میزان درد عمل بینی

آیا عمل بینی درد دارد؟

درد عمل بینی در حالت گوشتی و استخوانی را بررسی می‌کنیم و نکات طلایی را خواهیم گفت تا بتوانید بهترین و کم دردترین جراحی بینی را تجربه کنید.

عمل بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های ‌زیبایی محسوب می‌شود اما این جراحی مانند هر عمل دیگری می‌تواند نگرانی و استرس‌ زیادی را به همراه داشته باشد یکی از سوال‌های زیباجویان این است که آیا عمل بینی درد دارد؟ ما در ادامه این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

در حقیقت جراحی رینوپلاستی درد خفیف دارد و میزان درد بعد از عمل بستگی به تحمل و بدن افراد دارد.

معمولا دردهای خفیف عمل بینی بعد از ۲ الی ۳ روز از بین می‌رود اما اگر بیشتر از ۳ روز طول بکشد حتما با پزشک خود مشورت کنید.

علت درد بینی

درد بعد از عمل بینی یکی از عارضه‌های طبیعی جراحی بینی است و معمولا ۲ الی ۳ روز طول می‌کشد.

اگر درد بینی بیشتر از ۳ روز طول کشید به پزشک خود مراجعه کنید.

بعد ازعمل رینوپلاستی به علت گرفتگی شدید بینی ، افراد احساس فشار در گوش و ناحیه گیجگاهی دارند.

درد عمل بینی استخوانی و گوشتی

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی

عمل بینی استخوانی به علت اصلاح قوز و استخوان درد بیشتری نسبت به عمل گوشتی دارد با این حال عمل بینی درد ندارد.

بنابراین عمل بیینی گوشتی راحت تر است و شکل های عمل متفاوت می شود اما بینی استخوانی درد بیشتری دارد ولی زیبایی بیشتری هم در نتیجه کار دیده می شود.

پیشنهاد می کنم نمونه کارهای جراحی بینی استخوانی را مشاهده کنید.

تامپون چیست؟

تامپون  گاز و پنبه فشرده شده است که برای جلوگیری ازخون ریزی بعد از جراحی در داخل  سوراخ بینی گذاشته می‌شودو بعد از ۱ روز  برداشته می‌شود.

تامپون انواع مختلفی دارد و استفاده ازتامپون بستگی به نظر دکتر وجراحی رینوپلاستی دارد.

آیا برداشتن تامپون درد دارد؟

آیا برداشتن تامپون فرایند دردناکی است؟

بعد از عمل به علت پوسته پوسته شدن بینی هنگام برداشتن تامپون افراد سوزش در داخل بینی خود  احساس میکنند.

‌توصیه می‌شود پس از عمل ازاسپری سالین استفاده کنید تا سوزش و درد کمتری هنگام خارج کردن تامپون احساس کنید.

اگر می‌خواهید هنگام خارج کردن تامپون هیچ دردی را احساس نکنید چند قطره بی‌حسی در سوراخ بینی بریزید و پس از ۵ دقیقه تامپون را درآورید.

اسپلینت چیست؟

اسپلینت و برداشتن آن بعد از جراحی بینی

‌ اسپلینت و یا آتل  برای محافظت از بینی استفاده می شود و تا ۷ روز پس از عمل بر روی بینی قرار می‌گیرد.

‌ پیشنهاد می شود قبل از برداشتن آتل بینی استحمام کنید تا گچ بینی خیس شود و هنگام در آوردن اسپلینت دردی را احساس نکنید.

سخن آخر

با مراجعه به دکتر حبیب سهرابی یکی از ماهرترین جراح‌های زیبایی در تهران می‌توانید درد عمل خود را به حداقل برسانید و با مشاوره گرفتن از دکتر حبیب سهرابی نگرانی خود را در رابطه با عمل رینوپلاستی از بین ببرید.