علت سخت نفس کشیدن از بینی بعد از عمل

علت سخت نفس کشیدن از بینی

با مطالعه این مقاله کاربردی یکبار برای همیشه تنگی نفس و گرفتگی‌های مزمن تنفسی را درمان کنید.

انسداد محدوده تنفسی بینی و ناتوانی در نفس کشیدن افراد مسئله‌ ای جدی محسوب می‌شود. این مسئله در صورت ادامه دار شدن خطرناک بوده و نیازمند بررسی و مراجعه به جراح متخصص است.

در ادامه این مطلب به دلایل و چرایی علت سخت نفس کشیدن از بینی بطور مفصل می‌پردازیم.

یکی از دلایل مهم گرفتگی و مشکل در تنفس داشتن انحراف در ناحیه سپتوم بینی است.

بنابراین در صورتی که شما نیز درگیر این مشکل هستید پیشنهاد می‌شود مطلب فوق را حتما مطالعه نمایید.

آشنایی با دلایل سختی تنفس

مسدودیت نواحی درون بینی و سختی در تنفس مطلوب ممکن است در برخی موارد برای افراد بوجود آید.

همچنین دلایل مختلفی از جمله انحراف تیغه بینی، حساسیت فصلی، مشکل پولیپ بینی یا سرماخوردگی و آنفولانزا منجر به پدیدآمدن این مشکل می‌شود.

برخی از این علل مانند حساسیت و سرماخوردگی‌های رایج خیلی زود برطرف می‌شود و اثرات کوتاه مدت برجای می‌گذارند.

اما در موارد بوجودآمدن انحراف استخوان بینی و داشتن پولیپ معضل گرفتگی تنفس و دیگر مشکلات تا سالیان سال با فرد همراه است.

علائم و نشانه های تنگی نفس

یک انسان سالم و با آمادگی جسمانی بالا در هر دقیقه ۲۰ مرتبه عمل دم و بازدم را انجام می‌دهد.

افراد دارای تنگی نفس معمولا در چنین حالتی حس می‌کنند نفسشان بالا نمی‌آید و احساس خفگی دارند دلیش این است که هوای کافی به ریه نمی‌رسد.

داشتن علائم زیر در بین افراد مبتلا به تنگی نفس متداول است:

• احساس فشردگی قفسه سینه
  • بروز خطر خفگی یا اختناق
  • ناتوانی در تنفس عمیق و طولانی
  • تب و خارش بدن
  • سرفه متناوب و همزمان
علت سخت نفس کشیدن از بینی و تشخیص آن

تنگی نفس چیست و چگونه بررسی می شود؟

در صورت داشتن علائم بالا بهتر است به پزشک متخصص رجوع کنید وی با پرسیدن اطلاعات مهم از بیمار و انجام معاینه از مراجعه کننده می‌خواهد چندین آزمایش انجام دهند.

آزمایشاتی مانند عکس‌برداری از قفسه سینه یا گرفتن نوار قلب و آنژیو گرافی یا سیتی اسکن و آزمایش خون لازم است به دستور متخصص صورت گیرد.

انجام آزمایشات روتین برای تست سلامت بیمار ضروری است. سرباز زدن از انجام چنین آزمایشاتی جز خطر برای بیمار حاصلی ندارد.

✅برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله آزمایشات قبل از عمل بینی را مطالعه کنید.

تنگی نفس و احساس خفگی

همانطور که اشاره کردیم تنگی نفس که در اصطلاحات پزشکی به آن دیس پنه می‌گویند ناتوانی در تنفس عمیق و استاندارد برای مدت کوتاه یا طولانی و همیشگی است.

انجام فعالیت و امور طاقت فرسا، حضور بیش از حد در ارتفاعات کوهستانی و یا داشتن بیماری برخی از دلایل بروز تنگی نفس محسوب می‌شود.

علت سخت نفس کشیدن از بینی و تشخیص انحراف بینی

اگر بینی شما به هر دلیلی آسیب دیده و باعث اختلال در نفس کشیدن شما می‌شود حتما مقاله جراحی بینی شکسته در تهران را مطالعه کنید.

علت سخت نفس کشیدن از بینی در کودکان

نفس کشیدن از راه دهان در کودکان

پدیدآمدن مشکلات تنفسی در رده سنی نوزادان و کودکان تازه متولد شده بسیار رایج است.

در واقع عوامل بیماری مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، خروسک، التهاب نایژک و حتی در مواردی ذات الریه و آسم باعث بروز معضلات تنفسی در کودکان می‌شود.

در ۱۲ ماه نخستین زندگی تنگی نفس بر اساس ویروس‌های بالا شایع بوده و حدود یک سوم بستری کودکان تازه متولد شده به همین دلیل است.

علت سخت نفس کشیدن از بینی و راههای درمان آن

درمان سریع گرفتگی بینی در خانه

کیپ شدن بینی یا همان احتقان بینی تحت تاثیر بیماری اتفاق می‌افتد و چنانچه طی یک هفته خوب نشد بیانگر عفونت و مشکل سلامتی است.

دلیل اصلی گرفتگی ناحیه داخلی بینی تحریک شدن بافت‌های درونی آن است و در نتیجه نمی‌تواند بطور طبیعی هوا را جذب کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با روش‌های درمان موثر گرفتگی بینی آشنا شوید:

1. استفاده از مسکن‌ها و داروهای ضد گرفتگی بینی
  2. بخور روزانه بینی
  3.  بهره‌گیری از دوش آب گرم
  4. مصرف مایعات و ویتامین c کمک کننده است.
  5.  قراردادن دستمال حاوی روغن اکالیپتوس روی بینی

اگر بعد از عمل بینی شما دچار نقض در بویایی شده حتما به پزشک خود مراجعه کنید مطالعه مقاله مشکل بویایی بعد از عمل بینی هم تاثیر بسزایی می‌تواند داشته باش

چرا خونریزی بینی متعدد و همیشگی اتفاق می افتد؟

چه زمانی باید نگران خونریزی بینی باشید؟

خون دماغ شدن در صورتی که برخی مواقع به صورت ناگهانی اتفاق بی‌افتد مشکل جدی به همراه ندارد و جای نگرانی نیست.

چنانچه خونریزی بینی زیاد و اغلب اوقات صورت گیرد دلیل خاصی دارد و بیانگر مشکل جدی سلامتی است بنابراین نباید آن‌را نادیده گرفت.

عوامل زیر در بروز خونریزی‌های زیاد از بینی دخیل هستند:

• سرطان خون
  • انحراف سپتوم بینی
  • تومور داخلی بینی
  • داشتن پولیپ بینی
  • عوارض جانبی برخی داروهای خاص
چرایی علت بروز سوت کشیدن بینی زمان نفس کشیدن

تنفس صدا دار را جدی بگیرید

در صورتی که سرما نخورده‌اید و گرفتگی در ناحیه بینی ندارید اما صدایی شبیه به سوت از بینی‌تان شنیده می‌شود باید مراقب باشید.

معمولا این صدا در مواقع سرماخوردگی و آنفولانزا تشدید می‌شود.

دلیل بروز صدای سوت هنگام تنفس پولیپ بینی است که باید جدی گرفته شود لذا در صورت تکرار متناوب این مسئله باید به پزشک متخصص مرجعه نمایید.

اگر نسبت به صدا و حنجره خود حساس هستید و نگران تغییر آن پس از عمل بینی را دارید توصیه می‌شود مطالعه مطلب تاثیر جراحی بینی بر صدای افراد را فراموش نکنید.

علل و علائم انحراف بینی

تیغه یا سپتوم بینی در وسط قرار گرفته و سمت راست و چپ بینی به وسیله آن دیواره از یکدیگر جدا می‌شوند.

زمانی که فرد به انحراف بینی مبتلاست، یک طرف بینی پهن‌تر و طرف دیگر باریک‌تر از همدیگر هستند و همین موضوع موجبات تغییر جریان هوا و مسدودیت تنفس را فراهم می‌کند.

یکی از دلایل مهم گرفتگی و مشکل در تنفس داشتن انحراف در ناحیه سپتوم بینی است.

ما قبلا مقاله‌ای درباره انحراف بینی منتشر کرده‌ایم که می‌تواند برای شما جذاب باشد. برای اطلاع بیشتر می‌توانید مقاله عمل انحراف بینی در تهران را مطالعه کنید.

معرفی بهترین روش‌های برطرف کردن انحراف بینی

لازم به ذکر است درباره موضوع علت سخت نفس کشیدن از بینی انحراف خفیف و جزئی در اغلب افراد یافت می‌شود و با انجام چند توصیه ساده برطرف می‌شود.

تنها انحراف شدید تیغه بینی نیازمند جراحی بینی است جهت پایان دادن به مشکلات و نواقص.

برای رفع مشکلات خفیف انحراف می‌توانید از انواع دارو، اسپری و نوارهای مخصوص تنفس استفاده کنید.

همچنین مصرف دمنوش‌های گیاهی مانند آویشن و نعنا و بخور دادن نیز تا حدی برای کاهش انحرافات جزئی بینی مناسب است.

✅اگر قصد عمل بینی خود را دارید. توصیه می‌کنم حتما مقاله عمل بینی در تهران  و بهترین جراح بینی در تهران را مطالعه کرده و تمامی نمونه کارهای بینی را مشاهده نمایید.

☎جهت اطلاع مشاوره رایگان و مشورت با دکتر متخصص می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.📞

۱.آدرس بهترین جراح بینی در تهران برای رفع انحراف بینی؟

تهران، ج نگین آفریقا، طبقه هفتم واحد ۷۰۴

۲.خصوصیات دکتر حبیب سهرابی؟

1. بیش از ۲۰ هزار جراحی موفق
  2. دارای نمونه کارهای قوی
  3. عضو انجمن بهترین جراحان گوش، حلق و بینی در ایران
  4. عضو انجمن راینولوژی ایران
  5. دارای برد تخصصی در ایران
۳.۷/۵ - (۷ امتیاز)

2 پاسخ

1. سلام‌ازوقتی کرونا گرفتم دوسال ازبینی بسختی نفس میکشم بایدچکنم ممنون میشم راهنمایی کنین

2. سلام من سه چهار سال میشه از بینی به راحتی نفش کشیده نمی‌تونم اگه از بینی نفس بکشم راحت نیستم احساس میکنم بینی من بند است واگه با دو انگشتم تیغه بیرونی بینی خود رو باز نگه دارم راحت نفس می‌کشم چند سال پیش یه ضربه مشت به بینی من خورد و سینوزیت خفیف هم دارم لطفا راهنمایی کنید.