عوارض چسب زدن طولانی مدت بینی چیست؟

عوارض چسب زدن طولانی مدت بینی

فهرست

همانطور که می دانید عمل بینی با هدف زیبایی و بهبود عملکرد آن انجام می‌شود، ولی نتیجه نهایی جراحی علاوه بر مهارت پزشک به رعایت مراقبت‌های اصولی و صحیح بعد از جراحی بستگی دارد. بعضی از افراد پس از عمل،ت ا مدت زیادی از چسب بینی استفاده می کنند. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما به بررسی عوارض چسب زدن طولانی مدت بینی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 

بهترین زمان برای چسب زدن بینی

چنانچه بینی خود را عمل کرده اید، بهتر است که برای کاهش عوارض بعد جراحی حتما ا الی ۲ ماه از چسب بینی استفاده کنید. 

زیاد چسب زدن بینی چه عوارضی دارد؟

عوارض زیاد چسب زدن بینی

  1. ورم بینی
  2. عفونت
  3. مشکلات تنفسی
  4. التهاب
  5. حساسیت

ویژگی بهترین چسب بینی بعد از عمل

  1. چسبندگی خوب و مناسب
  2. ضد حساسیت
  3. اصل بودن چسب
  4. عدم خارش و قرمزی
  5. انتخاب مارک خوب چسب مثل میکروپور، لانبنا
  6. راحت جدا شدن چسب از بینی
تبعات اشتباه چسب زدن بینی

اشتباه چسب زدن بعد از عمل بینی چه تبعاتی دارد؟

متاسفانه بعضی از افراد چسب را طبق اصول و به درستی به بینی نمی‌زنند و همین امر برای آن‌ها مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. اشتباه چسب زدن  بینی پس از جراحی می‌تواند باعث شود که نوک دماغ با فشار به سمت بالا رفته، در نتیجه منجر به افتادن چین بر پشت بینی شود. اگر چسب را اشتباه به بینی بزنید، موجب ایجاد عوارض مختلفی مانند تورم، عدم فرم گیری درست بینی و افزایش دوران نقاهت می‌شود.

غیر اصولی چسب زدن بینی جه مشکلاتی ایجاد می کند؟

عوارض غیر اصولی چسب زدن بینی

اگر چسب زدن بینی غیر اصولی و نادرست انجام شود، مسلما برای فرد عوارضی مانند تورم، قرمزی، عدم فرم گرفتن درست بینی و التهاب می‌شود. بنابراین هنگام چسب زدن به این نکته توجه کرده که سفت یا شل چسب زدن به بینی شما آسیب وارد می‌کند. به همین دلیل نحوه چسب زدن و مدت زمان آن را دقیقا بر طبق دستورات پزشک رعایت نمایید تا دچار مشکل خاصی نشوید.

چنانچه می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره چسب زدن بینی بدست بیاورید، خواندن مقاله نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل را از دست ندهید.

 

عوارض سفت چسب زدن بینی

سفت زدن بیش از حد چسب بینی پس از عمل، موجب ایجاد ایجاد چین‌هایی در اطراف پره‌های بینی افراد می‌شود. بنابراین چنانچه چسب بینی خود را سفت بزنید، بعد از برداشتن آن ممکن است با یک ظاهر کاملا نامتناسب در بینی خود روبرو شوید. البته زیاد جای نگرانی نیست، زیرا معمولا به تدریج و با درست زدن چسب بینی این مشکل رفع می‌شود. سفت چسب زدن بینی می‌تواند باعث عوارض مختلفی شود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  1. تورم بینی
  2. عدم تنفس راحت و سریع
  3. بد فرم شدن بینی
  4. التهاب

عوارض شل چسب زدن بینی

وقتی چسب بینی را شل می‌زنید، در حقیقت می‌توان گفت که انگار چسب نزده اید. زمان استفاده از چسب باید در بینی خود کمی فشار را احساس کنید، در غیر این صورت شل چسب زدن باعث ایجاد عوارض زیادی می‌شود. به این موضوع دقت کنید که شل زدن چسب بینی نمی‌تواند بر روی کاهش تورم بینی تاثیر خاصی داشته باشد. در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما سایر عوارض شل چسب زدن بینی را اشاره می کنیم.

  1. ورم بینی
  2. عدم فرم گرفتن درست بینی
  3. طولانی شدن دوره نقاهت
چسب بینی چه مزایایی دارد؟

مزایای چسب زدن بینی

چسب زدن بعد از عمل بینی به کاهش سریع تورم کمک کرده و در نتیجه دوران نقاهت کمتری را سپری می‌کنید. فشاری که چسب به بینی وارد می‌کند، ورم بافت بینی را کمک کرده و باعث فرم گرفتن بهتر بینی خواهد شد. برای آشنایی بیشتر شما، سایر مزایای چسب زدن بینی را اشاره می‌کنیم.

  1. چسب زدن به پوست بینی کمک کرده با فرم جدید خود سازگار شود.
  2. برآمدگی‌های ناشی از زخم‌ها، با چسب زدن برطرف شده و سریعتر برجستگی‌های بینی درمان می‌شود.
  3. چسب زدن از بینی در برابر ضربات غیر ارادی محافظت کرده که همین امر باعث می‌شود که آسیب کمتری به بینی وارد شود.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره شل و سفت زدن چسب بینی، عوارض طولانی مدت چسب زدن اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم. اگر در زمینه اشتباه زدن چسب بینی سؤالاتی در ذهن خود دارید، می‌توانید در بخش نظرات این مقاله، آن را مطرح کنید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

جهت مشاوره با دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران این مقاله را مطالعه فرمایید.

سوالات رایج

محکم چسب زدن  موجب ایجاد فشار بر روی بینی می شود و ممکن است در کوتاه مدت باعث کمی ورم شده که معمولا بعد مدتی رفع می شود.

توصیه می شود تا حداقل یک ماه بعد از عمل این کار را انجام ندهید ولی در صورت ضرورت می توان برای بین یک تا دو ساعت آن را برداشت.

نه لزوما،ولی توصیه می شود بعد از عمل بینی تا حداقل یک ماه به صورت اصولی چسب بینی را بزنید.

چسب زدن می تواند به کنترل تورم بینی کمک کند و بنابر این توصیه می شود تا یک ماه حداقل به صورت مداوم از چسب بینی استفاده کنید.

خیر. نحوه چسب زدن در زمان خواب و بیداری تفاوتی ندارد.

خیر. نحوه چسب زدن بینی استخوانی و گوشتی یکسان است و تفاوتی ندارد.

۱.۳/۵ - (۳ امتیاز)
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*