جراحی بینی استخوانی زنانه

جراحی بینی استخوانی زنانه

فهرست

افرادی که قصد جراحی بینی استخوانی خود را دارند، مسلما قبل از عمل با سوالات زیادی مواجه می شوند. 

در این مقاله قصد داریم به تمام پرسش‌های شما پاسخ داده و در زمینه جراحی بینی استخوانی زنانه، نحوه انتخاب بهترین جراح و بهترین مدل عمل بینی استخوانی، اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جراحی بینی استخوانی زنانه(مشخصات)

مشخصات بینی استخوانی زنانه

بینی استخوانی از نظر ظاهر، دارای قوز و برجستگی است. به همین دلیل در اصطلاح، به آن عقابی  نیز شکل گفته می‌شود. پوست در این نوع بینی، آنقدر نازک است که استخوان بینی به آسانی از زیر پوست، قابل لمس است.

در این قسمت، برای آشنایی بیشتر، به معرفی سایر ویژگی‌های بینی استخوانی می‌پردازیم.

  1. چربی این گونه بینی‌ها، بسیار کمتر از بینی‌های گوشتی است.
  2. در نوک بینی، افتادگی و پهنی کمتر دیده می‌شود.
  3. برخورداری از پوست نازک و متوسط همراه با انعطاف بالا.

کاندید مناسب جراحی بینی استخوانی زنانه

  1. سلامت کامل روحی و جسمی
  2. عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و لوپوس
  3. عدم ابتلا به افسردگی
  4. تکمیل سن رشد
  5. اعتیاد نداشتن به مشروبات الکلی و سیگار
  6. عدم بارداری

مدل‌های عمل بینی استخوانی زنانه

عمل بینی استخوانی زنانه، در انواع طبیعی و فانتزی انجام می شود.

پزشک با توجه به مشاوره‌هایی که با بیمار انجام می‌دهد و بر اساس چهره فرد، مدل عمل بینی را انتخاب می‌کند. 

در این بخش، هریک از مدل‌های جراحی بینی را به تفکیک توضیح می‌دهیم.

جراحی بینی استخوانی زنانه(استخوانی طبیعی)

۱. عمل بینی استخوانی طبیعی

عمل بینی استخوانی طبیعی، برای از بین بردن نواقص بینی انجام می‌شود. در جراحی بینی استخوانی طبیعی، اندازه بینی تغییر زیادی نمی‌کند. فقط ایرادهایی که باعث عدم زیبایی آن شده رفع می‌شود. 

بینی استخوانی می‌تواند به روش طبیعی عمل شود. در عمل بینی طبیعی فقط قوز روی بینی برداشته شده و حالت نوک و پره‌های بینی اصلاح می‌شود. در این  نوع جراحی، زاویه میان لب بالایی و  نوک بینی حدودا ۹۰ درجه است.

جراحی بینی استخوانی زنانه(استخوانی فانتزی)

۲. عمل بینی استخوانی فانتزی

در  جراحی بینی فانتزی یا عروسکی، اندازه بینی، بیشتر از حد معمول کوچک شده و نوک بینی رو به بالا قرار می‌گیرد. 

از ویژگی‌های جراحی بینی عروسکی، خط ریز روی پره‌های بینی است که باعث زیبایی آن می شود. در این نوع عمل، نوک بینی سربالا است و نسبت به روش طبیعی، زاویه و فاصله بیشتری با لب بالایی دارد.

اگر قصد جراحی بینی به روش فانتزی را دارید، مقاله عمل بینی عروسکی دخترانه را مطالعه بفرمایید.

روش های تشخیص بهترین جراح بینی استخوانی(جراحی بینی استخوانی زنانه)

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی زنانه

برای انتخاب بهترین جراح بینی، تنها نباید به حرف آشنایان و نظر بیماران در اینترنت اکتفا کرد. همان طور که می‌دانید معیارهای زیادی برای تشخیص و انتخاب بهترین پزشک بینی وجود دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

۱. مدرک پزشکی معتبر

عمل بینی مانند سایر جراحیها، پیچیدگیها و حساسیت خاص خود را داشته و یکی از مهم ترین مواردی که می‌تواند مهارت جراح بینی را تا حدودی نشان دهد، مدرک پزشکی و بورد تخصصی او می‌باشد. 

روش‌های جراحی‌، دائما در حال به‌روز شدن هستند. بنابراین تنها به مدرک پزشکی اکتفا نکنید. بهترین جراح بینی، فردی است که علاوه بر داشتن مدرک معتبر پزشکی، در زمینه جدیدترین روش‌های جراحی‌ زیبایی نیز دوره های تخصصی گذرانده و اطلاعات کاملی داشته باشد.

۲. بررسی نمونه کارها

یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب جراح بینی باتجربه، بررسی دقیق نمونه کارها به‌ شکل حضوری یا از طریق عکس یا ویدیو می‌باشد.

شما با استفاده از این روش می‌توانید تا حدودی متوجه شوید که پزشک در جراحی بینی بیماران دیگر، چقدر موفق بوده است و بعد با توجه به این مسئله، تصمیم منطقی و درستی بگیرید.

۳. متعهد و مسئولیت پذیر بودن

یکی از مهم ترین ویژگی‌های پزشک خوب، متعهد و مسئولیت پذیر بودن است. متقاضی عمل بینی، باید در زمان انتخاب جراح، به این موضوع توجه کافی را داشته باشد. ممکن است شما هم بارها با پزشکانی برخورد کرده باشید که از زیر مسئولیت حرفه ای خود شانه خالی کرده و تعهدی نسبت به بیماران ندارند. همین امر، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای بیمار می‌شود. 

قطعا معالجه توسط یک پزشک که در قبال زیبایی و سلامت شما، احساس مسئولیت پذیری و تعهد دارد، نتیجه مطلوب تری را رقم خواهد زد. 

۴. تخصص

پزشکانی که مدرک تخصصی زیبایی دارند، می‌توانند در زمینه‌های مختلفی فعالیت کنند.  

ما به شما توصیه می‌کنیم برای عمل بینی خود، جراح زیبایی را انتخاب کنید که بیشتر تجربیات و عمل‌هایش مربوط به بینی بوده باشد. انتخاب چنین پزشکی باعث می‌شود به دلیل تجربه بیشتر در جراحی بینی، نتیجه بهتری از عمل خود بگیرید و ریسک آن را نیز به حداقل برسانید.

اگر هنوز برای انتخاب بهترین جراح بینی دچار تردید و سردرگمی هستید، مقاله بهترین جراح بینی در تهران می تواند کمک شایانی به شما عزیزان داشته باشد.

درمان کاهش حس بویایی توسط دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

 

دکتر حبیب سهرابی را بیشتر بشناسید

دکتر حبیب سهرابی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق و بینی است. ایشان از سال ۱۳۸۳ فعالیت حرفه ای خود را در زمینه جراحی بینی آغاز کرده اند. دکتر سهرابی، تا کنون حدود ٢۰٫۰۰۰ عمل زیبایی و ترمیمی بینی استخوانی و گوشتی را با موفقیت در رزومه حرفه ای خود به ثبت رسانده است. ایشان با توجه به اینکه ۱۸ سال در زمینه جراحی بینی فعالیت دارند، یکی از باتجربه ترین و ماهرترین پزشکان زیبایی بینی در کشور به شمار می‌روند.

دکتر سهرابی و تیم ایشان، تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما زیباجویان گرامی ارائه بدهند و تجربه ای شیرین و به یاد ماندنی از جراحی بینی را برای شما عزیزان خلق کنند.

یرای کسب اطمینان و آشنایی بیشتر با دکتر حبیب سهرابی، گفتگو با بیماران دکتر سهرابی را از دست ندهید.

توصیه مهم قبل از جراحی بینی استخوانی زنانه

توصیه‌های مهم قبل از عمل بینی استخوانی زنانه

  1. پرهیز از خوردن و آشامیدن در روز عمل
  2. عدم مصرف آسپرین و پروفن ۲ هفته قبل از جراحی
  3. اجتناب از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی از ۲ هفته پیش از عمل
  4. دوش گرفتن شب قبل از عمل
  5. عدم استفاده از  زیورآلات در روز عمل
  6. نوشیدن آب کافی در روز قبل از عمل
  7. همراه داشتن آزمایش و مدارک پزشکی در روز عمل
  8. پاک کردن لاک ناخن در روز عمل
  9. مطلع کردن پزشک، درصورت داشتن بیماری و یا استفاده از داروی خاص
  10. اطلاع دادن به جراح، درصورت حساسیت به غذا یا دارو
مراحل جراحی بینی استخوانی زنانه

مراحل عمل بینی

معمولا با کسب اطلاعات در خصوص نحوه عمل بینی، می‌توان حجم زیادی از نگرانی و استرس قبل از عمل را کنترل کرد. به همین دلیل در این قسمت، مراحل جراحی از بستری تا ترخیص را برای شما بیان کرده ایم.

  1. بعد از ورود به اتاق عمل، با توجه به آزمایشات و توضیحات بیمار در زمینه حساسیت‌های دارویی و سابقه بیهوشی، داروی بیهوشی مناسب، توسط متخصص بیهوشی تزریق می‌شود. سپس لوله اکسیژن برای تنفس بهتر، در دهان بیمار قرار داده می‌شود. بلافاصله بعد از تزریق داروی بیهوشی، زیباجو، دیگر متوجه چیزی نخواهد شد و هیچگونه دردی را نیز احساس نخواهد کرد. 
  2. در این مرحله، متخصص با ایجاد برش در ناحیه زیر پره‌ها، فضا را برای جراحی باز یا بسته فراهم می‌کند. سپس با اعمال تغییرات در ناحیه استخوان اصلی بینی و جمع نمودن غضروف بینی، فرم بینی استخوانی را به استاندارد مد نظر بیمار نزدیک می‌کند.
  3. پزشک با زدن بخیه‌های ظریف جذبی یا کششی، عمل را تمام می‌کند و بینی را با استفاده از گچ یا آتل، فیکس می‌کند. همچنین برای کنترل خونریزی ناشی از عمل بینی، در سوراخ‌های بینی بیمار، تامپون قرار داده می‌شود.

هزینه عمل بینی استخوانی در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۰

هزینه جراحی بینی استخوانی، با توجه به میزان مشکلات بینی بیمار مثل داشتن پولیپ و…در جلسه مشاوره حضوری و بعد از معاینه دقیق، مشخص می‌شود.

به طور کلی، هزینه عمل طبیعی بینی استخوانی که معمولا فقط به برداشتن قوز و برآمدگی کوچک روی بینی نیاز دارد، در مقایسه با یک بینی استخوانی که از غضروف‌های بسیار محکم تشکیل شده است کمتر خواهد بود. اما به طور میانگین می‌توان گفت که هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۱ بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه جراحی بینی و عوامل تاثیرگذار بر افزایش یا کاهش هزینه ها، مقاله هزینه عمل بینی استخوانی ۱۴۰۱ را مطالعه بفرمایید.

جراحی بینی استخوانی زنانه چه عوارضی دارد

عوارض عمل بینی استخوانی 

عمل زیبایی بینی، تنها به معنای جمع تر و کوچک تر شدن بینی نیست، بلکه به معنای ایجاد تناسب بین بینی و دیگر اجزای چهره است. 

متاسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم دقت کافی در انتخاب جراح حرفه ای، بعد از عمل، دچار عوارض مختلفی می‌شوند. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم حتما قبل از جراحی، به دنبال انتخاب بهترین متخصص باشید تا عوارض پس از عمل را به حداقل برسانید.

از عوارض عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خونریزی
  2. کوچکی یا عدم تقارن سوراخ‌های بینی
  3. کاهش حس بویایی
  4. عفونت
  5. آسیب به بافت‌های عمقی
  6. افزایش تنفس دهانی

بهترین مدل عمل بینی استخوانی در خانم ها

افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی می‌گیرند، معمولا با این سوال مواجه می شوند که بهترین مدل برای عمل بینی کدام می‌باشد؟

برای پاسخ به این سوال، باید نکات زیادی را در نظر گرفت تا بتوان به بهترین جواب رسید. ولی یکی از مواردی که باید در این زمینه، به آن توجه کرد، این مسئله است که بهترین مدل بینی، لزوما مدلی نیست که همه افراد به دنبال آن می روند. بلکه بهترین مدل عمل بینی، باید بر اساس شرایط فرد و همچنین آناتومی صورت او تعیین شود. 

برخی از افراد، صورت‌های کشیده و بعضی، صورت‌های دایره ای یا مثلثی شکل دارند. بنابراین باید با در نظر گرفتن حالت کلی صورت، بهترین مدل عمل بینی برای افراد مشخص شود. 

اگر مایل هستید در این باره بیشتر بدانید، مقاله بهترین مدل عمل بینی استخوانی را به شما توصیه می کنیم.

روش کاهش ترس قبل از عمل بینی

بعضی از متقاضیان جراحی بینی، به دلیل مواردی مانند بیهوشی، خونریزی، درد و عوارض بعد از عمل، نگرفتن نتیجه دلخواه و…دچار استرس می‌شوند.

برای کاهش دادن و کنترل استرس پیش از عمل بینی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله درمان موثر کاهش استرس قبل از عمل بینی را مطالعه نمایید.

 
 
توصیه های مهم بعد از جراحی بینی استخوانی زنانه

مراقبت‌های بعد از عمل بینی استخوانی

  1. ۱۰ الی ۱۴ روز پس از عمل، در منزل بمانید و استراحت کنید. 
  2. بعد از جراحی، مصرف نمک و ادویه‌های تند را به حداقل برسانید زیرا تورم بینی را بیشتر می‌کند.
  3. بهترین حالت خواب پس از عمل، طاق باز (به پشت) می‌باشد.
  4. از عطسه، خمیازه و فین کردن با دهان بسته، تا ۲ هفته بعد از جراحی، اجتناب کنید.
  5. از کمپرس آب سرد، برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید.
  6. عدم انجام تمرینات ورزشی سنگین تا ۲ الی ۶ ماه بعد از عمل
  7. استفاده از مسواک نرم
  8. استفاده نکردن از عینک تا ۲ ماه بعد از عمل
  9. پرهیز از مصرف الکل و استعمال سیگار تا ۲ هفته پس از عمل 

اگر می خواهید عوارض پس از عمل بینی را تا جای ممکن کاهش داده و از آن ها پیشگیری کنید، مقاله مراقبت‌های بعد از عمل بینی استخوانی را مطالعه فرمایید.

رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی بینی استخوانی زنانه

 

رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی بینی استخوانی

 

 

غذاهای سرشار از فیبر

بعد از عمل بینی، حتما از غذاهای با فیبر بالا استفاده کنید. این نوع مواد غذایی، به گوارش و هضم بهتر کمک کرده و از یبوست جلوگیری می کند. 

مواد غذایی حاوی فیبر شامل:

  • اسپاگتی سبوس دار
  • برنج قهوه ای پخته
  • پرتقال
  • هویج پخته
  • نخودفرنگی پخته
  • گلابی

غذاهای ترمیم کننده زخم

مواد غذایی که به ترمیم سریع زخم‌ها کمک می کنند، حتما باید در برنامه غذایی شما گنجانده شوند. این مواد غذایی شامل: 

  • گوشت
  • اسفناج
  • تخم مرغ
  • مرکبات
  • آناناس

مواد غذایی که قبل و بعد از عمل استفاده می کنید، بر کاهش دوره نقاهت و بهبود سریع، تاثیر زیادی دارد. برای آگاهی از بهترین رژیم غذایی در این دوران، خواندن مقاله قبل از عمل بینی چی بخوریم؟ را به شما توصیه می‌کنیم.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم درباره جراحی بینی استخوانی زنانه مطالب مفیدی را خدمت شما عزیزان ارائه بدهیم. 

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و یا رزرو نوبت با دکتر حبیب سهرابی، بهترین جراح بینی در تهران، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با متدهای جراحی بینی استخوانی در تهران اینجا کلیک نمایید.

سوالات رایج

خیر، تا ۶ ماه بعد از عمل بینی استخوانی، بهتر است از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های پرتحرک خودداری کنید.

در صورت تشخیص و تجویز پزشک، می‌توان از آمپول‌های ضد التهاب (مانند کورتون) برای کاهش تورم بعد از عمل جراحی بینی استخوانی زنانه استفاده کرد.

بازگشت برآمدگی و قوز بینی، بعد از جراحی بینی استخوانی زنانه بسیار نادر است. مگر زمانی که بر اثر ضربه شدید، بینی، دچار شکستگی در ساختمان غضروفی – اسکلتی شده باشد. اگر بینی شما پس از  جراحی، ضربه خورد و دچار آسیب شد، باید بلافاصله به جراح بینی تان مراجعه کنید تا از مشکلات جانبی در امان بمانید.

مدت زمان چسب زدن بعد از عمل بینی، به عوامل متعددی بستگی دارد و از یک فرد به فرد دیگر کاملا متفاوت است.  معمولا این زمان، بین ۲ تا ۳ ماه می ‎اشد.

به طور کلی ممکن است در یک بینی استخوانی با حداقل تورم، چسب زدن به مدت یک ماه کافی باشد ولی در یک بینی گوشتی با حداکثر تورم، مدت چسب زدن به ۳ تا ۴ ماه بیانجامد. 

معمولا بعد از یک هفته، با برداشتن بخیه‌ها و اسپلینت بینی، بیشتر تورم و کبودی اطراف چشم فروکش می‌کند.

نتیجه نهایی جراحی بینی استخوانی را بعد از گذشت یکسال از عمل بینی می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

اگر مواد بیهوشی، به اندازه و اصولی توسط متخصص بیهوشی به شما تزریق شود هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

مدت زمان عمل بینی به عوامل گوناگونی بستگی دارد و با توجه به نوع عمل (زیبایی، ترمیمی، زیبایی _ ترمیمی) متفاوت خواهد بود. نکته ای که در این مورد اهمیت دارد، این است که مهارت و تجربه جراح، در مدت زمان عمل بینی بسیار تاثیرگذار می‌باشد. ولی به طور معمول، هر عمل بینی ممکن است بین ۱ تا ۳ ساعت طول بکشد.

جراحی با لیزر، هیچ شکل و فرم خاصی به بینی نمی‌دهد و برای ایجاد تغییرات یا اصلاح نواقص بینی، کاربردی ندارد. استفاده از لیزر، تنها برای از بین بردن جای آکنه، زخم و ترمیم پوست روی بینی کاربرد دارد.

نوع بینی شما ؟
چه مدل بینی دوست داری ؟
جنسیتت چیه ؟
جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد کنید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*