خطرات عمل بینی بدون تامپون

جراحی بینی بدون تامپون هم ممکن است؟

به‌طورکلی عمل زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی به منظور بهبود ظاهر بینی، برطرف شدن نواقص جزئی و رفع مشکلات تنفسی صورت می‌گیرد. در قدیم جراحان پس از اتمام عمل به منظور جلوگیری از خونریزی در هر سوراخ یک تامپون قرار می‌دادند.

این فیتیله‌ها چند روز تا یک هفته بعد از عمل از بینی زیباجو خارج می‌شد. درآوردن تامپون از بینی بیمار گاهی اوقات با درد و خونریزی به دلیل چسبیدن به دیواره بینی همراه بود. همچنین به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی تامپون داخل بینی سبب انتقال عفونت به بدن بیمار می‌شد که این مسئله خود روند بهبودی را مختل می‌کرد.

امروزه اما با پیشرفت علم بسیاری از جراحان بینی از تامپون استفاده نمی‌کنند. این کار سبب راحت تر سپری شدن دوران نقاهت شده و به نوعی استرس بیمار را کم می‌کند. در نظر داشته باشید عدم استفاده از تامپون در مواردی که انحنای بینی مشکل ساز نباشد امکان پذیر است که در این شرایط نیز می‌توان به جای تامپون از اسپیلنت بینی استفاده کرد.

این وسیله شفاف سیلیکونی باعث می‌شود زیباجو راحت تر نفس کشیده و هنگام درآوردن آن دردی را احساس نکند. حال در ادامه با مزایا و نحوه عمل بینی بدون تامپون بیشتر آشنا می‌شوید.

اطلاع از نحوه عمل بینی طبیعی در تهران با مشاهده این صفحه.

تفاوت عمل بینی بدون تامپون با تامپون

مقایسه عمل بینی بدون تامپون و با تامپون

1.  تامپون می‌تواند جلوی خونریزی ناشی از عمل‌هایی که با التهاباتی نظیر سینوزیت، پولیپ و آلرژیک همراه است را بگیرد.
  2. از طرفی استفاده طولانی مدت و بیشتر از ۴ روز در اکثر مواقع سبب احساس درد در صورت، سر، عفونت بینی و ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود.
  3. امروزه می‌توان با استفاده از بررسی‌های به عمل آمده پیش از عمل توسط آندوسکوپی روی ساختار بینی اشراف پیدا کرد. ایجاد برشی کوچک نیاز به استفاده از تامپون را به صفر می‌رساند.
  4. در نظر داشته باشید افرادی که جراحی بینی آن‌ها به روش باز انجام می‌شود نمی‌توانند از تکنیک‌های آندوسکوپی بهره ببرند و ناچارا باید بعد از عمل از تامپون استفاده کنند. عموما افرادی که دارای بینی گوشتی با غضروف ضخیم هستند و بینی‌های استخوانی که انحراف شدیدی دارد به منظور جلوگیری از خونریزی باید بیش از ۲ روز از تامپون استفاده کنند.
  5. اکثر جراحی‌های بینی در سال‌های اخیر(بالغ بر ۹۵ درصد) بدون تامپون انجام شده است.
  6. عمل بینی بدون تامپون در مدت زمان کمتری صورت گرفته و دوران نقاهت آن کوتاهتر از عمل بینی با تامپون است.

برای آشنایی با دکتر سهرابی بهترین جراح عمل بینی گوشتی در تهران این مقاله را مطالعه نمایید.

مزایای عمل بینی بدون تامپون

از مزیت‌های اصلی عمل بینی بدون تامپون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • تنفس راحت تر
  • کاهش تورم و کبودی بعد از عمل
  • عدم عفونت بینی
  • عدم مبتلا به سردرد و درد در ناحیه صورت به دلیل خارج نشدن به موقع ترشحات بینی
  • جلوگیری از تشدید خونریزی هنگام درآوردن تامپون
  • کاهش استرس بیمار
  • روند بهبودی سریع تر
  • عدم استشمام بوی بد از بینی

کاندیدای مناسب برای عمل بینی بدون تامپون

1. افراد بالای ۱۸ سال که چرخه رشد آن‌ها کامل شده است
  2. افراد دارای سلامت روح و روان
  3. عدم مشکلات قلبی و عروقی
  4. افراد بدون داشتن دیابت
  5. کسانی که مشکل انعقاد خون ندارند
  6. فرد با انحراف بینی خفیف تا متوسط

آنزیم بینی استخوانی چیست و چه کاربردی دارد؟

هزینه عمل بینی بدون تامپون در مقایسه با عمل با تامپون

به طبع هزینه عمل بینی بدون تامپون کمتر از جراحی بینی با تامپون می‌باشد. همچنین عمل بینی بدون تامپون به روش باز هزینه بالاتری از عمل بینی بدون تامپون به روش بسته دارد چرا که جراح با تسلط و دقت بیشتری عمل را انجام می‌دهد. به‌طورکلی هزینه عمل بینی به تبحر جراح، نوع بینی، اقدامات انجام شده در اتاق عمل، میزان داروی بیهوشی و مواد استفاده شده، آزمایشات پیش از عمل و دستمزد بیمارستان متفاوت می‌باشد.

تلفن تماس جهت استعلام عمل بینی بدون تامپون:

عوارض عمل بینی بدون تامپون

جراحی بینی بدون تامپون علاوه بر مزایای بیشماری که دارد می‌تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد. عوارض عمل بینی بدون تامپون عبارتند از:
  •  عدم جلوگیری از خونریزی بینی و ماندن خونابه در اطراف بخیه‌ها و تیغه بینی
  • خشک شدن خونریزی ناشی از برش پوست به دلیل جذب نشدن در داخل بینی
  • ایجاد هماتوم بعد از عمل بینی

آشنایی با سایر عوارض عمل بینی با مطالعه این مقاله.

چه زمانی عمل بینی بدون تامپون خطر آفرین می‌شود؟

در صورت جراحی‌های سنگین و انحنای شدید بینی، به دلیل خونریزی زیاد عمل بینی بدون تامپون توصیه نمی‌شود. چرا که اسپلینت بینی قادر به جلوگیری از خونریزی حاصل از برش‌های عمیق بینی نیست و می‌تواند سبب بروز عفونت به دلیل تجمع خون‌های خشک شده در بینی و هماتوم شود. پیشنهاد می‌شود پیش از عمل از جراح متخصص در این خصوص مشورت بگیرید.

مراحل انجام عمل بینی بدون تامپون

روش انجام عمل بینی بدون تامپون

مراحل عمل بینی بدون تامپون همانند عمل بینی با تامپون می‌باشد با این تفاوت که پس از جراحی از اسپیلنت که ماده ای سیلیکونی است استفاده می‌شود. عمل بینی بدون تامپون می‌تواند به صورت باز یا بسته با توجه به شرایط بیمار و تشخیص جراح انجام شود. دوران نقاهت عمل بینی بدون تامپون نیز کوتاهتر می‌باشد.

جمع بندی: در نهایت کدام روش بهتر است؟

به دلیل پیشگیری از خونریزی بیشتر جراحان معتقدند پس از جراحی بینی باید از تامپون استفاده کرد. این کار به جذب خونابه بخیه‌‎‌‌ها، ترمیم استخوان‌ها و جلوگیری از ایجاد هماتوم نیز کمک می‌کند. از طرفی عمل بینی بدون تامپون خیال زیباجو را از درد هنگام درآوردن تامپون راحت می‌کند. نداشتن تامپون می‌تواند عفونت بینی به دلیل عدم تولید خون خشک را به حداقل برساند.

لازم به ذکر است جراحی بینی که از برش‌های کمتری استفاده شده است نیازی به تامپون ندارد. همچنین اگر جراحی توسط متخصص کاربلد انجام شود جداسازی تامپون چند روز بعد از عمل دردناک نخواهد بود چرا که پزشک از تامپون کوچکتر استفاده می‌کند و نسبت به برداشتن آن هرچه سریعتر اقدام می‌کند.
دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

بهترین جراح بینی در تهران را چطور پیدا کنم؟

به منظور آشنایی با بهترین جراح بینی در تهران کافی است کارهای زیر را انجام دهید:

1. جستجو در اینترنت
  2. خواندن نظرات زیباجویان در فضای مجازی
  3. گفتگو با بیماران داخل مطب
  4. پرس و جو از آشنایان
  5. بررسی مدارج علمی پزشک
  6. مطلع شدن از تجربه و سوابق جراح
  7. مشاوره حضوری با پزشک
  8. بازگو کردن انتظارات خود از عمل بینی
  9. مشاهده نمونه کارها
  10. گرفتن عکس سه بعدی از بینی از جهات مختلف
  11. اطلاع از نحوه عمل و هزینه جراحی
  12. اعتماد به جراح

در صورت تمایل به تعیین وقت مشاوره با بهترین جراح بینی در تهران با این شماره تماس بگیرید.

۱.آدرس مطب دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران؟

ج نگین آفریقا، طبقه هفتم واحد ۷۰۴

۲.ویژگی‌های دکتر حبیب سهرابی؟

• عضو انجمن راینولوژی ایران
  • دارای برد تخصصی