مدت زمان عمل بینی

مدت زمان عمل بینی چقدراست؟

امروزه به دلیل افزایش استفاده از جراحی‌های زیبایی در بین تمام کشورهای دنیا، توجه به این حرفه بیش از قبل احساس می‌شود.  بنابراین پزشکان به دنبال راه‌های کاهش هزینه، زمان، درد و عوارض ناشی از عمل هستند. یکی از عمل‌های پرطرفدار در بین جوانان خصوصا بانوان عمل بینی است. جراحی زیبایی بینی عموما به سبب […]

فهرست مطالب

امروزه به دلیل افزایش استفاده از جراحی‌های زیبایی در بین تمام کشورهای دنیا، توجه به این حرفه بیش از قبل احساس می‌شود. 

بنابراین پزشکان به دنبال راه‌های کاهش هزینه، زمان، درد و عوارض ناشی از عمل هستند. یکی از عمل‌های پرطرفدار در بین جوانان خصوصا بانوان عمل بینی است.

جراحی زیبایی بینی عموما به سبب رفع قوز روی بینی، برطرف کردن مشکلات تنفسی، درمان انحراف و پولیپ بینی، رفع شکستی بینی، کوچک کردن و بالا بردن نوک بینی، کوتاه کردن ارتفاع بینی و متقارن سازی و کوچک کردن سوراخ‌های بینی انجام می‌شود.

یکی از سوال‌های پرتکرار زیباجویان در خصوص مدت زمان عمل بینی است.  اطلاع بیمار و خانواده آن‌ها قبل از عمل در خصوص مدت زمان عمل بینی، مدت زمان بیهوشی و دوران نقاهت از  استرس زیباجو و اعضای خانواده می‌کاهد. 

در نظر داشته باشید مدت زمان عمل بینی برای همه یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به شرح کامل آن‌ها می‌پردازیم.

مدت زمان عمل بینی چقدر است؟

همانطور که گفته شد هیچ جراحی نمی‌تواند به طور دقیق در مورد مدت زمان عمل بینی اظهار نظر کند.
 
چرا که مدت زمان عمل بینی بسته به نوع بینی، روش عمل، مدل بینی انتخابی، ضخامت پوست، تبحر جراح و میزان اصلاحات صورت گرفته متفاوت است.
 
میانگین مدت زمان عمل بینی بین یک ساعت و نیم تا ۳ ساعت است که با توجه به موارد گفته شده این مدت کم یا زیاد می‌شود.
مدت زمان عمل بینی استخوانی

مدت زمان عمل بینی‌های استخوانی

بینی‌های استخوانی به دلیل فرم بینی، غضروف محکم ، پوست نازک و عدم چربی اضافه اطراف بینی به مدت زمان کمتری برای جراحی نیاز دارند.

در نظر داشته باشید ایرادات بینی در مدت زمان عمل بینی نیز موثر است. 

مثلا برطرف کردن قوز روی بینی اگر به تنهایی انجام شود کمتر از جراحی بینی به منظور رفع برآمدگی روی بینی و انحراف بینی است.

متوسط مدت زمان عمل بینی برای بینی‌های استخوانی بین  یک الی یک ساعت و نیم است.

مقاله جراحی بینی استخوانی در تهران در خصوص نحوه عمل، مراقبت‌ها و عوارض عمل بینی استخوانی بیشتر توضیح می‌دهد.

مدت زمان عمل بینی گوشتی

مدت زمان عمل بینی‌های گوشتی

برخلاف بینی‌های استخوانی، عموما جراحی بینی گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست و وجود لایه‌های چربی اطراف بینی به زمان بیشتری نیاز دارد.

در عمل بینی گوشتی به دلیل غضروف ضعیف معمولا برای تقویت غضروف نوک بینی از  پیوند غضروف استفاده می‌کنند.

این کار به طبع مدت زمان عمل بینی را افزایش می‌دهد. جراح برای پیوند غضروف یا از غضروف مصنوعی استفاده کرده و یا برای این کار از غضروف گوش یا دنده خود بیمار کمک می‌گیرد.
 
اضافه شدن هر یک از این مراحل سبب بیشتر شدن زمان عمل بینی می‌شود. بنابراین به‌طورحتم مدت زمان عمل بینی گوشتی حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت تخمین زده شده است.
 

برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام جراحی بینی گوشتی، مقاله جراحی بینی گوشتی در تهران را مطالعه نمایید.

مدت زمان عمل بینی جراحی بینی باز و بسته

مدت زمان عمل بینی در جراحی‌های باز و بسته

در حال حاضر  جراحی بینی با دو متد خاص صورت می‌گیرد. جراحی بینی به روش بسته و جراحی بینی به روش باز.

در جراحی بینی به روش باز، جراح پس از برش دادن پوست، با استفاده از ابزار مخصوص پوست روی بینی را به‌طورکامل از روی استخوان و بافت بینی جدا می‌کند. 

پس از اعمال تغییرات مانند برداشتن بافت بینی، صاف کردن تیغه بینی و کوچک کردن تیغه‌های بینی، مجدد پوست را سر جای اول خود بازگردانده و شروع به بخیه زدن می‌کند.

این تکنیک سبب تسلط بیشتر و دسترسی بهتر جراح بر محیط داخلی بینی می‌شود. در صورتی که در جراحی بینی بسته تمام تغییرات از طریق سوراخ بینی اعمال شده و بخیه‌ها همگی داخل بینی زده می‌شود.

پر واضح است که مدت زمان عمل بینی به روش باز (یک و نیم الی سه ساعت) طولانی تر از  جراحی بینی به روش بسته(۳۰ الی ۹۰ دقیقه) است. 

مدت زمان عمل بینی شکسته

مدت زمان عمل بینی در صورت شکستگی بینی

در صورتی که هدف از جراحی بینی، برطرف کردن شکستگی بینی باشد مدت زمان عمل بینی بین ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت است.

اما اگر در کنار شکستگی بینی، عمل رینوپلاستی یا زیبایی بینی به منظور رفع نواقص جزئی صورت گیرد این مدت به دو و نیم یا سه ساعت افزایش پیدا می‌کند.

 بهتر است بدانید که برای انجام جراحی بینی که با هدف درمان بینی شکسته صورت می‌گیرد باید حداقل ۵ تا ۷ روز پس از شکستگی و برای انجام جراحی زیبایی به همراه برطرف کردن شکستگی بینی باید حداقل ۶ ماه پس از شکستگی انجام شود.

مدت زمان عمل بینی با توجه به نوع پوست بینی

هرچه پوست بینی نازک تر باشد عمل جراحی بینی سریعتر و راحت تر انجام می‌شود. پوست ضخیم به دلیل بافت چربی زیاد و وجود منافذ باز کار  را برای جراح کمی سخت تر و پیچیده تر می‌کند. 
 
چرا که جراح ابتدا باید پوست را نازک کرده و بعد جراحی زیبایی را انجام دهد. از این رو افراد دارای بینی‌های گوشتی به  مراتب عمل طولانی تر در پیش دارند.
 
برای تشخیص پوست ضخیم بینی خود به این صفحه مراجعه نمایید.
مدت زمان عمل بینی ترمیمی

مدت زمان عمل بینی ترمیمی

برخی اوقات زیباجو به دلیل عدم رضایت از فرم بینی خود از جراحی اولیه و یا عدم تبحر جراح و مشکلات ایجاد شده، تصمیم به عمل بینی ترمیمی می‌گیرد.

 در ابتدا توصیه می‌شود برای انجام جراحی ثانویه عجله نکرده و حداقل تا یکسال صبر کنید. 

در صورتی که تصمیم به این کار داشتید باید بدانید که جراحی بینی ترمیمی بسیار سخت تر و طولانی تر از جراحی اولیه بوده و هزینه عمل آن نیز بیشتر است.

مدت زمان بهبودی بعد از عمل بینی

دوران نقاهت جراحی بینی بین ۵ تا ۷ روز است. البته نوع عمل و نوع بینی نیز در  مدت زمان بهبودی دخیل است. اما به‌طورکلی پس از  حدود یک هفته می‌توانید کارهای روزمره خود را از سر گیرید.
 
فراموش نکنید که بالا نگه داشتن سر، استفاده از چسب بینی، تغذیه مناسب و رعایت توصیه‌های مراقبتی پزشک تاثیر زیادی در تسریع روند بهبودی و کوتاه تر شدن دوران نقاهت دارد.
 
لازم به ذکر است زمان بهبودی برای افراد با بینی استخوانی کمتر از بینی گوشتی است. همچنین افرادی که عمل بینی ترمیمی انجام داده اند باید زمان بیشتری را به استراحت اختصاص دهند.

طولانی بودن یا کوتاه بودن مدت زمان عمل بینی به عواملی چون تبحر جراح، ضخامت پوست، نوع بینی، مدل بینی و روش عمل بستگی دارد.

 بینی گوشتی با پوست ضخیم، عمل بینی ترمیمی، جراحی بینی به روش باز همگی بر مدت زمان عمل بینی می‌افزاید.

مدت زمان عمل بینی(ریکاوری)

مدت زمان هوشیاری بعد از عمل بینی 

هنگامی که جراحی بینی به اتمام رسید، دستیاران جراح، بیمار را تا زمان نرمال شدن علائم حیاتی به اتاق ریکاوری منتقل می‌کنند.

مدت زمان به هوش آمدن بیمار بسته به سن، شرایط جسمی، بیماری زمینه ای و شدت عمل بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت است. 

پرستاران اتاق ریکاوری پس از چک کردن شرایط بیمار و طبیعی شدن ضربان قلب و تنفس بیمار، او ر ا به بخش منتقل می‌کنند.

ترس از به هوش نیامدن یکی از مشکلات اصلی زیباجویان است. برای اطلاع از چگونگی انجام جراحی بینی با حسی و هزینه آن کلیک نمایید.

مدت زمان ترخیص از بیمارستان بعد از عمل بینی

پس از جراحی بینی و به هوش آمدن زیباجو، چند ساعت(حداکثر ۶ ساعت) نیاز است تا بیمار حالت طبیعی پیدا کرده و پس از انجام ویزیت توسط جراح و معاینات بالینی در صورت تایید پزشک بیمار می‌تواند از بیمارستان مرخص شود.
 
در برخی موارد خاص بیمار را  ۲۴ ساعت در بیمارستان به منظور  چک کردن علائم حیاتی و عدم بروز مشکلاتی از قبیل خونریزی و درد نگه می‌دارند.

جمع بندی

مدت زمان عمل بینی برای همه بیماران یکسان نبوده و به عواملی چون تبحر جراح، مدل بینی، نوع عمل و روش جراحی بستگی دارد.

دکتر سهرابی بهترین جراح بینی در تهران پیشنهاد ما به شما برای عمل بینی موفقیت آمیز و عدم عوارض ناشی از عمل است.

این جراح با مشاوره تخصصی و تجربه کافی در خصوص انواع جراحی زیبایی و به کار بردن متدهای نوین توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان خود را جلب کند.

از دیگر افتخارات این جراح حرفه ای می‌توان نمونه کارهای قوی، عضو انجمن راینولوژی ایران و ۲۰هزار جراحی موفق را نام برد.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

سوالات متداول

  1. پوست دارا غدد چربی فراوان است
  2. نوک بینی پهن و افتاده است
  3. منافد باز زیادی روی پوست بینی مشاهده می‌شود
  4. بینی نسبت به سایر اجزای صورت بسیار بزرگ است
  5. پرههای بینی بزرگتر از حد معمول است
  1. استفاده از کمپرس سرد
  2. پرهیز از فین کردن
  3. مرطوب نگه داشتن محیط
  4. اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین
  5. عدم استفاده از عینک
  6. عطسه با دهان باز
۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.