جراحی بینی با بی حسی

جراحی بینی با بی حسی از دروغ تا واقعیت

علت علاقه مندی به جراحی بینی با بی حسی

ترس از بیهوشی و به هوش نیامدن یکی از علل زیباجویان برای جراحی بینی با بی حسی می‌باشد. بسیاری افراد نیز به دلیل مشکلات قلبی، کم خونی و دیابت که اجازه انجام عمل بینی با بیهوشی کامل را ندارند می‌توانند از این روش به منظور تغییرات جزئی بینی خود استفاده کنند.

از طرفی کم بودن هزینه جراحی بینی با بیحسی نسبت به جراحی بینی با بیهوشی کامل و کمتر بودن عوارض احتمالی از شایع ترین عوامل علاقه مندی افراد به این نوع عمل می‌باشد. همچنین جراحی بینی با بی حسی برای افرادی که به داروهای بیهوشی حساسیت دارند بسیار مناسب است. حال برای اینکه بدانید عمل بینی با بی حسی چه مزایا و معایبی دارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مدل عمل بینی ۱۴۰۳ با رفتن به این صفحه.

تفاوت جراحی بینی با بی حسی و بی هوشی

تفاوت‌های اصلی جراحی بینی با بیحسی و بدون بی هوشی

در جراحی بینی با بی حسی فرد کاملا هوشیار است و قادر به دیدن تمامی عملیات انجام شده روی بینی خود می‌باشد. در حالی که در جراحی بینی با بیهوشی فرد به خواب عمیقی رفته و عملا هیچ چیزی را مشاهده نمی‌کند. به طبع در جراحی بینی با بیهوشی زیباجو در حین عمل هیچ دردی را نیز حس نمی‌کند.

جراحی بینی با بی حسی یا با بیهوشی

استفاده از بیحسی موضعی در جراحی بینی سبب می‌شود که عمل بینی به صورت سرپایی انجام شود. در جراحی بینی با بیحسی امکان ترخیص بیمار چند ساعت پس از عمل وجود دارد. همانطور که گفته شد بیمار در عمل بینی با بی حسی تمامی مراحل را می‌تواند مشاهده کند ولی در موضع مورد نظر به دلیل استفاده از داروهای بی حسی هیچ دردی را احساس نمی‌کند.

از جمله اصلی ترین داروهای بی حسی در عمل بینی بدون بیهوشی می‌توان به زایلوکائین و مارکائین اشاره کرد. این عمل در طی مدت زمان کوتاهی بدون بیهوشی و بدون نیاز به دستگاه اکسیژن و با حداقل عوارض انجام می‌شود. در حین عمل نیز در صورت احساس درد مواد بی حسی به طور مداوم به بینی بیمار تزریق می‌شود. در نظر داشته باشید انواع جراحی بینی باید توسط جراح متبحر و حرفه ای انجام شود تا عوارض به حداقل خود برسد و نتیجه ایده آل حاصل گردد.

برای آشنایی با مراحل جراحی بینی در اتاق عمل و بیهوشی قبل از عمل به این دو لینک مراجعه نمایید.

عوارض جراحی بینی با بی حسی

معایب جراحی با بی حسی

عمل بینی با بی حسی دارای عوارض زیر می‌باشد:

1. تورم و کبودی
  2. احساس گرفتگی بینی
  3. خشک شدن مخاط بینی
  4. درد بعد از عمل

مزایای جراحی بینی با بی حسی

جراحی بینی با بی حسی دارای مزایای متعددی است:
  1. امکان خطر کمتر در حین عمل به دلیل عدم استفاده از داروهای بیهوشی
  2. دوران نقاهت کوتاهتر
  3. تورم و کبودی کمتر
  4. هزینه مناسب تر
  5. هوشیاری کامل در حین عمل
  6. نداشتن مشکلاتی از قبیل تهوع و سردرد پس از عمل
  7. احساس درد کمتر
  8. جراحی به صورت سرپایی و در مطب پزشک
  9. مناسب برای افراد با بیماری‌های خاص
هزینه جراحی بینی با بی حسی

هزینه‌های جراحی با بی حسی در مقایسه با نوع بیهوشی

به طبع هزینه جراحی بینی با بی حسی به دلیل عدم استفاده از داروهای بیهوشی، عمل در مطب و عدم نیاز به هزینه اضافی به کلینیک یا بیمارستان، بسیار کمتر از هزینه عمل بینی با بیهوشی می‌باشد. هزینه این عمل نیز با توجه به نوسانات قیمت ثابت نبوده و به عواملی مانند تبحر جراح، آزمایشات قبل از عمل، میزان استفاده از داروهای بیحسی در حین عمل، نوع جراحی، مدت زمان عمل و دستمزد جراح بستگی دارد.

به منظور اطلاع از هزینه های جراحی بینی در سال جاری کلیک نمایید.

میزان موفقیت جراحی بینی با بی حسی

اگرچه که میزان موفقیت عمل بینی با بی حسی به تبحر، تخصص و شرایط بیمار بستگی دارد. اما به دلیل قدرت مانور کمتر جراح، نتیجه جراحی بینی با بی حسی به مراتب ضعیف تر از جراحی بینی با بیهوشی می‌باشد. با این حال اگر این عمل توسط پزشک متخصص و مجرب صورت گیرد می‌تواند نتیجه دلخواه حاصل گردد.

آیا جراحی با بی حسی محدودیت سنی خاصی دارد؟

خیر، جراحی بینی با بی حسی در همه سنین بسته به صلاحدید پزشک قابل انجام است. این عمل در سنین بالا و افراد دارای بیماری‌های خاص و مشکلات قلبی از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین توصیه می‌شود در انتخاب جراح دقت کافی را به کار ببرید.
جراحی بینی با بی حسی(دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران)

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

۱.آدرس دکتر حبیب سهرابی؟

ج نگین آفریقا، طبقه هفتم واحد ۷۰۴

۲.مراقبت‌های لازم پس از جراحی بینی با بی حسی؟

• عدم استفاده از عینک تا یکماه
  • اجتناب از انجام ورزش‌های سنگین حداقل تا یک هفته
  • نوشیدن آب و مایعات فراوان
  • خوردن غذاهای نرم و آبکی
  • استفاده از کمپرس یخ در صورت کبودی و تورم بینی و صورت

۳.وجه تمایز دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران؟

• عضو انجمن راینولوژی ایران
  • دارای برد تخصصی