ملاکهای عمل زیبایی موفق

ملاک‌های عمل زیبایی موفق

با توجه به قرار گرفتن بینی در مرکز صورت، عمل بینی و توجه به زیبایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عمل زیبایی موفق علاوه بر ظاهر زیبا، باید سلامت تنفس بیمار را نیز تضمین کند. عمل زیبایی موفق بسته به نوع بینی و تناسب اجزای صورت افراد نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه […]

فهرست مطالب

با توجه به قرار گرفتن بینی در مرکز صورت، عمل بینی و توجه به زیبایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عمل زیبایی موفق علاوه بر ظاهر زیبا، باید سلامت تنفس بیمار را نیز تضمین کند.

عمل زیبایی موفق بسته به نوع بینی و تناسب اجزای صورت افراد نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه با مهمترین ملاک‌های عمل زیبایی موفق آشنا خواهید شد.

معیارهای عمل زیبایی موفق

جراحی زیبایی موفق چه معیارهایی دارد؟

  • عدم مشکلات تنفسی
  • رفع عیوب بینی
  • عدم کاهش از دست دادن حس بویایی
  • صاف بودن تیغه بینی
  • نماندن جای بخیه‌ها و زخم‌ها 
  • عدم ایجاد اسکار و گوشت اضافه در اطراف بینی
  • رضایت بیمار از نتیجه عمل
  • تناسب بینی با اجزای صورت
  • ایجاد زاویه مناسب بین لب و بینی
  • عدم آسیب به مجراهای اشکی
ملاکهای اصلی عمل زیبایی موفق

ملاک‌های اصلی عمل زیبایی موفق

  1. اصلی ترین ملاک تناسب بینی با سایر اجزای صورت زیباجو خواهد بود. به طور مثال چنانچه فردی دارای چشم و ابرو و لب‌های درشتی باشد به طبع کوچک کردن بیش از حد بینی، هماهنگی صورت را از بین خواهد برد.
  2. از دیگر ملاک‌های مهم عمل زیبایی موفق، حفظ کردن بافت بینی و تقویت غضروف می‌باشد. چرا که برداشتن زیاد بافت بینی، سبب بروز مشکلات تنفسی، چروکیده شدن بینی، افتادگی نوک بینی و تغییر حالت آن خواهد شد.
  3. بینی باید کاملا طبیعی عمل شد تا چهره فرد را زیباتر نشان داد. عمل بینی عروسکی، مصنوعی بوده و زیبایی چندانی به همراه نخواهد داشت. ضمن اینکه به دلیل کوچک کردن سوراخ‌های بینی امکان ایجاد مشکلات تنفسی بعد از عمل وجود خواهد داشت.
  4. مورد دیگر ایجاد حداقل برش و زخم در قسمت بیرونی بینی خواهد بود. در برخی اوقات جای بخیه‌ها در اطراف بینی به جا مانده و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.
  5. استفاده از تامپون بعد از جراحی سبب ایجاد درد و عوارضی مانند تنگی نفس و عفونت خواهد شد. برای عمل زیبایی موفق توصیه می‌شود از تامپون استفاده نشود.
  6. در صورت کوچک کردن بیش از حد بینی علاوه بر مختل شدن تنفس، امکان ایجاد عمل ترمیمی در صورت نارضایتی از فرم بینی وجود نخواهد داشت. پس بهتر است در حد نرمال پره‌های بینی کوچک شود.
  7. انجام سه آزمایش حیاتی آندوسکوپی، راینومانومتری و آکوستیک راینومانومتری قبل از عمل ضروری خواهد بود.

راهکار افزایش موفقیت در جراحی بینی

توصیه می‌شود برای عمل زیبایی موفق، پیش از عمل در جریان کامل پروسه جراحی قرار بگیرید. با بالابردن سطح آگاهی، امکان نارضایتی زیباجو کمتر خواهد شد. 

مشاوره صحیح، گرفتن عکس سه بعدی و استفاده از ابزارهای پیشرفته، بیمار را از نتیجه بعد از عمل مطلع خواهد کرد. این کار به کنترل اضطراب ناشی از نتیجه عمل بعد از جراحی بینی نیز کمک خواهد کرد.

پس از طراحی بینی توسط دستگاه سه بعدی، قالب کنترلی پیش فرض طراحی شده و در اختیار جراح قرار می‌گیرد. این قالب بر اساس جلسات مشاوره و انتظارات بیمار ساخته و طراحی خواهد شد.

انواع روش‌های جراحی بینی

به طور کلی جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام خواهد شد.

جراحی بینی به روش بسته:

در جراحی بینی به روش بسته، اصلاحات انجام شده از طریق سوراخ‌های بینی صورت گرفته و برشی روی سطح پوست ایجاد نخواهد شد. این متد برای ایجاد تغییرات اساسی مناسب نخواهد بود. چرا که میدان دید جراح بسیار محدود می‌باشد.

 

عمل زیبایی موفق(جراحی بینی به روش بسته)

 

جراحی بینی به روش باز:

در این روش جراح با ایجاد برش در کلوملا، دو سوراخ بینی از هم جدا خواهد شد. پس از آن پوست بینی به طور کامل از روی استخوان و غضروف بینی برداشته خواهد شد. جراحی بینی به روش باز امکان مانور بیشتری برای جراح ایجاد خواهد کرد. 

عمل زیبایی موفق(جراحی بینی به روش باز)

کدام متد در عمل زیبایی بینی موفق موثرتر است؟

عمل زیبایی موفق به نوع بینی(گوشتی، استخوانی)، نوع پوست و تبحر جراح بستگی خواهد داشت و نمی‌توان گفت کدام روش مسمر ثمرتر خواهد بود. 

همچنین روش انتخابی با توجه به شرایط بیمار و انتظارات زیباجو بستگی خواهد داشت. اما همانطور که گفته شد جراحی بینی به روش باز احتمال عمل زیبایی موفق را دو چندان خواهد کرد.

برای آشنایی با بهترین جراح بینی گوشتی در تهران کلیک نمایید.

ملاک انتخاب عمل زیبایی موفق

ملاک‌های انتخاب جراح بینی موفق

به طور حتم انتخاب جراح مناسب در نتیجه عمل زیبایی موفق سهم زیادی خواهد داشت. خواندن نظرات زیباجویان در فضای مجازی، آشنایی با مدارک پزشکی جراح، مشاوره حضوری و دیدن آلبوم نمونه کارهای پزشک همگی شما را در انتخاب جراح شایسته یاری خواهد کرد. 

دکتر سهرابی بهترین جراح زیبایی بینی در تهران با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق و عضویت داشتن در انجمن راینولوژی ایران، گزینه اول ما به شما برای داشتن عمل زیبایی موفق خواهد بود.

تلفن تماس جهت رزرو وقت مشاوره اصولی:

برای اطلاع از نحوه عمل بینی طبیعی این مقاله را به دقت مطالعه نمایید.

جمع بندی

حال که با ملاک‌های عمل زیبایی موفق آشنا شدید، باید بدانید نداشتن عوارضی از جمله خونریزی، درد، کبودی و ورم صورت بعد از عمل بینی، یکی دیگر از ملاک‌های عمل زیبایی موفق توسط پزشک حرفه ای می‌باشد.

برای رضایت از عمل بینی و دوران نقاهت مطلوب تر برای جراحی بینی خود به دکتر سهرابی حاذق ترین جراح انواع بینی(طبیعی، فانتری، نیمه فانتزی) مراجعه نمایید.

مقاله بینی عروسکی شما را با ویژگی‌های بینی عروسکی آشنا خواهد کرد.

سوالات رایج

  1. مشکلات تنفسی
  2. کاهش حس بویایی
  3. کج شدن بینی
  4. سوراخ شدن تیغه بینی
  5. نارضایتی بیمار و احتمال نیاز به عمل مجدد بینی
  6. عفونت
  7. خونریزیهای مکرر
  8. درد شدید
  9. تورم صورت و بینی
  10. کبودی

درد در عمل بینی استخوانی به دلیل دستکاری بیشتر از گوشتی خواهد بود. درد در روزهای اول بعد از جراحی بینی طبیعی بوده و با خوردن مسکن قوی از بین خواهد رفت.

در عمل بینی فانتزی، زاویه بین لب و بینی بسیار زیاد بوده و نوک بینی سربالا می‌باشد. همچنین پره‌های بینی بیش از حد کوچک خواهد شد. نقطه مقابل آن عمل بینی طبیعی بوده که همه چی در حد نرمال تغییر خواهد کرد. عمل بینی نیمه فانتزی نیز بین بینی طبیعی و نیمه فانتزی قرار دارد. با وجود کوچک کردن بینی، طبیعی بودن آن حفظ خواهد شد.

امتیاز دهید

درباره دکتر حبیب سهرابی بهترین جراح بینی در تهران

دکتر سهرابی با بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق بهترین جراح بینی در تهران شناخته شده است. این پزشک با داشتن نمونه کارهای قوی، صبر و حوصله زیاد، توجه به انتظارات زیباجو و تعرفه مناسب توانسته است رضایت حداکثری زیباجویان را کسب نماید.

شماره تماس جهت تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی:

دکتر سهرابی ، بهترین جراح بینی در تهران

نویسنده : دکتر حبیب سحرابی

جراح زیبایی بینی و متخصص گوش، حلق و بینی

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جواب آزمون با موفقیت ثبت شد

مشاوره رایگان

ما در کلینیک دکتر سهرابی، خدمات مشاوره رایگان برای جراحی بینی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی و مشورت با متخصصان ما، بهترین تصمیم را بگیرید.