جراحی بینی در افراد مسن

جراحی بینی در افراد مسن

فهرست
علتهای نیاز به جراحی در افراد مسن

علل‌های نیاز به جراحی بینی در افراد مسن

در ابتدای میانسالی، پوست خاصیت کشسانی خود را از دست داده و اسکت بینی به دلیل کاهش ضخامت قسمت بالایی بینی تغییر شکل پیدا خواهد کرد. که این امر سبب بد جلوه نشان دادن بینی و در بیشتر مواقع افتادگی نوک بینی خواهد شد.
 
همچنین به دلیل تغییر حالت غضروف بینی و متمایل شدن نوک بینی به سمت پایین، میزان چربی زیر پوست کاهش پیدا کرده و زاویه بین لب و بینی کم تر خواهد شد.
 
گاهی نیز ایجاد برآمدگی روی بینی برای افراد آزاردهنده خواهد بوده و به دلیل عدم هارمونی بینی با سایر اجزای صورت تمایل افراد مسن برای جراحی بینی افزایش پیدا خواهد کرد.
 

یکی از معظلات افراد مسن در خصوص جراحی بینی نگرانی از عوارض بیهوشی می‌باشد. به خاطر داشته باشید متخصص بیهوشی در اتاق عمل با توجه به شرایط و سن بیمار دوز دارو را به درستی تعیین خواهد کرد. پس جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود. تنها در صورتی که افراد دارای بیماری قلبی و عروقی یا بیماری خاصی باشد نمی‌توان عمل بینی را انجام داد.

به طور کلی انجام جراحی بینی در تمامی سنین متقاضی دارد اما برخی از افراد به دلیل بالا رفتن سن گاهی این نیاز را در خود سرکوب خواهند کرد. در ادامه در مورد معایب جراحی بینی در افراد مسن و مراقبت‌های بعد از آن توضیح خواهیم داد.
 

برای اینکه بدانید عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ این صفحه را مطالعه نمایید.

میانگین سنی در افرادی که رینوپلاستی انجام می‌دهند

بهترین سن انجام رینوپلاستی بازه بین ۲۰ تا ۵۰ سال عنوان شده است. عمل رینوپلاستی برای افراد کمتر از ۲۰ سال در صورتی که از سلامت جسمی و روحی مناسب برخوردار باشد بلامانع بوده ولی افراد بالای ۶۰ سال به دلیل شرایط جسمی ممکن است کاندیدای خوبی برای انجام جراحی بینی نباشند.

برای اطلاع از ملاک‌های عمل زیبایی موفق این مقاله را مطالعه نمایید.

معایب جراحی بینی در افراد مسن

معایب جراحی بینی در افراد مسن

  • ممکن است کبودی صورت و اطراف بینی بیشتر باشد
  • دوره نقات طولانی تر
  • دیر التیام پیدا کردن زخم‌ها
  • عدم تغییر شکل ظاهر بینی در حد انتظار
مراقبتهای بعد از جراحی بینی در افراد مسن

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی در افراد مسن

  • مراقب باشید گچ روی بینی خیس نشود.
  • محیط استراحت را گرم نگه دارید تا سرما نخورید. عطسه کردن سبب فشار روی بینی می‌شود.
  • در صورت سرماخوردگی با دهان باز عطسه کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت و جویدنی پرهیز کنید.
  • از کمپرس سرد برای جلوگیری از ورم و کبودی بینی استفاده کنید.
  • خوردن آب و مایعاتی نظیر آب کرفس و آب آناناس در این دوران توصیه می‌شود.
  • استفاده از عینک طبی و آفتابی تا دو ماه بعد از جراحی بینی ممنوع می‌باشد.
  • تا دو هفته از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • در صورت مصرف آسپرین دو هفته قبل از عمل و دو هفته بعد از عمل از خوردن آن بپرهیزید.
  • فین کردن را فراموش کنید.
  • هنگام استراحت سر خود را به کمک چند بالش بالاتر از بدن خود قرار دهید.
دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران(جراحی بینی در افراد مسن)

دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

اگر به دنبال جراحی متبحر برای عمل بینی خود می‌گردید توصیه ما به شما دکتر سهرابی یکی از بهترین جراحان بینی در تهران با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق می‌باشد.

علاوه بر این دکتر سهرابی دارای نمونه کارهای قوی، رضایت حداکثری بیماران و برد تخصصی بوده و عضو انجمن راینولوژی در ایران می‌باشد.

تلفن تماس:

مقاله بهترین جراح بینی گو شتی در تهران شما را با ویژگی‌های این جراح حاذق بیشتر آشنا خواهد کرد.

نکات جراحی بینی در افراد مسن

توضحیات تکمیلی در خصوص جراحی بینی در افراد مسن

جراحی بینی در افراد مسن هیچ محدودیتی نداشته و در صورت صحت سلامت روح و جسم می‌توانند این کار را بدون هیچگونه دغدغه ای انجام دهند.
یادآوری این نکته ضروری است که جراحی بینی در افراد مسن همانند سایر افراد بوده ولی دوره نقاهت جراحی بینی در افراد مسن به دلیل شرایط جسمی ممکن است کمی طولانی تر بوده و روند بهبودی کندتر پیش برود. 
 

هر فردی که متولد می‌شود دارای یک تیغه بینی مخروطی شکل بوده که رو به بالا متمایل می‌باشد. رفته رفته بالا رفتن سن، سبب پایین آمدن تیغه بینی و محدب گونه خواهد شد. تاثیر بالا رفتن سن بر روی ساختار پایه بینی در افراد مسن به خوبی مشهود است. لازم به ذکر است دوره پیری و تجربه تغییرات مرتبط با آن در هر فردی متفاوت خواهد بود.

جراحی بینی در افراد مسن نیاز به صبر و حوصله بیشتری داشته و معمولا جراحان زیاد از عمل بینی افراد میانسال استقبال نخواهند کرد. چرا که در زیباجویان جوان نوک بینی به طرف متمایل و پشت آن معقر خواهد بود، در صورتی که در افراد مسن پشت بینی به حالت محدب درآمده و عمل بینی کمی دشوار تر خواهد بود. همچنین ممکن است رضایت صد در صدی زیباجو را از نتیجه عمل فراهم نکند. 

مراجعه کنندگان باید در نظر داشته باشند عمل بینی تغییر شکل زیادی در بینی آن‌ها به دلیل بالا رفتن سن ایجاد نخواهد کرد. اما امروزه با توجه به افزایش تقاضای افراد مسن برای عمل بینی، علم پزشکی در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است. 

به طور کلی پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و آتروفی کلاژن با تخریب مکانسیم‌های ترمیم سلولی اتفاق خواهد افتاد.

این عمل سبب ضخیم شدن پوست بینی در بخش پایینی و نازک شدن پوست بینی در قسمت بالایی بینی خواهد شد. در نتیجه ناهمگونی بین اسکلت بینی نمایان شده که برای افراد مسن معضل خواهد بود. در زنان ممکن است فرورفتگی کمی در بالای نوک بینی ایجاد شود و پهنای تیغه بینی کاهش پیدا کند.

علاوه بر این در اثر کاهش آلاستیته پوست، توانایی آن برای منقبض کردن و جمع شدن کاهش پیدا خواهد کرد. در نتیجه، پوست بینی خود به تنهایی به یک مولفه فنی پایه و اساسی در رینوپلاستی در بینی افراد مسن تبدیل می‌گردد.

بالا رفتن سن سبب ضعیف شدن بافت همبند در ناحیه اسکرول(بخشی که غضروف ناحیه میانی و تحتاتی بینی را به هم وصل می‌کند)، باعث جدا شدن تدریجی آن‌ها شده و انفصال را ایجاد خواهد کرد.

جدا شدن غضروف‌های بینی از هم به همراه پتوز نوک بینی، موجب تغییر شکل سوراخ‌های بینی نیز خواهد شد.

همه موارد گفته شده افتادگی نوک بینی را شامل شده و سبب از دست دادن پشتیبانی غضروفی ذاتی در نوک بینی خواهد شد. نوک بینی گوشتالو، بینی دراز، ستونچه آویزان و تغییر در تنفس به دلیل کاهش زاویه مجرای داخلی عبور هوا، همگی فرد مسن را به سمت جراحی بینی سوق خواهد داد.

مسئله مهم دیگر این است که کهولت سن سبب ضعیف شدن غضروف بینی و عدم پشتیبانی صحیح سوراخ‌های بینی شده و مختل شدن جریان خواهد شد. به عبارت دیگر ماهیچه ای در صورت که مسئول حرکات سوراخ‌های بینی بوده و به آتروفی معروف است توانایی بیمار برای حمایت از مجاری رد و بدل شدن هوا در بینی را کاهش خواهد داد. این امر سبب خشکی بینی، کم شدن مخاط بینی و گرفتگی و انسداد بینی خواهد شد.

بنابراین جراح باید به اینکه ابعاد کلی صورت در دراز مدت تغییر کرده است آگاهی پیدا کند. در افراد مسن به طور معول یک سوم بالایی صورت متناسب با عقب تر رفتن خط رشد مو، افزایش یافته، در حالیکه یک سوم پایینی صورت به دلیل جذب ماکسیلا(فک بالایی) و مندیبل(فک پایینی)، به همراه آتروفی ماهیچه و بافت زیر جلدی، کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه یک سوم میانی به دلیل کشیده شدن نسبی بینی، دراز تر به نظر خواهد رسید.

جراحی بینی در افراد مسن باید بر اساس توازن و تعادل در صورت از طریق کوتاه تر کردن بینی کشیده تر صورت گیرد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد جراحی بینی در افراد مسن به دلیل پیچیدگی و تغییر شکل اسکلت بینی نیاز به جراحی حرفه ای و حاذق دارد. بنابراین بهتر است به دکتری با تجربه همانند دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران مراجعه نمایید تا نتیجه دلخواه از عمل بینی برای شما زیباجویان حاصل گردد.

برای آشنایی از نحوه عمل بینی طبیعی کلیک نمایید.

سوالات رایج

عمل بینی استخوانی به دلیل پوست نازک تر و غضروف محکمتر راحت تر بوده ولی به دلیل دستکاری بیشتر درد بیشتری خواهد داشت. در عمل بینی گوشتی برای تقویت غضرفو بینی معمولی از پیوند غضروف استفاده خواهند کرد.

  1. درد شدید
  2. خونریزی از بینی
  3. تورم و کبودی شدید
  4. کج شدن بینی
  5. سوراخ شدن تیغه بینی
  6. عفونت
  7. نیاز به عمل مجدد
امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*