید، یا با یک توپ فشاری ضد استرس خود را سرگرم کنید. اگر حواستان را به اشیای قابل‌ لمس معطوف کنید، این کار به شما در کنترل گریه کمک می‌کند.

۳. تنفس عمیق

نفس عمیق بکشید تا راحت تر بتوانید گریه خود را کنترل نمایید. نفس کشیدن عمیق و آرام در مواقع تنش می تواند اثری مستقیم و قابل‌ توجه بر آرامش شما داشته باشد.

۴. ورزش کنید

همان طور که می‌دانید ورزش ‌کردن باعث ترشح هورمون شادی آندروفین در بدنتان می‌شود. در حالت ناراحتی و گریه سعی کنید که فعالیت‌های ورزشی انجام دهید تا حواستان از موضوع ناراحت‌ کننده دور شود.

۵.نوشتن

نوشتن می‌تواند به شناخت احساسات، بررسی دلایل زمینه ای مشکلات کمک کرده و همچنین باعث آرامش ذهن و کنترل عصبانیت شود.

۶. فکر کردن به موضوعی خنده‌دار یا مثبت

افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین نمایید و به موضوعی خنده دار فکر کنید. توجه به موضوعات شاد و خنده دار می‌تواند حواس شما را پرت کرده و از گریه کردن جلوگیری کند.

حد مجاز گریه بعد از عمل بینی

اگر در زمان گریه پس از جراحی بینی با درد یا ناراحتی مواجه شده اید، باید این مسئله  را به عنوان نشانه ای تعبیر نمایید تا از گریه کردن بپرهیزید.

بنابراین اگر با درد مواجه شده اید، سعی کنید تا کنترل بیشتری روی حرکات صورت خود داشته باشید. پس از عمل بینی تا حد امکان سعی کنید که از قرار گرفتن در معرض هرگونه تنش جدا خودداری کنید و از بینی خود به بهترین شکل مراقبت نمایید.

اگر می‌خواهید بدانید که خندیدن پس از جراحی چه تاثیری بر روی فرم بینی دارد، مقاله خندیدن بعد عمل بینی را از دست ندهید.

 

توصیه های بهداشتی پس از عمل بینی چیست؟

توصیه‌های مهم مراقبتی بعد از عمل بینی   

 

  1. پس از عمل بینی از کمپرس سرد در اطراف بینی تا حداقل ۱۲ ساعت استفاده نمایید.
  2. از مصرف غذاهای سفت که به جویدن زیاد نیاز دارد مانند سیب، هویج خودداری کرده و از مواد غذایی نرم استفاده کنید.
  3. برای نظافت بینی در روزهای اول، هیچ وسیله‌ای را برای تمیز کردن داخل آن نکنید.
  4.  از سونا رفتن  و شنا کردن به مدت دو ماه جدا خودداری کنید.
  5. با دهان باز عطسه کنید.
  6. سعی کنید در محل های شلوغ که امکان ضربه به بینی و جود دارد، مانند  مترو رفت و آمد نکنید.
  7. پس از عمل از تخلیه ترشحات بینی با فشار  اجتناب نمایید .
  8. تا چند هفته اول  از حرف زدن زیاد و خندیدن تا حد امکان اجتناب کنید.
  9. از بلند کردن اجسام سنگین حداقل تا شش هفته خودداری کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا درباره گریستن بعد از جراحی بینی اطلاعاتی را خدمتتان ارائه دهیم. امیدواریم با استفاده از این مطالب بتوانید پس از عمل توصیه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و دوران نقاهت را زودتر سپری نمایید. 

چنانچه تصمیم به عمل بینی دارید پیشنهاد می‌کنم به دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران مراجعه نمایید.

سوالات رایج

برای رفع مشکل بینی باید  ابتدا به یک  پزشک جراحی پلاستیک مراجعه کرده، تا ایشان بررسی کند که نوک بینی شما افتاده است یا خیر و در صورتی که افتاده باشد، راه های درمانی را به شما توصیه می کند.

باید سریعا به جراح  متخصص و ماهر مراجعه نمایید تا ایشان با استفاده از بهترین روش، بینی شما را درمان کند.

خیر. معمولا خرد کردن پیاز تاثیر چندانی بر روی تغییر فرم بینی بعد از جراحی ندارد.

گریه کردن منجر به تشکیل مخاط در داخل سوراخ های بینی و همچنین تورم و التهاب بینی می شود.التهاب پوشش داخلی بینی بر روی بخیه ها تاثیر می گذارد و باعث آسیب به آن می شود.

  1. استفاده از کمپرس سرد
  2. اجتناب از سرفه و عطسه شدید
  3. رعایت رژیم غذایی
  4. بالا نگه داشتن سر
۱/۵ - (۱ امتیاز)

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.