فرم اصلی عمل بینی

فرم اصلی بینی بعد از عمل کی مشخص می‌شود؟

فهرست

از تفاوت مراحل شکل گیری بینی استخوانی و گوشتی چه می‌دانید؟ چه مدت زمانی صرف بهبودی کامل بینی خواهد شد؟ با ما همراه بوده تا بدانید فرم اصلی بینی بعد از عمل در بینی‌های گوشتی و استخوانی کی مشخص خواهد شد.

فرم اصلی بینی بعد از عمل(بینی استخوانی)

مراحل تغییر شکل بینی بعد از عمل (بینی استخوانی)

طبق نظر پزشکان مدت زمان مشخص شدن فرم اصلی بینی بعد از عمل بینی استخوانی بین ۶ ماه تا یکسال عنوان شده است. این نتیجه به شدت و نوع عمل انجام شده نیز بستگی دارد.

چنانچه قصد عمل بینی استخوانی خود را دارید حتما مقاله زیر را مطالعه کرده تا با دیدن نمونه عکس‌های قبل و بعد با بهترین مدل عمل بینی استخوانی آشنا شوید.

فرم اصلی بینی بعد از عمل(بینی گوشتی)

مراحل تغییر شکل بینی بعد از عمل(بینی گوشتی)

بینی‌های گوشتی بر خلاف بینی‌های استخوانی به زمان بیشتری نیاز داشته تا به فرم دلخواه برسند. قابل ذکر است هرچه پوست نوک بینی و اطراف آن ضخیم‌تر باشد به طبع رسیدن به نتیجه مطلوب به تعویق میفتد اما به طور کلی فرم اصلی بینی بعد از عمل بینی گوشتی بین یک الی دو سال زمان نیاز است تا به درستی مشخص شود.

جهت نحوه عمل و دیدن نمونه جراحی بینی گوشتی حتما این مقاله را مطالعه کنید.

عوامل تاثیرگذار روی فرم نهایی بینی شما

  1. نوع پزشک جراح
  2. نوع عمل بینی(باز یا بسته)
  3. فرم بینی(گوشتی یا استخوانی)
  4. نحوه استراحت کردن و خوابیدن
  5. رعایت رژیم غذایی مناسب
  6. عدم بلند کردن اجسام سنگین
  7. استفاده صحیح از چسب بینی

نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه سبب چسب زدن اشتباه شده و فرم نوک بینی تغییر شکل خواهد داد. جهت آموزش صحیح چسب زدن در منزل پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل را به دقت مطالعه کنید.

پروسه کلی بهبودی کامل و مشخص شدن فرم اصلی بینی بعد از عمل

مراحل بهبودی کامل بینی

پروسه نمایان شدن نتیجه نهایی عمل بینی کمی زمانبر بوده و احتیاج به صبر و شکیبایی دارد.

فرم بینی بلافاصله بعد از عمل

بلافاصله پس از اتمام جراحی بینی به دلیل ظاهر نشدن علائم معمول مانند ورم و کبودی نتیجه بینی تقریبا مشخص است. در این حالت بهترین زمان خواهد بود که پزشک معالج از بینی بیمار عکس بگیرد تا پس از بهوش آمدن بیمار خیال زیباجو را از نتیجه عمل آسوده کند.

فرم بینی دو هفته بعد از عمل

پس از به پایان رسیدن هفته دوم کبودی اطراف چشم، ورم بینی و صورت به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. دانستن این نکته بسیار حائز اهمیت است که تورم بینی به طور کامل از بین نرفته و به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

فرم بینی یک ماه بعد از عمل

پس از برداشتن گچ بینی و پانسمان روی بینی باید چسب زدن را طبق آموزش پزشک و طبق اصول مشخص شروع کنید. چسب زدن در ماه‌های اولیه سبب چسبیدن پوست به استخوان شده و ورم بینی کم خواهد شد. این کم شدن تورم ممکن است در سطح بینی یکسان نبوده و بعضی جاها حالت فرورفتگی و یا برآمدگی داشته باشد. با این حال تا رسیدن به نتیجه ایده‌آل در خصوص فرم اصلی بینی بعد از عمل باید صبر کرد.

فرم بینی ۶ ماه بعد از عمل

پس از گذشت ۶ ماه کم کم مهارت و تخصص پزشک مشخص خواهد شد. نوک بینی کوچک شده، کمی بالا آمده و نواقص بینی کاملا رفع شده است. پس از اتمام ۶ ماه دیگر نیاز چندانی به مراجعه به پزشک جراح ندارید.

فرم نهایی بینی بعد از گذشت یکسال

یکسال پس از عمل موفقیت آمیز بینی نتیجه عمل کاملا مشخص شده و  معمولا دیگر اثری از ورم نخواهد بود. این زمانی است که فرم اصلی بینی بعد از عمل نمایان خواهد شد.

قوس بینی بعد از عمل کی مشخص می‌شود؟

معمولا قوس بینی بلافاصله بعد از عمل نمایان بوده و فرم اصلی بینی به همین شکل می‌باشد. چرا که بعد از عمل اثری از تورم و کبودی ناشی از عمل نمایان نخواهد بود.

نوع جراحی، انتظارات زیباجو، تبحر پزشک و نوع بینی از مواردی است که در ایجاد قوس بینی دخیل خواهد بود.

فرم نهایی بینی گوشتی بعد از عمل

بینی‌های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی به دلیل دستکاری بیشتر ورم بیشتری داشته و معمولا بین یک الی دو سال زمان نیاز دارد تا به فرم دلخواه برسد. این بازه زمانی به نوع پوست، اقدامات انجام شده روی بینی و مراقبت‌های بیمار بعد از عمل بستگی خواهد داشت.

10 توصیه مهم به منظور مشخص شدن فرم اصلی بینی بعد از عمل به صورت مطلوب

۱۰ توصیه‌ مهم به منظور ایجاد فرم بینی زیبا

  1. انتخاب پزشک حاذق و دیدن نمونه کارهای او
  2. استراحت کافی در طول دوران نقاهت
  3. استفاده مداوم از کمپرس سرد در ۴۸ ساعت اولیه
  4. اجتناب از پایین انداختن سر
  5. حذف نمک از وعده‌های غذایی
  6. عدم فعالیت و ورزش‌های سنگین
  7. استفاده از لنز در صورت نیاز به عینک
  8. از رفتن به مکان‌های شلوغ پرهیز کنید.
  9. در معرض نور مستقیم آفتاب نباشید.
  10. فین کردن را فراموش کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد بینی‌های استخوانی بین ۶ ماه تا یکسال و بینی‌های گوشتی بین یک سال تا دو سال زمان نیاز داشته تا فرم اصلی خود را پیدا کنند. این زمان‌ها تقریبی بوده و در افراد با توجه به نوع پوست، نوع بینی و مراقبت‌های بعد از عمل متفاوت خواهد بود.

خواندن مقاله شما را با دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران آشنا خواهد کرد.

سوالات رایج

ممکن است به دلیل عدم رژیم غذایی مناسب و رعایت نکات بعد از عمل ورم بینی را تشدید کرده باشید. به هرحال باید حداقل تا یکسال صبر کنید.

در صورت داشتن بینی گوشتی نتیجه عمل کمی طولانی تر خواهد بود. همچنین در مواقعی که عمل بینی ترمیمی انجام می‌شود تورم ناشی از عمل بیشتر خواهد بود و باید مدت زمان بیشتری برای مشخص شدن نتیجه عمل صبر کنید.

در بینی‌های گوشتی به دلیل تجمع چربی در نوک بینی، در صورت چسب نزدن مداوم ممکن است نوک بینی به حالت خود باز گشته و احتیاج به عمل مجدد پیدا کند.

خیر، به گفته پزشکان توصیه می‌شود حداقل تا دو سال بینی خود را دستکاری نکرده و تا مشخص شدن نتیجه نهایی منتظر بمانید چرا که عمل بینی ترمیمی با بعضا با مشکل مواجه خواهد شد. در صورت احساس نیاز به جراحی ثانویه اینکار حتما باید توسط پزشک حرفه‌ای صورت گیرد.

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)
اشتراک گذاری :

2 پاسخ

  1. سلام من تقریبا ۴۰ روزه ک بینی مو عمل کردم، تا ۴ روز پیش عمه چی اوکی بود، ولی الان ۴ روزه احساس میکنم نوک بینیم انگاری ی کوچولو کج شده، آیا ورم تعثیری داره تو شک بینی؟؟؟

  2. من دماغم گوشتی بوده..الان۳ماه عمل کردم دماغم فقط سربالا بودنش معلومه.. وگرنه خیلی کلفت و بزرگه.. احساس افسردگی میکنم بخاطر دماغم

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*